Franta: motor de 1.2 litri pe Dacia Logan

Publicat miercuri, 13.05.2009 17:23 de Sebastian Toma

Modelul Dacia Logan este disponibil pe piata din Franta si cu un propulsor de 1.2 litri ce dezvolta 75 CP. Acest model are un pret de pornire de 7.600 de euro si are un consum mixt de carburant de 5.9 litri la 100 kilometri parcursi.

Dacia ofera modelul Logan pe piata franceza si intr-o versiune echipata cu un propulsor pe benzina de 1.2 litri. Noua unitate este disponibila pe Sandero din februarie 2009, are 16 supape si respecta normele Euro 4. La fel ca motorul de 1.4 litri al lui Logan, aceasta unitate dezvolta 75 CP, in schimb are un consum de carburant cu 15% mai mic.

Consumul mediu preconizat al unui Logan echipat cu unitatea de 1.2 litri si 16 supape este de 5.9 litri la 100 kilometri. Puterea maxima a acestui motor este livrata la 5.500 rpm, pe cand cuplul motor maxim de 107 Nm este oferit la 4.250 rpm. Unitatea de 1.2 litri are o turatie de relanti de 650 rpm, ce ii permite sa fie mai silentioasa si sa aiba emisii mai scazute de CO2/kilometru.

Versiunea de baza a lui Dacia Logan 1.2 16V are un pret de 7.600 euro, pe cand versiunea Ambiance costa 8.200 euro, iar versiunea de varf – Laureate – pleaca de la 9.150 euro. Avand in vedere ca Logan 1.2 emite 139 grame de CO2/kilometru, modelul poate sa intre in versiunea franceza a programului Rabla, clientii primind o prima de 1.000 euro pentru renuntarea la un vehicul mai vechi de 10 ani in favoarea lui Logan 1.2 16v.

Via | Dacia

  • ALX.CT, miercuri, 13.05.2009 18:19

    Nea Jiji' du-te inapoi la scoala si da-ti corigenta la romana si pe urma vino inapoi si mai "vorbim". (KKT ?!?!) Motorul nu e chiar asa de rau pe cat pare : 1.2 Skoda Fabia ,1.2 Opel Corsa, 1.2 Renault Clio (small version) etc.Ideea e ca iti poti face treaba si cu motoarele astea.Motorizari mai accesibile ca pret. "are 16 supape si respecta normele Euro 4. La fel ca motorul de 1.4 litri al lui Logan, aceasta unitate dezvolta 75 CP, dar are un consum de carburant cu 15% mai mic."

  • dmc, miercuri, 13.05.2009 18:30
    mai urca?

    Mai urca in rampa inclinatie mai mare incarcata la maxim? Probabil ca da dupa ce o turezi de-i sar injectoarele. O avea tot 75 de cai dar are cuplu mai mic decat 1,4 8v (114 NM).

  • Dpp, miercuri, 13.05.2009 19:11
    Exact la asta ma gandeam si eu

    Am auzit ca Loganul de 1.4 si Sandero de 1.4 sunt putin mai lenese .( Ma rog , ca nici Sandero-ul meu de 1.6 nu e prea sprinten , dar se descurca :) ) Sunt foarte curios daca o sa le creasca vanzarile motorizarea asta, ca vad ca pana acuma vand bine , mai ales afara.

  • mcd, miercuri, 13.05.2009 20:29
    :D

    majoritate romanilor prefera motor de 1.9 tdi oare de ce nu pune si dacia un asemenea motor motor mare ->>>> fiabilitate motor mic, cai multi ->>>> putin fiabil

  • bogdan, joi, 14.05.2009 09:22
    1.2 !!

    Am avut (40 mii km) un Logan 1.4MPI si era de toata jena, in sensul ca imi papa 11 l% in oras iar de sprint/demaraj nici nu poate fi vorba, ff lenesa.Pentru cine stie Buciumul din Iasi , cu 4 pers in masina nu puteam sa schimb a 3-a pana la releu, in a-2 -a la 4000 pana sus. Cat despre 1.2 !! am ceva rezerve, cuplu 107 !! Din acel consum anuntat de 5.9 mixt eu dau un pronostic de 11 - 12 urban, in practica nu in fisa tehnica a motirului.

  • asm, joi, 14.05.2009 09:35
    noutati

    Mare noutate! Acest motor este in oferta de Sandera din Germania si Olanda cel putin de o jumatate de an. Cine stie, daca se vinde in Franta, vom beneficia si noi de el pe acasa. De altfel, este cel mai ecologic motor de la Dacia de pana acum si sincer, abia astept sa se vanda si la noi.

  • Vali, joi, 14.05.2009 12:23
    slabut

    Am condus destul de mult Logan 1.4 si e foarte lent, adica util in oras. In afara, depasirile trebuiesc calculate foarte bine. Intuitiv 1.2... trebuie sa fie extrem de lent. Dar in fine.... poate pentru pensionari care nu se grabesc :P... e bun

  • SorinXp, joi, 14.05.2009 13:16
    Cuplu si puterea

    Aici sunt date performantele motoarelor, dar in cazul intregii masini mai intervine o piesa cheie : Cutia de viteze. Care poate face din motorul acesta sa se comporte mai bine decat cel 1.4 8v - prin rapoarte cat mai scurte. Daca te uiti pe site la dacia vei vedea ca un motor 1.6 16v 105cp scoate pana la 100Km/h 10.2 sec, sunt multe masini care au aceeasi putere sau mai mare un pic, cam aceeasi greutate dar au ceva mai mult la 0-100 km/h. Motivul : primele 3 rapoarte la logan sunt mai scurte si 4,5 sunt sunt mai lungi. Ca idee la 1.6 16v 105cp in treapta a 5-a turatie 3000 rpm pe vitezometru sunt cam 107km/h, la 1.4 8v si 1.6 8v cam tot atat numai ca puterea e de 75cp respectiv 90cp. O alta explicatie ar fi la matiz care are 825kg versiunea mai cheala un motor de 48cp parca si cand pleci de la semafor pana la 50km/h (deja esti cu a 3 destul de turat cred - nu are turometru) are toate sansele sa fie in fata ta (daca ati condus matiz ati observat ce rapoarte scurte are - vorbesc de un stil de condus catusi de cat normal si nu liniute). Concluzie : Un motor performant cu o cutie mai putin performanta = un motor mai putin performant cu o cutie performanta (de ex de VW cu DSG - care minimizeaza timpul de schimbare). Tot ce am scris eu e teoretic si nu are legatura cu fiabilitate, renumele sau replici anti-dacia sau pro-dacia. Si inca ceva cine isi cumpara o masina cu mai putine dotari, cu motor mic(1.0; 1.2; 1.4 - si pana in 100cp) si vrea sa mearga cu 150-160km/h ( nu intra depasirile si situatiile limita), eu zic ca masina aia are un tacanit la volan.

  • cozappz, joi, 14.05.2009 13:31
    Masina de oras

    CEva nu prea se impaca aici: FAbia, Corsa sunt masini de dimensiuni mai reduse dacet Loganul. La motorizarea de 1.2L se cer dimensiuni reduse pentru aglomeratiile urbane, iar Loganul este peste volumele mici. Cred ca potrivit este pentru orasele de provincie unde aglomeratia este mai redusa. Imi pare rau pentru cei care vor cumpara motorizarea asta in Ro daca va fi disponibila: consumul va fi ridicat daca nu stii s-o conduci, te vei infuria cand vei vedea lipsa de reactie la apasarea pe acceleratie. Dar va fi ieftina.

  • Husdu, joi, 14.05.2009 18:35

    @cozappz ai dreptate nu prea merge motorul 1.2l pe logan mai bun ii pe sandero, loganu ii prea mare.

  • dogy, joi, 14.05.2009 20:21
    NU MAI CONFUNDATI

    marimea de gabarit a masinii cu MASA ( greutatea ) ei.......loganu' poa' sa fie cat casa ,daca are 1 tona motorul de 1,2 il va duce ia uitativa la fiat garndepunto sau vw polo sau skoda si vedeti ce masa au la motoare echivalente

  • gabi, duminică, 17.05.2009 16:27
    1.2 16v renault

    Am motorul asta pe un clio 2 bicorp si se comporta cam asa : Bucuresti - stabilizat undeva intre 9 si 10% Afara - mers croaziera 140-150 - 8; 120-130 - 7%. Foarte rar si probabil cu viteze de pana la 120 - 6% Asta abia dupa 50k km cand pot sa zic ca s-a rodat complet. Pana atunci vedeam si 11 in oras. Foarte probabil pe logan datorita aerodinamicii si a unei cutii cu rapoarte mai lungi va lua 1% in plus.

  • catalin, marţi, 09.06.2009 20:13
    chair credeti ca 1.2 este multumitor

    parerea mea...loganu cu motor de 1.4 abea se misca si noi scoatem 1.2 sa fim serios:) intri intro intersectie sintr-un moment dificil ai nevoie deun demaraj puternic....la 1.2 ce faci:)) mai bn te dai jos si impingi........la logan e nevoie deun motor de 2 sa vedem si noi putere ca neam saturat de trotinete ................si app pt baiatu de sus care vb de masa loganului chair dak e cat casa motorul de 1.2 o va duce da o va duce da mult mai greu si nu compara loganul cu fiatu loganu are o turatie maxim de 7000 pe cand cei de la fia fac motoare de 1.1 sio turatie maxima de 12000 motor mai mic consum mai mic putere si viteza mai mare......pe cand noi si la motorul de 1.6 ramanem in pant cu ea daci inclinatia mai mare

  • catalin, marţi, 09.06.2009 20:17
    inca ceva

    ce tampit siar cumpara motoru de 1.2 cu un consum mixt de 5,9 asta in cazuri bune knd are variantele de 1.4 benzina cu un consum de 5,7 si varianta diesel de 1.5 cu 5.6.........asta in conditi buna sa punem 5 persoane in loganu de 1.2 sa vedem tot 5.9 ia la drum lung:))............mai avem pana evoluam si noi doamne ajuta un motor de la capacitate cilindrica de la 2 litri in sus:)))

  • sv, luni, 22.06.2009 15:20
    trop trop

    degeaba motor daca transmisia e praf. pentru motorul de 1.2 ar trebui sa schimbe urgent rapoartele sau macar cel de la transmisia principala sa-l mareasca. bine ar fi sa faca la fel si pentru caruta de 1.4. raman fanul motorului de 1.5 dci cu transmisie perfect etajata si motor destul de puternic cu consum mic. de, ce sai faci, daca grupul motor-propulsor a fost initial proiectat pentru francezi...pe romani sai vrajeasca cu carute

  • Semtex82, miercuri, 01.07.2009 13:10
    Bravo Dacia !

    Multi diletanti pe aici... pe mine faptul ca un client Dacia poate opta intre mai multe motorizari nu poate decat sa ma bucure. Iar motorul 1.2 16v de pe Dacia nu va fi cu nimic mai prejos decat ce ofera concurenta... din contra la capacitatea asta este unul din cele mai performante motoare existente pe piata. In primul rand avem un motor echilibrat in 4 cilindri fata de prea putin rafinatele motoare de pe fabia, polo, opel corsa(3 cilindri), iar puterea dezvoltata de 75 CP e una dintre cele mai mari la cilindreea asta... cu toate ca are o putere mai mare si un cilindru in plus fata de Fabia de exemplu, consumul unui LOGAN 1.2 16v este la aceeasi valoare de 4.9 l/100km.

  • ady, joi, 18.02.2010 18:11
    maimai

    DOMNILOR,acest motor nu este un FSI sau TSI! are o c.v. normala pt drumurile Noastre! Cine vrea sa faca liniutze ..........sa isi cumpere masinutza pt asta! nu prea sti-ti(imi cer scuze)multi dintre cei care se "reproduc"pe aici despre este vorba!adica motoare +cv+liniaritate+(si mai ales!)stil de a conduce. Va urez Drum Bun !