Frankfurt 2015: Megane este vedeta standului Renault, oficialii Dacia explică cutia automată Easy-R de pe Sandero și Logan
Renault a atras multă atenție la Salonul Auto de la Frankfurt datorită noului Megane, modelul cu care marca franceză speră să-și sporească vânzările. Între timp, oficialii de la standul Dacia ne-au explicat de ce au ales varianta de cutie robotizată Easy-R în locul uneia automate clasice.
Renault a adus la Frankfurt toată gama sa de modele noi, producătorul francez dorind să impresioneze publicul german, dar și numeroșii ziariști veniți din toată lumea cu cele mai noi produse. Cu un stand vălurit, cu o serie de dealuri artificiale create în hala 8, Renault a prezentat lumii întregi noul Megane, un model extrem de important în gama sa. Segmentul compact este unul dintre cele mai importante zone ale pieței auto europene, iar Renault pierdea teren din cauza unui model învechit. Noua generație Megane vine cu un suflu proaspăt și am putut să o vedem pentru prima dată în realitate în standul de la Frankfurt.
Renault Megane - generația a patra
Dezvăluită publicului chiar înainte de debutul salonui german, Megane încearcă să își facă loc într-un segment extrem de disputat. S-a lansat concomitent cu noul Opel Astra, un al preferat al publicului european, iar în același segment se mai bat modele ca Volkswagen Golf, Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i30 sau Kia Cee'd. Megane vine cu un look diferit, proaspăt, dar poate prea încărcat de artificii de design. Stopurile sunt lungi și ample, farurile sunt marcate de lumini de zi în forma literei C. Însă, doar publicul va decide dacă noua imagine este o reușită sau nu. La prima vedere, Megane impresioneză prin prezență, mai ales în versiunea GT. Noul look o așează pe primul loc în noua familie de modele Renault alături de marele Talisman, prezent și el la Frankfurt, și excentricul Espace. Interiorul pare că a făcut un pas înainte de la capitolul calitate, dar acest lucru îl vom putea judeca după ce vom avea ocazia să și conducem noua generație Megane. Am remarcat display-ul vertical amplasat pe consola centrală, sistem ce se inspiră din lumea tabletelor și care a fost transplantat de la fratele său mai mare, Talisman.
Megane folosește platforma CMF din cadrul grupului Renault, iar la lansare va fi disponibil cu trei motorizări diesel dCi de 90, 110 și 130 CP și două propulsoare pe benzină turbo de 100 și 130 CP. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală cu șase trepte, sau opțional de o cutie automată EDC cu două ambreiaje. Pentru versiunea Megane GT a fost rezervat un motor turbo pe benzină ce devoltă 205 CP. Împreună cu direcția integrală 4Control, Megane GT pare o promisiune interesantă în segmentul warm hatch.
Revenind la standul Renault, acesta a fost un furnicar de oameni încă de la prima oră a zilei. Oficiali ai mărcii în frunte cu Carlos Goshn au dat interviuri pe bandă rulantă, fiecare lângă un model al mărcii expus în stand. CEO-ul Ghosn nu s-a mișcat timp de două ore de lângă un Megane argintiu, în timp ce televiziunile se succedau în a-i pune întrebări. Apoi, la ora 14, la fel de proaspăt și cu figura sa inexpresivă, a dezvelit oficial noul Renault Megane în cadrul conferinței de presă găzduită la stand.
Publicul numeros a privit așezat pe o serie de tabureți ce imită niște pietricele aruncate la întâmplare pe "dealurile" artificiale create de Renault. Totul scăldat într-o lumină roșie-albastră cu intensități psihedelice. Un imens ecran video amplasat în partea din spate a standului a creat atmosferă, pe el rulând continuu imagini cu noile modele Megane și Talisman.
Talisman a fost al doilea model important aflat la Frankfurt. Pe lângă versiunea sedan, pe care am descoperit-o în cadrul prezentării statice la care Automarket a participat, Renault a adus la salonul german și varianta break numită Estate, Talisman având acum o gama completă de caroserii. Kadjar și Espace au completat standul, acestea fiind practic modelele pe care Renault vrea să le scoată în evidență.
Dacia - 10 ani de prezență în Germania
Standul Dacia a fost discret la acestă ediție a Salonului Auto de la Frankfurt. Mai mic ca în alte dăți, lipit de cel al francezilor de la Renault, standul a avut o mare vedetă: varianta cu transmie automată Easy-R a modelelor Sandero și Logan. Un Sandero Stepway și Logan MCV prezente la stand erau echipate cu noua transmisie. Nu este o cutie automată clasică, ci una manuală robotizată care poate fi comandată în mod manual sau automat. Nu există poziția P, ca la cutiile automate ci doar N, D și R. Levierul poate fi mutat către stânga, și atunci cutia trece în modul manual. Pentru a schimba într-o treaptă superioară este suficientă o tragere a levierului, iar pentru a retrograda, acesta trebuie împins către înainte.
Alături de modelele Dacia cu cutie Easy-R, standul modest al celor de la Dacia a mai fost populat de modelele Dokker Stepway și Duster vopsit în verdele nou care intră în lista de nuanțe propuse de Dacia pentru acest model. Am avut ocazia să stăm de vorbă în cadrul unei mese rotunde cu Marc Suss, Director de Program Gama Dacia. Am aflat că clienții din vestul Europei și nu numai au cerut o variantă cu cutie automată pentru modelele de volum Dacia, pentru ca acestea să fie mai ușor de folosit în oraș. A fost aleasă varianta Easy-R pentru că acest tip de transmisie a avut succes în Brazilia și pentru că această cutie este mai ieftină față de una automată clasică. Prețul producerii unei cutii Easy-R este la jumătate față de o transmisie automată. Suss nu a exclus posibilitatea ca, dacă piața o va cere, Duster să primească și el transmisii automate.
Noua cutie de viteze Easy-R este fabricată în Spania și este exportată către uzinele Dacia din România și Maroc. Ulterior, acest tip de transmisie va fi disponibil și pe modele din gama Renault.
Discuția cu Marc Suss a deviat apoi către viitoarea generație Duster, despre care am aflat doar că își va păstra capacitățiile off-road și că va avea display-ul sistemului multimedia amplasat mai sus, criticile aduse actualului model fiind ascultate. În final, a fost pusă și întrebarea dacă Dacia plănuiește introducerea unui model mai mic față de Sandero, mai precis introducerea în Europa a unei variante a modelului Renault Kwid, vândut sub sigla Dacia. Suss ne-a spus că Renault Kwid este un model dedicat doar pieței din India, dar decizia dacă acesta va fi adus sau nu în Europa nu a fost luată încă.
Nissan - Gripz anunță o posibilă nouă generație pentru modelul Juke
Nissan a avut parte de un stand relativ discret în hala 8 a Salonului Auto de la Frankfurt. Pe lângă zonele dedicate modelelor crossover Qashqai, X-Trail și Juke, modele cu care se mândrește marca japoneză, standul a găzduit două premiere. Prima dintre ele este pick-ul Navara NP300. Este cea mai nouă generație a rafinatului pick-up japonez, propulsat de un motor dCi de 2.3 litri disponibil în două variante de putere: 158 și 187 CP. A doua surpriză, anunțată de o serie de teasere, a fost conceptul Nissan Gripz.
Oficialii mărcii au negat asocierea cu modelul Juke, acest concept cu linii futurise inspirate din lumea automobilelor de curse aducând un omagiu primelor vehicule de tip crossover produse de Nissan, mai precis modelul Nissan 240Z ce a câștigat Raliul Safari în anii '70. Aceste mașini sport au fost reproiectate folosind expertiza acumulată în zona 4x4 de către Nissan pentru a face faţă condiţiilor solicitante din Peninsula Baja, câmpiilor deschise din Kenya, Uganda şi Tanzania. Mașiniile de competiție în raliuri aveau garda ridicată, suspensia întărită şi arborau un finisaj negru mat pentru capotă şi portbagaj, proiectat pe fundalul unui roşu-portocaliu închis pentru caroserie.
Nissan Gripz folosește elemente de design de la conceptul Sway și a fost creat în colaborare de biroul de design Nissan Europa din Londra și Nissan Global Design Center din Japonia.
arata bine, cifrele suna bine, abia astept un test drive!