FRANKFURT 2011 LIVE: CX-5, vedeta standului Mazda
Mazda a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt noul crossover compact CX-5 şi facelift-ul lui Mazda3.
Oficialii constructorului japonez Mazda au venit la Salonul Auto de la Frankfurt însoţiţi de versiunea de serie a lui CX-5. Noul crossover compact este fratele mai mic al lui CX-7 şi este derivat din conceptul Mazda Minagi, prezentat la ediţia din acest an a Salonului Auto de la Geneva. Mazda CX-5 va beneficia de serviciile propulsorului pe benzină de 2.0 litri cu patru cilindri şi injecţie directă din generaţia SkyActiv-G. Motorul care va debuta pe noul CX-5 este cu 10 procente mai uşor, poate consuma cu 15% mai puţin combustibil şi emană cu 15 procente mai puţin CO2 în atmosferă. Pentru cei care preferă un motor diesel, inginerii Mazda au pregătit şi agregatul de 2.2 litri SkyActiv-D ce respectă normele de poluare Euro6. În versiunea standard, noul propulsor SkyActiv-D produce 150 de cai la 4.500 rpm şi dezvoltă un cuplu motor de 420 la 2.000 rpm.
Tot la Frankfurt, standul japonezilor găzduieşte şi premiera europeană a faceliftului operat pe Mazda3. Debutul internaţional a acestui model a avut loc în februarie, la Salonul Auto de la Toronto, după care a fost expus şi la Salonul Auto de la New York. Modelul a devenit mai manevrabil, mai economic şi mai puţin poluant. Japonezii au operat şi câteva modificări subtile la nivelul exteriorului şi al interiorului, dar acestea sunt ceva mai dificil de sesizat. Gama de motorizări a lui Mazda3 a devenit mai eficientă, dar japonezii nu au specificat dacă au redus consumul de carburant şi emisiile de CO2 sau dacă au reuşit să bifeze punctul alăturat şi să crească şi nivelul de putere. Suspensia lui Mazda3 a fost optimizată, spun japonezii, spunând că modelul lor de segment C este mai manevrabil acum.
Din pacate motoarele de la CX-5 nu mi se par chiar atat de moderne, sau, oricum nu sunt in tendintele actuale: downsize-ing, turbo benzina etc. Ce sa faci cu un 2.0 benzina aspirat de 200 Nm pe o asa caroserie sau cu taxele ce trebuie sa le platesti pt. un diesel de 2.2 pt. o masina care nu e de lux ? Pacat ca nu au tras cu ochiul in curtea vecinilor de la Mitsubishi sa vada ASX-ul. Ma asteptam sa fie pe acelasi calapod. La fel ca si pe Mitsubishi ASX pe care l-am urmarit inca din faza de concept (si l-am achizitionat de cum a aparut in Ro) asa am urmarit si conceptul Mazda CX-5 dar sunt dezamagit de gama de motoare. Nu se pot compara nici cu 1.4 TSI 160CP 240 Nm 4x4 de la VW (si eu urasc VW), nici cu 1.8 DID 150 CP 300 Nm 4x4 de la Mitsu ASX, nici cu 1.6 dCi 130 CP 320 Nm 4x4 de pe Nissan Qashqai. Vorbesc de masini cu cilindree de bun simt , pt. un buzunar mediu ca impozite si taxe.