FOTOREPORTAJ: O zi cu modelele Mercedes-Benz pe circuit

Publicat miercuri, 12.10.2016 18:52 de Automarket.ro, Text: Petre Jianu

Am fost la Academia Titi Aur să descoperim cum funcţionează sistemele de siguranţă de pe Clasa E. N-am rezistat tentaţiei şi am pus la încercare modelele de performanţă AMG şi electricul Clasa B.

Pe o vreme capricioasă de toamnă, Mercedes ne-a provocat la un workshop intensiv cu maşini din întreaga sa gamă într-un decor special, pe circuitul de curse de la Academia Titi Aur, din apropierea localităţii Crevedia.

Constructorul german ne-a demonstrat modul de funcţionare a unora dintre sistemele de siguranţă activă prezente pe noua generaţie Clasa E. Ulterior am experimentat şi performanţele gamei AMG în mediul lor natural, pe pistă. Finalul zilei ne-a adus şi o surpriză plăcută, întrucât Mercedes ne-a oferit la test şi modelul electric Clasa B, în condiţii de trafic real, pe şoselele din apropierea circuitului.

In situații neprevăzute, (jaloane in cazul nostru), unde ești nevoit sa schimbi brusc direcția la viteza mare, E220d nu ne-a dat emoții.
Dacă exagerezi cu accelerația in viraje pe suprafețele cu aderentă scazută, sedanul de clasă mare te corectează scurt, dar eficient.
In caz de accident, Clasa E emite un semnal acustic similar unui aparat de radio fără semnal, pregatindu-ți urechea pentru impact.
Sistemul de conducere autonomă prezent pe noua generație a sedanului nemțesc poate schimba singur banda la acționarea manetei de semnalizare.
Pană la viteze de 60 de km/h, noua Clasa E poate frâna automat pană la oprire pentru evitarea accidetării pietonilor.
Clasa G oferă în dotarea de serie trei diferențiale blocabile și reductor. Este unul dintre ultimii mohicani ai off-road-ului în stil clasic.
Capabil să parcurgă trasee cu înclinări laterale de pană la 54% și având aproape 2 metri înălțime, G-ul oferă senzații tari.
Trecem la sportive: în cazul lui GLA 45 AMG, garda la sol mai mare și ruliul mai pronunțat nu pun probleme decât anvelopelor care protestează ușor in viraje.
2006 cai putere intr-o singură poză la Academia Titi Aur.
Cu 510CP și 3.9 secunde pană la 100km/h C 63 AMG Coupe S, dă tonul distracției pe circuit.
Cu ai săi 381 cai putere și cu tracțiunae integrală în dotărea standard, A 45 AMG îți dă incredere chiar dacă ești prima oară pe circuit.
Modelele AMG s-au simțit in elementul lor pe circuitul ATA.
Roșu, alb, negru, albastru. Ce culoare preferați?
Deși era cel mai puternic model de pe pistă, C 63 AMG S Coupe, a impus un ritm potrivit pentru toți cei prezenți.
Tracțiune spate plus 367 cai putere egal distracție. Distracția ar fi fost mai mare dacă puteam rula cu hard-topul coborât.
Din păcate nu toate modele prezente la ATA au putut fi testate, dar măcăr le-am putut privi. În special acel AMG GT galben.
Cu o autonomie de 200 km, electricul Clasa B trebuie alimentat des. Mai ales dacă îți înfigi talpa în pedala de accelerație pentru a experimenta cuplul mare disponibil instantaneu.
Starurile Mercedes au trecut cu brio testele de pe circuitul ATA.