FOTO EXCLUSIV*: Lamborghini testeaza Jota, inlocuitorul lui Murcielago

Publicat vineri, 15.01.2010 13:05 de Bogdan Mirică, Foto: CarPix

Lamborghini testeaza pe o pista secreta a grupului Volkswagen inlocuitorul lui Murcielago. Viitorul supercar ar urma sa adopte un motor V12 de 700 de cai si o caroserie din aluminiu si fibra de carbon.

Faptul ca Lamborghini lucreaza in prezent la un succesor pentru Murcielago nu mai este o noutate pentru nimeni. Italienii pastreaza insa un mister total asupra supercarului ce ar urma sa debuteze pe strazi in 2012. Nu exista detalii despre design, performante, motorizari si nici salonul la care isi va face debutul oficial.

Ecuatia plina de necunoscute a fost insa dezlegata de fotografii de la CarPix, care au reusit sa spioneze in premiera mondiala noul supercar pe o pista de incercare secreta, apartinand grupului Volkswagen. Prototipul, intens camuflat, a fost supus unor teste dificile, desfasurate la sub 25 de grade Celsius.

Botezat de presa Jota, succesorul lui Murcielago pare sa fi imprumutat dimensiunile predecesorului sau. Sub capota se va afla insa un motor central cu injectie directa si 12 cilindri in V, capabil sa ofere pana la 700 de cai putere. Bagajul generos de resurse va fi completat de o caroserie usoara, in mare parte construita din fibra de carbon, si de o structura din aluminiu, material din care vor fi fabricate si usile cu deschidere verticala.

Designul va fi clar influentat de conceptul Estoque si de modelul Reventon, inspirate la randul lor de aspectul avioanelor de vanatoare. Motorul V12 va transmite puterea sa ambelor punti prin intermediul unui sistem de tractiune integrala, dezvoltat de Lamborghini impreuna cu suedezii de la Haldex.

*Fotografiile atasate acestui articol sunt publicate de Automarket in exclusivitate in Romania printr-un contract semnat cu o companie specializata din Suedia. Reproducerea acestor imagini pe teritoriul Romaniei fara acordul scris sau verbal al Automarket.ro este strict interzisa.

  • MCD, vineri, 15.01.2010 15:35
    urata

    nu arata bn, acum depinde daca nu are ceva adugiri in spate, sau ala e spatele ei. Murcielago arata mai bn si are un nume sonor

  • bulgaru, sâmbătă, 16.01.2010 13:01
    cine e urata zapada sau camuflajul?

    Tu nu ai inca buletin sau faci caterinca?

  • Lamborghini, sâmbătă, 16.01.2010 15:52
    @MCD

    Dar cum naiba trebuie sa fie o masina ca sa arate bine ? Poate ne explici tu .

  • MCD, duminică, 17.01.2010 17:11
    :)

    ma care e problema voastra, daca mie nu imi place, oricum nu iti dai seama bn ca e camuflata, fiecare cu parerea lui fara nu atac la persoana nu aveti ce comenta ca sunteti ....

  • LR, duminică, 17.01.2010 22:50
    Lambo

    "inspirate la randul lor de aspectul avioanelor de vanatoare" Nu sunt sigur daca aspectul acesta este sugerat / dorit de producatori sau de presa auto; probabil, cei de la Lamborghini vor sa-si depaseasca limitele si sa-si doboare adversarii, iar ziaristii si fanii amplifica acest fenomen. Dar daca Lambo se viseaza avion, de ce nu ia exemplul celor de la Capstone, cu al lor CMT 380? Si atunci mai vorbim de avioane! Daca au un V12 valoros, n-au decat sa-l puna in continuare pe vehicule terestre, iar pentru jet-uri, OZN-uri & alte asemanari sa foloseasca si ei niste propulsoare in ton cu navele la care viseaza. La preturile unui Lambo, nu m-ar mira daca un sistem de propulsie bazat pe o turbina cu gaze ar iesi mai ieftin decat varianta cu greoiul V12!