Cele mai dezamagitoare masini ale ultimilor 10 ani

Publicat vineri, 15.01.2010 11:41 de Mircea Meșter

Masinile care au dezamagit pe piata sunt aceleasi, indiferent de piata si culturi. Exemplul cel mai potrivit este lista facuta de britanicii de la Autocar, care poate fi vizata fara probleme si la noi.

Britanicii de la Autocar publica astazi in editia online a revistei o lista a celor mai dezamagitoare modele lansate pe piata in cursul deceniului trecut. In principiu, lista britanicilor contine mai ales modele care nu s-au ridicat nici pe departe de targetul stabilit initial de producatorii in cauza, acest lucru datorandu-se mai ales unei pozitionari proaste sau unui moment prost ales pentru lansare. Cu toate acestea, exista si modele care s-au vandut ceva mai bine, insa care nu s-au ridicat la nivelul promovat de constructor. Desi cifrele vanzarilor se refera exclusiv la piata britanica, paralela functioneaza si in cazul restului Europei, foarte multe dintre masinile prezentate de Autocar fiind recunoscute ca esecuri de piata pe tot continentul.


  • Renault VelSatis - Desi a avut un target anual de 3500 de unitati in Marea Britanie, modelul francez a adunat in total, in 4 ani de prezenta pe piata, 1404 clienti. Varful a fost primul an de cariera (2002), cand Renault a vandut 595 de exemplare pe piata britanica. "Look scortos si tinuta de drum aspra, atat pentru ocupanti, cat si pentru constructor - AUTOCAR
  • Fiat Croma - Fiat si-ar fi dorit sa vanda 5000-6000 de unitati pe an, insa realitatea a contrazis flagrant optimismul italienilor: doar 1386 de exemplare vandute in total in Anglia, cu un varf de 827 de masini in 2006. "Destul de spatioasa pentru ca plansetele sefilor Fiat sa se auda cu ecou, dar..." - AUTOCAR
  • Peugeot 1007 - Masinuta de oras cu usi de metrou, asa cum o denumea un jurnalist din Romania la lansarea oficiala, nu a facut fata pietei europene, fiind mult sub asteptari. In Anglia, Peugeot s-ar fi asteptat la 17.000 de unitati vandute anual, dar a reusit doar 8036 in total in trei ani. "Usi glisante, mult prea teapana, motoare slabe,  locuri posterioare inghesuite si un portbagaj mic. Toate acestea au gaurit sperantele Peugeot in privinta acestei masini de oras inovatoare" - AUTOCAR
  • Maybach 57/62 - Divizia de lux a celor de la Daimler (DaimlerChrysler pe atunci) a creat o masina care trebuia sa se bata cu Rolls-Royce. In Anglia, Maybach a vandut 89 de masini din 2003 pana astazi, comportamentul pe celelalte piete europene fiind relativ la fel de modest. La noi, Maybach 57 a devenit celebru mai degraba prin faptul ca poate fi indreptat cu ranga decat prin vanzari si prezenta. "Asta se intampla cand a-ti bate rivalul e un lucru care ti-e peste mana" - AUTOCAR
  • Alfa Romeo Spider - Exemplul perfect al faptului ca frumusetea nu face totul. Lansat in Marea Britanie in 2003, Spider a fost vandut in 1616 exemplare pana astazi. "Dupa vanzari moderate in primele doi ani, s-a stins ca luminile focurilor de artificii" - AUTOCAR
  • Seat Toledo - Modelul Seat ar fi trebuit sa se vanda in 2500 de exemplare pe an, dar a reusit sa ajunga la un total de 3264 de unitati in cinci ani. Motivul principal: Toledo era de fapt un Altea cu portbagaj urat incadrat in peisaj. "Dovada dureroasa a faptului ca mai mare nu inseamna mai bun" - AUTOCAR
  • Opel Signum - O masina in care Opel isi punea mari sperante, insa care nu a reusit sa ajunga in sase ani decat la 17.367 de unitati vandute in Anglia, dublu fata de prognoza initiale pe un singur an. "Pana si Opel s-a chinuit sa ne explice de ce a construit Signum" - AUTOCAR
  • Dodge Avenger - Cu 1138 de unitati vandute in Marea Britanie in 3 ani (2007-2009), Avenger e un model chiar prezent. In Romania, poti sa numeri pe degetele unei singure maini exemplarele care exista astazi pe strada. "Exista foarte putine masini ingrozitoare pe piata, dar Avenger a fost una dintre ele" - AUTOCAR
  • Jaguar X-Type - Daca britanici au inclus un Jaguar in lista dezamagirilor, e clar ca modelul merita cu prisosinta aceasta nominalizare. Desi nu s-a vandut prost, atingand 120.930 de unitati in Albion in cei 9 ani de cariera de piata, specialistii de la Autocar sustin ca a fost o greseala faptul ca Jaguar a construit masina pe platforma lui Ford Mondeo. O idee buna executata prost pe o platforma incorecta - AUTOCAR
  • Fiat Stilo - Stramosul actualului Fiat Bravo nu a prins in Marea Britanie, desi cei sase ani de cariera au golit parcurile dealerilor Fiat de 44.507 unitati. Stilo a fost, a vazut, dar n-a invins. "Dupa vanzari semi-decente in primii ani, Stilo a fost sters in 2004 precum un val sterge un castel de nisip" - AUTOCAR
  • Mercedes R-Klasse - In cei patru ani de cariera pe piata din Anglia, R-Klasse a ajuns la 3052 de unitati vandute, desi prognozele Mercedes anuntau 1800 de masini pe an. Rezultatele lui R-Klasse sunt surprinzatoare la prima vedere avand in vedere apetitul vest-europenilor pentru monovolume, insa perfect logice daca privim masina pe de-a-ntregul. "Prea greoi pentru a atrage clientii, cu exceptia celor care au in fata casei o autostrada cu sase benzi" - AUTOCAR
  • Subaru B9 Tribeca - SUV-ul japonezilor este dovada vie (desi acum e mai degraba dovada moarta) a faptului ca un design tupeist nu inseamna neaparat un design reusit. Pe langa asta, britanicii au blamat mediocritatea in care se scalda masina in general. Rezultat: 746 de masini vandute in 2006-2008, desi targetul anual initial era de 1000 de masini anual. Grila aia nu avea cum sa ajute. Mult prea pe dinafara - AUTOCAR
  • Nissan Primera - Un model care pe strazile romanesti este destul de prezent a fost un esec relativ in Marea Britanie, unde japonezii au vandut 47.093 de exemplare in cinci ani de prezenta scenica. Targetul initial: 24.000 de masini vandute anual. "Designul ciudat a ajutat la uciderea aspiratiilor Nissan in acest segment" - AUTOCAR
  • Peugeot 407 Coupe - Venita dupa succesul pe care l-a avut 406 Coupe, versiunea cu doua usi a lui 407 a dezamagit analistii, publicul si, in final, pana si producatorul. Prea mare, prea scump si nu destul de frumos pentru a se vinde la nivelul predecesorului sau - AUTOCAR
  • Renault Avantime - Avantime a fost o versiune cu doua usi a lui Espace. A rezultat o masina nisata care a atras foarte putini clienti, desi ideea era una buna. Trebuia sa se vanda in 1500 de exemplare in fiecare an, dar a reusit 448 de unitati in doi ani in Marea Britanie. "Renault nu si-a stirbit deloc reputatia de producator al unor masini ciudate cu Avantime: un Espace cu doua usi recarosat in care pasagerii din spate nu aveau deloc spatiu pentru picioare" - AUTOCAR
  • Smart Roadster - Mult prea putin practic ca design pentru anii 2000, Smart Roadster a pacatuit si la capitolul transmisie si sasiu, unul extrem de inclinat inspre subvirare. Cele 7449 de unitati vandute in Marea Britanie in patru ani nu s-au ridicat deloc la nivelul sperantelor producatorului, care viza 7000 de masini vandute anual. "Condamnat de pretul ridicat si de o transmisie proasta. Nu prea 'smart', deci" - AUTOCAR

via | Autocar

  • Adrian, vineri, 15.01.2010 13:48
    Mda

    Topul asta nu se potriveste deloc la noi. Bagati-va mintile in cap si nu mai dati copy paste la toate articolele care le gasiti pe alte site-uri. Marea britanie e cu totu alta piata fata de Romania/Europa. Daca la ei nu se vand masini ca Nissan Primera si Fiat Stilo .. in Romania/Europa e plin de astfel de masini. Foarte foarte prost articolul, inutil !

  • mircea, vineri, 15.01.2010 13:53
    @Adrian

    Citez din articol: "Nissan Primera - Un model care pe strazile romanesti este destul de prezent" Fiat Stilo a venit in Romania mai ales ca model SH, adus din afara, dupa ce Fiat a scos de pe piata modelul. In rest, celelalte sunt cunoscute ca esecuri - mai mari sau mici - pe toate pietele.

  • Cornel, vineri, 15.01.2010 13:57
    @Mircea Mester

    Salut Mircea, zi-mi te rog care este rostul de a mai posta comentarii utilizatorii, indiferent cum sunt ele : pro sau contra. Sa inteleg ca "Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile" va da dreptul sa cenzurati parerile si posturile vizitatorilor, astfel incat sa ramana imaginea Automarket nestirbita? Multumesc

  • Ion Susai, vineri, 15.01.2010 14:00
    @domnul ADRIAN

    Este un mare fan al mersului cu metroul. Nu prea are treaba cu suprafata. Bunicel articolul.

  • mircea, vineri, 15.01.2010 14:02
    @Cornel

    Tocmai am sters vreo 5 comentarii in care patru useri ii explicau altuia ca intre 2007 si 2009 sunt doar trei ani, nu patru. Cum spusese el. Ti se pare ca e relevant pentru stire? :)

  • eul liric, vineri, 15.01.2010 14:04
    NOUL FOCUS E CEA MAI DEZAMAGITOARE MASINA DIN ULTIMII 10 ANI !!

    NOUL FOCUS E CEA MAI praf

  • balanel, vineri, 15.01.2010 14:05
    topul celor mai proaste reviste auto

    Ar trebui sa aiba pe primul loc revista asta britanica. Ei confunda cifrele de vanzari cu calitatea masinilor. Mie mi se pare ca in lista nu sunt decat masini foarte misto, dar care nu s-au vandut, fie ca erau prea avangardiste, fie ca publicul doreste masini fara personalitate, ca sa se potriveasca cu propriul caracter. Cele mai proaste masini pot fi, dupa parerea mea, masini de genul: 1. Chevlolet Aveo; 2. VW Polo; 3. Toyota Aygo.

  • Andrei, vineri, 15.01.2010 14:11
    re:

    Eu consider ca titlul articolului ar trebui schimbat. Nu e vb de dezamagirea clientilor fata de un anumit model, ci de a constructorului.Dupa analize de piata, pe care fiecare le face inainte de lansare, considera ca va avea vanzari mult mai mari decat au fost in realitate. Vad ca se face des referire la design, insa acesta a fost gandit, propus si acceptat inainte de fabricatie.Probabil in acele momente considerau ca va prinde. Intr-adevar niste articole proprii ar fi mult mai bine decat impumutate de la Autocar. La urma urmei, din cate stiu, un jurnalist trebuie sa verifice o informatie din 3 surse :)

  • Cornel, vineri, 15.01.2010 14:12
    @Mircea Mester

    Nu e relevant pentru stire, e relevant pentru vizitatori, e semn de respect fata de cititorii Automarket si de respect fata de opiniile si posturile lor. Acum, pentru a fi on-topic, cred ca e de apreciat studiul celor de la Autocar. Sunteti de acord ca ar fi mai fair play , chiar si fata de ei, sa copiati tipul studiului, formatul, etc. si sa faceti si voi un astfel de studiu pe una din pietele de desfacere auto (ex: Romania, Europa, etc.). Nu stiu cati dintre romanii care citesc acest articol sunt intradevar impresionati de ceva. Pe cand, daca ati fi facut voi un studiu, de la zero, ati fi fost cu siguranta laudati, si se vedea faptul ca intradevar munciti. Multumesc

  • davyd, vineri, 15.01.2010 14:30

    dar masiniile alea banale si atat de "fiabile si calitate de nota 10" care numesc rover si MG cum de nu apar in top??? pt ca sunt masini britanice...cum sa bage britanicii propriile lor capodopere in rahat....si la jaguar x-type cica platforma lui ford mondeo era de vina.....vai si amar de capu lor britanici....

  • Mihai, vineri, 15.01.2010 14:55
    Parerea mea

    Salut, As saluta astfel de articole, chiar daca sunt copie/adaptare dupa altele din publicatii internationale, daca ati prezenta studiile facute in Germania. Este cea mai importanta piata din Europa si pentru noi, romanii, are mare relevanta. Nu zic ca ar trebui sa o eliminati astfel de articole, dar sa scrieti si despre piata germana. In rest este ok sa iti mai clatesti ochii cu astfel de stiri Parerea mea... Mihai

  • Fonta, vineri, 15.01.2010 15:02
    pt davyd

    Logic ca platforma de mondeo era de vina, sau ai impresia ca Ford a avut vreun model peste modelele Jaguar. Saab investea milioane de euro sa dez-opelizeze platformele primite de la GM ca sa poatea face o masina cu aspiratii premium.Intelegi ce vreau sa spun? Problema a fost ca Jaguar a vrut sa realizeze un model mai accesibil,si de unde puteau lua o platforma rapid si fara prea multi bani decat de la tatuca din acea vreme Ford. Si despre MG, mai intai mergi si condu un ZT 2.5 V6 190CP, iar apoi hazardeazate in afirmatii.

  • gabi, vineri, 15.01.2010 15:16
    mda

    mie chiar imi place Subaru Tribeca....:-)

  • vlad, canada, vineri, 15.01.2010 15:26
    topul celor mai slabe articole publicate in ultimii 10 ani ?

    Titlul articolului nu are nici o treaba cu realitatea. Cand am citit rezumatul in email ma asteptam sa vad hyunday accent, kia, logan, fiat. Ma asteptam sa citesc despre masini proaste calitativ, slabe ca performante nu despre mashini foarte tari (unele, jaguar, maybach) dar care s-au vandurt prost .. si mai ales in anglia. Si daca tot e sa fin carcotasi, autorul articolului ar trebui sa stie ca in anglia vanzarile opel signum = zero. Nu exista OPEL in anglia ...poate te refereai la VAUXHALL signum ;))

  • davyd, vineri, 15.01.2010 15:30

    pt fonta mda...iti dau dreptate intrun fel....dar totusi mnu cred ca se poate compara ford cu jaguar....intrun fel mda....probabil trebuia alta platforma pt jaguar.... cat despre MG ZT de care pomenesti.....fara suparare....probabil ca are o tinuta de drum sportiva f buna....poate e un as la asa cv....dar cand vn vb de fiabilitate si calitate.....e mediocu frate....dovada.....nimeni nu sa inghesuit sa o cumpere.....chiar....mai exista astazi MG???

  • Richard, vineri, 15.01.2010 16:34
    pff

    Cel mai prost sondaj !

  • ztele, vineri, 15.01.2010 16:46
    hehe

    Ce e amuzant pentru mine e ca absolut oricare din masinile din acest top le-as cumpara inainte de logan, megane sedan, kia ceed, golf, focus, astra, polo, passat, etc. Topul asta ar trebui sa se numeasca "10 masini cel mai putin probabil sa le confunzi in parcare"

  • gjtj, vineri, 15.01.2010 17:10

    ati uitat loganul

  • LauCalin, vineri, 15.01.2010 17:44
    hmm

    Eu personal prefer sa nu mai iau in serios parerea englezilor despre masini, fie ca sunt sau nu ale lor. Pardon, fie ca sunt marci englezesti ajunse la altii. De cand cu "Top Gear-izarea" mapamondului unde aia 3 parca au devenit un fel de guru ai automobilelor, prefer sa ma bazez pe teste facute de alte natii, mult mai rationale, precum nemtii, italienii sau francezii. Chiar asa, ca tot mai zicea cineva, unde este MG?

  • zan, vineri, 15.01.2010 18:39
    he

    se pare ca unii si-au gasit masinile in lista :))))) . articolul este super ok . felicitari

  • ian, vineri, 15.01.2010 21:13

    oricare as dori-o

  • Indru, vineri, 15.01.2010 21:16
    Dezamagitor

    Titlul corect ar fi fost "Cele mai deazmagitoare masini din ultimii zece ani in Marea Britanie". Si jumatate din comentarii nu ar mai fi existat. Ar fi fost de apreciat si mai ales profesionist daca aminteati asta in articol. Este ca si cum ati spune ca celebrul ceai "Five o'clock" se vinde din ce in ce mai putin. Asta fara sa spuneti ca de fapt e vorba de piata din Romania.

  • cozappz, vineri, 15.01.2010 22:19
    Romgleza: o masina nisata

    Automarket este o publicaţie respectabilă, de la care aştept să o pot citi în limba română. Vă rog, puteţi să vă "focusaţi" mai mult pe corectură ? ;)

  • ursus, vineri, 15.01.2010 23:12

    Cu articolul asta te-ai spalat de multe pacate si ai crescut 100 puncte in fata mea!

  • page, vineri, 15.01.2010 23:29
    :))

    Smart Roadster :| Mercedes R-Klasse sa fie proasta ?eu nu cred e mercedes deci nu e Dacia asa ca ar trebui sa puneti Dacia Logan cea mai prosta masina pt ca e o caruta pe strada nu are nimic special

  • LUCCI, sâmbătă, 16.01.2010 00:26
    1235....

    MAYBACH,IN ANGLIA E CONSIDERAT UN ESEC,LA VANZARI.ASTA SPUNE MULTE DESPRE CUM SE IAU IMPOZITELE PE ACOLO. ADICA LUXUL CHIAR SE PLATESTE....CUMVA ,NU CA LA NOI TOATE CIORILE SUNT CETATENI SI AU DREPTURI DAR NU STIU UNDE E CIRCA FINANCIARA.

  • danieluu01, sâmbătă, 16.01.2010 01:14
    ^_^

    lasa ca e bine si asa....automarket e ca un google...aici ai o gramada de stiri de la altii...decat sa stai sa accesezi 100 de siteuri sa citesti toate prostiile ca in final sa iti dai seama ca ti-ai pierdut timpul...asa mai bine sunt baietii astia care selecteaza ceea ce e interesant...din cate imi dau seama singurele articole proprii ale lor sunt drive test-ele ale caror review-uri sunt destul de bune in afara de poze si punctaj si stirile cu opel insignia ca nu stiu ce a scos Mirica un consum foarte bun si ca pe aproape a fost si Mester...in rest imi place site-ul...daca era asa de nasol nu il mai accesam si nici nu mai era in bookmarks...

  • maka, sâmbătă, 16.01.2010 01:15
    Nu uitati de...

    ... Opel Tigra, Megane CC, Focus CC, Fiat Multipla, VW Fox, orice Daihatsu, orice Proton, Mitsubishi Lancer (veche generatie, toate in afara de EVO), Honda Civic IMA hibrid, Insight se pregateste, Suzuki Jimny si Vitara, Oprl Antara, Ssang Yong in Europa, Mazda Tribute, Cadillac BLS, Dodge Caliber, Mercedes B-Class, Kia Magentis, Hyundai Sonata, Volvo S80, Nissan Maxima si Almera, Peugeot 607, Alfa 166, Lancia Phedra, Lancia Musa, Fiat Idea, Lancia Thesis, Rover Streetwise, MG ZT, Toyota MR2, Mitsubishi Carisma, Fiat Marea, VW Phaeton, Opel Meriva, Hyundai Matrix, Fiat Ulysse, Chevrolet Tacuma, Opel Sintra. Ar fi misto sa incepem o lista cu masinile lansate in ultimii 2 ani si sa ne dam cu parerea fiecare care dintre ele va ajunge un esec.

  • LauCalin, sâmbătă, 16.01.2010 13:22
    o chestie

    Am vazut pe un post tv subiectul asta, insa ei au zis "cele mai urate masini ale ultimilor 10 ani", nu dezamagitoare.

  • Dr Felix, duminică, 17.01.2010 17:34
    ASTEPT UN CLASAMENT PE FIABILITATE

    Perfect de acord cu MIHAI: prefer copy/paste din Germania, este mai aproape de noi. In plus m-as bucura sa vad clasamente pe fiabilitate.

  • HA HA HA, luni, 18.01.2010 13:03
    HA HA HA

    NU MI SE PARE RELEVANT ACEST ARTICOL...NU IMPRESIONEAZA PREA TARE.CAND SCOTI O MASINA, O FACI DUPA NISTE STUDII DE PIATA, NU DUPA CAPUL TAU...ASTA E...

  • Ambrozie, marţi, 19.01.2010 10:32
    Interesant si poate folositor

    Am o masina care apare in lista, problemele sunt reale, daca le stiam nu imi luam masina niciodata nici noua nici sh. Oricum dezamagitor in cazul de fata nu este egal cu: proasta, putin fiabila, dacia, masina produsa in afara curtii vag, etc, ci doar fara vanzari.