Cele mai dezamagitoare masini ale ultimilor 10 ani
Masinile care au dezamagit pe piata sunt aceleasi, indiferent de piata si culturi. Exemplul cel mai potrivit este lista facuta de britanicii de la Autocar, care poate fi vizata fara probleme si la noi.
Britanicii de la Autocar publica astazi in editia online a revistei o lista a celor mai dezamagitoare modele lansate pe piata in cursul deceniului trecut. In principiu, lista britanicilor contine mai ales modele care nu s-au ridicat nici pe departe de targetul stabilit initial de producatorii in cauza, acest lucru datorandu-se mai ales unei pozitionari proaste sau unui moment prost ales pentru lansare. Cu toate acestea, exista si modele care s-au vandut ceva mai bine, insa care nu s-au ridicat la nivelul promovat de constructor. Desi cifrele vanzarilor se refera exclusiv la piata britanica, paralela functioneaza si in cazul restului Europei, foarte multe dintre masinile prezentate de Autocar fiind recunoscute ca esecuri de piata pe tot continentul.
- Renault VelSatis - Desi a avut un target anual de 3500 de unitati in Marea Britanie, modelul francez a adunat in total, in 4 ani de prezenta pe piata, 1404 clienti. Varful a fost primul an de cariera (2002), cand Renault a vandut 595 de exemplare pe piata britanica. "Look scortos si tinuta de drum aspra, atat pentru ocupanti, cat si pentru constructor - AUTOCAR
- Fiat Croma - Fiat si-ar fi dorit sa vanda 5000-6000 de unitati pe an, insa realitatea a contrazis flagrant optimismul italienilor: doar 1386 de exemplare vandute in total in Anglia, cu un varf de 827 de masini in 2006. "Destul de spatioasa pentru ca plansetele sefilor Fiat sa se auda cu ecou, dar..." - AUTOCAR
- Peugeot 1007 - Masinuta de oras cu usi de metrou, asa cum o denumea un jurnalist din Romania la lansarea oficiala, nu a facut fata pietei europene, fiind mult sub asteptari. In Anglia, Peugeot s-ar fi asteptat la 17.000 de unitati vandute anual, dar a reusit doar 8036 in total in trei ani. "Usi glisante, mult prea teapana, motoare slabe, locuri posterioare inghesuite si un portbagaj mic. Toate acestea au gaurit sperantele Peugeot in privinta acestei masini de oras inovatoare" - AUTOCAR
- Maybach 57/62 - Divizia de lux a celor de la Daimler (DaimlerChrysler pe atunci) a creat o masina care trebuia sa se bata cu Rolls-Royce. In Anglia, Maybach a vandut 89 de masini din 2003 pana astazi, comportamentul pe celelalte piete europene fiind relativ la fel de modest. La noi, Maybach 57 a devenit celebru mai degraba prin faptul ca poate fi indreptat cu ranga decat prin vanzari si prezenta. "Asta se intampla cand a-ti bate rivalul e un lucru care ti-e peste mana" - AUTOCAR
- Alfa Romeo Spider - Exemplul perfect al faptului ca frumusetea nu face totul. Lansat in Marea Britanie in 2003, Spider a fost vandut in 1616 exemplare pana astazi. "Dupa vanzari moderate in primele doi ani, s-a stins ca luminile focurilor de artificii" - AUTOCAR
- Seat Toledo - Modelul Seat ar fi trebuit sa se vanda in 2500 de exemplare pe an, dar a reusit sa ajunga la un total de 3264 de unitati in cinci ani. Motivul principal: Toledo era de fapt un Altea cu portbagaj urat incadrat in peisaj. "Dovada dureroasa a faptului ca mai mare nu inseamna mai bun" - AUTOCAR
- Opel Signum - O masina in care Opel isi punea mari sperante, insa care nu a reusit sa ajunga in sase ani decat la 17.367 de unitati vandute in Anglia, dublu fata de prognoza initiale pe un singur an. "Pana si Opel s-a chinuit sa ne explice de ce a construit Signum" - AUTOCAR
- Dodge Avenger - Cu 1138 de unitati vandute in Marea Britanie in 3 ani (2007-2009), Avenger e un model chiar prezent. In Romania, poti sa numeri pe degetele unei singure maini exemplarele care exista astazi pe strada. "Exista foarte putine masini ingrozitoare pe piata, dar Avenger a fost una dintre ele" - AUTOCAR
- Jaguar X-Type - Daca britanici au inclus un Jaguar in lista dezamagirilor, e clar ca modelul merita cu prisosinta aceasta nominalizare. Desi nu s-a vandut prost, atingand 120.930 de unitati in Albion in cei 9 ani de cariera de piata, specialistii de la Autocar sustin ca a fost o greseala faptul ca Jaguar a construit masina pe platforma lui Ford Mondeo. O idee buna executata prost pe o platforma incorecta - AUTOCAR
- Fiat Stilo - Stramosul actualului Fiat Bravo nu a prins in Marea Britanie, desi cei sase ani de cariera au golit parcurile dealerilor Fiat de 44.507 unitati. Stilo a fost, a vazut, dar n-a invins. "Dupa vanzari semi-decente in primii ani, Stilo a fost sters in 2004 precum un val sterge un castel de nisip" - AUTOCAR
- Mercedes R-Klasse - In cei patru ani de cariera pe piata din Anglia, R-Klasse a ajuns la 3052 de unitati vandute, desi prognozele Mercedes anuntau 1800 de masini pe an. Rezultatele lui R-Klasse sunt surprinzatoare la prima vedere avand in vedere apetitul vest-europenilor pentru monovolume, insa perfect logice daca privim masina pe de-a-ntregul. "Prea greoi pentru a atrage clientii, cu exceptia celor care au in fata casei o autostrada cu sase benzi" - AUTOCAR
- Subaru B9 Tribeca - SUV-ul japonezilor este dovada vie (desi acum e mai degraba dovada moarta) a faptului ca un design tupeist nu inseamna neaparat un design reusit. Pe langa asta, britanicii au blamat mediocritatea in care se scalda masina in general. Rezultat: 746 de masini vandute in 2006-2008, desi targetul anual initial era de 1000 de masini anual. Grila aia nu avea cum sa ajute. Mult prea pe dinafara - AUTOCAR
- Nissan Primera - Un model care pe strazile romanesti este destul de prezent a fost un esec relativ in Marea Britanie, unde japonezii au vandut 47.093 de exemplare in cinci ani de prezenta scenica. Targetul initial: 24.000 de masini vandute anual. "Designul ciudat a ajutat la uciderea aspiratiilor Nissan in acest segment" - AUTOCAR
- Peugeot 407 Coupe - Venita dupa succesul pe care l-a avut 406 Coupe, versiunea cu doua usi a lui 407 a dezamagit analistii, publicul si, in final, pana si producatorul. Prea mare, prea scump si nu destul de frumos pentru a se vinde la nivelul predecesorului sau - AUTOCAR
- Renault Avantime - Avantime a fost o versiune cu doua usi a lui Espace. A rezultat o masina nisata care a atras foarte putini clienti, desi ideea era una buna. Trebuia sa se vanda in 1500 de exemplare in fiecare an, dar a reusit 448 de unitati in doi ani in Marea Britanie. "Renault nu si-a stirbit deloc reputatia de producator al unor masini ciudate cu Avantime: un Espace cu doua usi recarosat in care pasagerii din spate nu aveau deloc spatiu pentru picioare" - AUTOCAR
- Smart Roadster - Mult prea putin practic ca design pentru anii 2000, Smart Roadster a pacatuit si la capitolul transmisie si sasiu, unul extrem de inclinat inspre subvirare. Cele 7449 de unitati vandute in Marea Britanie in patru ani nu s-au ridicat deloc la nivelul sperantelor producatorului, care viza 7000 de masini vandute anual. "Condamnat de pretul ridicat si de o transmisie proasta. Nu prea 'smart', deci" - AUTOCAR
via | Autocar
Topul asta nu se potriveste deloc la noi. Bagati-va mintile in cap si nu mai dati copy paste la toate articolele care le gasiti pe alte site-uri. Marea britanie e cu totu alta piata fata de Romania/Europa. Daca la ei nu se vand masini ca Nissan Primera si Fiat Stilo .. in Romania/Europa e plin de astfel de masini. Foarte foarte prost articolul, inutil !