Formula 1: Red Bull prezintă monopostul său pentru sezonul 2024

Publicat vineri, 16.02.2024 10:24 de Tiberiu Safta

Red Bull a dezvăluit oficial noul său monopost pentru sezonul 2024. Acesta se numește RB20 și este mașina cu care Max Verstappen dorește să câștige al 4-lea său titlu mondial.

Sezonul lansărilor de monoposturi a fost acum încheiat de către Red Bull. Echipa campioană en-titre a prezentat oficial noul Red Bull RB20, mașina cu care Max Verstappen va încerca să câștige cel de-al patrulea său titlu mondial.

La nivel vizual, monopostul pentru sezonul 2024 păstrează aceeași grafică deja arhicunoscută. În schimb, putem observa câteva diferențe la capitolul aerodinamică, vizibile în special la sidepod-uri, care au formă nouă, precum și la capota motorului.

Urmașul legendarului Red Bull RB19 va fi propulsat de o unitate de putere Red Bull Powertrains, cu susținere de la Honda. Linia de piloți rămâne neschimbată, cu Max Verstappen și Sergio Perez, iar șeful echipei rămâne Christian Horner. Acesta din urmă este în prezent investigat pentru un presupus comportament inadecvat. Horner a participat la evenimentul lansării, iar echipa pare să îl susțină în continuare.

Noul sezon de Formula 1 va începe în Bahrain, în perioada 29 februarie – 2 martie. Înainte de asta vor avea loc testele din pre-sezon, tot în această țară, între 21 și 23 februarie.

via Red Bull

  • Almost News, vineri, 16.02.2024 12:58

    Noul Red Bull este acel moment de *Sfinte Iisuse Hristoase* pentru rivali. Se întâmplă multe tulburări în fundal la Red Bull, dar echipa trebuie să se asigure că acest lucru nu-i va destabiliza planurile pentru sezonul 2024. Pentru o echipă care a câștigat 38 din 44 de curse conform acestor reguli de efect de sol, ai crede că ar fi dificil de îmbunătățit - dar nu cred că așa gândește Red Bull. Intrarea în cel de-al treilea sezon al acestor reguli, poate că găsirea acelei direcții „wow” atrăgătoare va fi dificilă – dar Red Bull va apăsa acceleratia pentru identificarea fiecarui gram de apăsare dar și pentru a economisi fiecare gram de greutate. Nicio piatră nu va fi lăsată neîntoarsă. Prima reacție este că această mașină este departe de a fi o simplă evoluție a unui RB19 de mare succes. Cred că vor fi câteva departamente tehnice ale altor echipe care vor merge pana intr-acolo in a rosti: „la dracu’, unde mergem de aici?". Personal nu cred 100% că ceea ce vedem aici este ceea ce vom vedea în Bahrain pentru teste și deschiderea sezonului. Ceea ce cred că vom vedea acolo s-ar putea să fie chiar ceva mai departe pe acest drum. Dar o spun din nou, putem doar să comentăm ceea ce vedem - chiar și randările Red Bull emise joi seară au fost diferite de ceea ce credem că este o mașină mai realistă prezentată la evenimentul de lansare în sine. ARIPA FAȚĂ ȘI SUSPENSIA Plăcile de capăt ale aripii față și ale aripii față arată foarte asemănătoare cu versiunea 2023. Este o componentă fixată, așa că cu cinci zile până când mașina rulează în Bahrain și capacitatea Red Bull de a produce componente pentru mașină dintr-o banala apăsare de deget, este suficient timp pentru a face o versiune actualizată. Acum, motivul pentru care am evidențiat partea din față a nasului este că nu cred că asta vom vedea în Bahrain. În primul rând, nu există conductă de intrare în acea zonă și știm din trecut că Adrian Newey este regele optimizării fluxului prin acea zonă a nasului de bluff. De asemenea, Red Bull ar fi avut câteva probleme cu testul de impact frontal. Cu acest nas nu văd nicio dificultate, așa că am o bănuială amuzantă că s-ar putea să vedem ceva care are un nas mai scurt, cu doar al treilea și al patrulea element al aripii față montate direct pe el, cu celelalte două atârnând de asta - creând spații duble. Dispunerea suspensiei din față este ca și anul trecut: tijă de tracțiune, picior înainte de braț superior, picior din spate, picior înainte de braț inferior și putem observa doar piciorul din spate pe noua mașină. Trackrod, spre deosebire de majoritatea celorlalte echipe, este o componentă de sine stătătoare. Acest lucru vă oferă un pic mai mult blocaj de la componentele suspensiei din față, dar va oferi și un alt profil aerodinamic pentru a ajuta la realiniarea fluxului de aer care iese de pe aripa față. SURPRIZA PRINCIPALĂ: SIDEPODURILE Această zonă va lua prin surprindere pe toată lumea, nu în ultimul rând pe mine. Dar am spus cu puțin timp în urmă că, dacă Red Bull o sa vina cu un concept de sidepod „zero”, mi-ar pune zâmbetul pe buze. Deocamdată nu putem vedea cu adevărat detaliile, dar din această fotografie laterală este diferit de ceea ce se aștepta toată lumea. Nu sunt sigur dacă admisia verticală a radiatorului este împărțită în două sau nu. În orice caz, este o conductă de admisie foarte îngustă, strânsă pe partea laterală a șasiului, deci încă mai mult spațiu pentru colțul sidepodului. Este o schimbare atât de vastă în filozofia de design, mai ales când pentru mine sistemul de admisie de pe RB19 avea sens. Nu văd încă sensul a ceea ce a făcut Red Bull aici. În trecut, am fost un fan al radiatorului dublu de admisie, dar acum lucrurile sunt atât de diferite, iar instrumentele de evaluare și cercetare pe care le are o echipă înseamnă că nu doar bagi degetul în aer pentru a vedea în ce direcție bate vântul. Așa că sunt destul de sigur că cercetările și analiza Red Bull au condus echipa pe această cale. După cum spun mulți oameni, Newey poate „vedea” fluxul de aer. Anul trecut, direcția de dezvoltare a Red Bull a fost de a crește înălțimea suprafeței inferioare de admisie a radiatorului. Acum pur și simplu a eliminat-o și a extins suprafața superioară. Ar putea exista chiar motive să credem că această modificare i-a permis să ridice ușor marginea anterioară a podelei. Mai mulți jurnaliști au comentat asemănările dintre cea mai recentă rută a Red Bull și ceea ce a făcut Mercedes anul trecut. Totusi, putem vedea că admisia Red Bull din 2024 este încă foarte diferită de conceptul Mercedes din 2023. Versiunea Mercedes avea colțul din față al sidepod-ului complet în interior, așa că nu a fost o degajare care conține și redirecționează fluxul de aer către dispozitivele de curățare a colțului podelei din față. Acest flux tocmai a înconjurat suprafața laterală a sidepodului. Red Bull încă concentrează acel flux pe acel colț frontal al extremitatii din față de sub podea, care nu a fost încă dezvăluit. PACHETUL INTELIGENT DE RĂCIRE ​​AL RB20 Nu contează cu adevărat dacă răcirea se face cu răcitoare individuale aer-fluid sau dacă unele sunt prin schimbătoare de căldură - aer-aer, fluid-fluid sau chiar fluid-aer - așa cum este posibil cu plenumul , respingerea totală a căldurii a tuturor acestor componente trebuie ținută sub control, cu acel flux de aer de la intrarea la radiator la ieșirea din radiator trebuie să realizeze acest lucru. De ani de zile, echipele au încercat să vină cu o tehnologie magică de răcire și sunt sigur că acest lucru le-a permis să reducă dimensiunea și greutatea răcitoarelor mecanice, dar totuși o cantitate „X” de respingere a căldurii de la toate acele componente necesită „X” cantitatea de răcire. Dacă reușiți acest lucru, atunci veți avea un profil de temperatură constant la sfârșitul fiecărei ture. Sub caroseria exterioară avem șasiul, care găzduiește rezervorul de combustibil, pachetul mecanic al unității de putere, transmisia și configurația suspensiei interioare. Toate acestea vor fi acoperite cu o caroserie internă. Sistemul de evacuare și turbo va fi și acolo în interior, dar va fi învelit pentru a păstra cât mai multă căldură în el. Căldura este energie care îmbunătățește performanța turbo și performanța MGU-H atunci când turbo îl conduce. Această împachetare reduce, de asemenea, transferul de căldură de la acesta în componentele din jurul sistemului de evacuare și turbo. Aceste componente mecanice vor fi plasate în jurul mașinii în exteriorul acelei caroserii interioare. Distanța dintre caroserie interioară și caroserie exterioară este volumul debitului sistemului de răcire și este important să aveți un anumit grad de expansiune pe măsură ce treceți prin secțiunea transversală a mașinii mergând în spate. Doriți să minimizați secțiunea transversală exterioară a caroseriei, în special în zonele critice care produc forța aerodinamică care produc fluxul de aer, așa că de aceea ajungeți cu ceea ce arată ca o conductă de trunchi de elefant care iese din spatele suporturilor laterale halo. SUSPENSIA SPATE Suspensia din spate are un aspect similar cu RB19 de anul trecut. Nu pot vedea piciorul din spate aici, doar o umbră a ceea ce cred că este mantaua arborelui de transmisie. În orice caz, se pare că capătul din interior al tijei de împingere este pozitionat mai înainte, iar pickup-ul frontal superior al brațului este montat puțin mai jos. S-ar putea ca totul să fie doar unghiul imaginii din comparație - la lansare, Red Bull a făcut un efort concertat pentru a împiedica mass-media să facă fotografii adecvate din față dar și din spatele mașinii - dar dacă este așa, atunci ar da doar un pic mai mult anti-lift pentru a stabiliza partea din spate a mașinii la frânare. ARIPA SPATE Am văzut pe aripa spate W15 că Mercedes a urmat direcția stabilită anul trecut de McLaren și a depus mult efort pentru a detașa clapeta aripii din spate de plăcile de capăt. Deci, cu Red Bull, este un caz de „orice poți face, noi putem face mai bine”. De câteva sezoane, Red Bull a fost maestrul reducerii rezistenței la rezistență atunci când DRS este deschis. Mașinile Red Bull nu au fost chiar la fel de eficiente atunci când au avut DRS-ul inchis, deoarece filozofia sa a fost întotdeauna că aveți nevoie de forță aerodinamică maximă utilizabilă pentru a obține un timp minim pe tur, de asemenea, că forța de apăsare ajută la reducerea degradarii anvelopelor. Dacă dintr-un motiv ciudat, pe care nu îl vedem foarte des, Red Bull trebuie să mareasca ritmul ca să prindă o altă mașină, fără DRS-ul deschis, atunci are acel avantaj de forță aerodinamică. Când ajunge din urmă, are loc o reducere a rezistenței cu DRS-ul, iar DRS fiind folosit și în calificări, este într-adevăr o idee deloc eronata să-l tratezi ca parte a conceptului mașinii tale și nu doar un supliment. CONCLUZIE Din ceea ce am văzut la lansarea lui RB20, este o schimbare de filozofie și mă aștept ca ceea ce vom vedea în Bahrain să fie un alt pas. Dacă este, atunci ceilalți au fost din nou păcăliți. Acestea fiind spuse, această schimbare de filozofie ar putea aduce foarte ușor celor de la Red Bull niște probleme care nu au fost prevăzute - dar nu mă aștept la asta. Red Bull a avut o manieră atât de fermă cu privire la aceste reglementări cu efect de sol în ultimii doi ani, de ce ar trebui să se piardă acum? (Gary Anderson - The Race)

  • ^, sâmbătă, 17.02.2024 11:14

    N-are importanță cum arată și ce arată. Să vedem ce poate și dacă știm ce făcea anul trecut, celelalte echipe au probleme de rezolvat. Echipa de F1 este ca orchestra simfonică, are dirijor(șef de echipă), prim solist(pilotul și uneori piloții) și restul instrumentiștilor. Pentru victorie toți trebuie să se implice și să știe ce au de făcut. Dacă în echipă sunt „băieți cu relații” ca la Ferrari, poate spera doar la podium chiar dacă mașina este cea mai bună. Și faptul că Ferrari „aleargă” după campioni arată logica greșită pentru care nu câștigă. Își alege oamenii cu relații. Am răbdare și sper să nu ne arate asta de la prima cursă. Nu cunosc amănuntele „scandalului” de la Red Bull(nici majoritatea celor care comentează despre el nu le cunosc), dar dacă nu-ți place în echipă poți pleca. Piloții și câțiva foarte importanți din echipă au contracte. Nu tații, mamele, soacrele și concubinele unora. Democrație și liberalism!

  • Almost News, luni, 19.02.2024 15:44

    DECLARAȚIA FIA CU PRIVIRE LA INVESTIGAȚIA HORNER FIA a urmat organizația Formula 1 atunci când a făcut prima sa recunoaștere publică a investigației despre presupusa abatere a directorului echipei Red Bull, Christian Horner. Organul de conducere al sportului cu motor nu a făcut referire la specificul problemei, dar a precizat că se angajează să respecte „cele mai înalte standarde de integritate, corectitudine și incluziune în cadrul sportului”. Declarația vine la două săptămâni după ce știrile despre o investigație internă au devenit publice pentru prima dată in mass-media. Poveștile inițiale au dezvăluit că Horner a făcut obiectul unei investigații a companiei-mamă din Austria, Red Bull GMbH, în urma unor acuzații de abatere de la buna conduita sosite din partea unei angajate, directorul echipei negând orice faptă greșită. Ancheta s-a concentrat pe un interviu realizat în numele Red Bull de către un avocat independent pe 9 februarie. Horner a apărut ulterior la lansarea noului RB20 la Milton Keynes pe 15 februarie. A doua zi după lansare, noi speculații media cu privire la natura acuzațiilor au scos la iveala un nou punct de vedere asupra chestiunii, care a declanșat ulterior răspunsurile celor două părți interesate. Într-o declarație dată luni catre Autosport.com, FIA a declarat: „În legătură cu ancheta independentă întreprinsă în prezent de Red Bull GMbH, FIA reiterează că până când investigația nu se va încheia și rezultatul va fi cunoscut, nu vom mai comenta. FIA rămâne angajată să susțină cele mai înalte standarde de integritate, corectitudine și incluziune în cadrul sportului.” Poziția FIA este, de asemenea, consacrată în Articolul 12.2.1f din Codul Sportiv Internațional, care menționează ca potențială infracțiune: „orice cuvinte, fapte sau scrieri care au cauzat prejudicii morale sau pierderi FIA, organismelor sale, membrilor săi sau ofițerilor săi executivi , și, mai general, la adresa interesul sportului cu motor și la adresa valorilor apărate de FIA. FIA dorește să vadă o soluție rapidă." Declarația FIA a urmat, la rândul său, comentariilor anterioare ale Ford, compania care lucrează cu Red Bull Powertrains pentru a crea un nou PU pentru echipele Red Bull și RB în 2026. În ceea ce a fost primul comentariu al unui partener Red Bull pe această temă, șeful global al Ford Performance Motorsport, Mark Rushbrook, a spus că producătorul monitorizează situația. „Ca o companie de familie și o companie care respectă standarde foarte înalte de comportament și integritate, ne așteptăm la același lucru de la partenerii noștri. Ni se pare, și ceea ce ni s-a spus, a fost că Red Bull ia situația foarte în serios. Și, desigur, sunt îngrijorați și de marca lor. Și de aceea au o investigație independentă și până când vom vedea ce adevăr iese din asta, este prea devreme pentru noi să comentăm totul.”

  • Helmut Marko, marţi, 20.02.2024 14:55

    "FIA are dreptate cand sustine că problema trebuie clarificată cât mai curând posibil, doar ca personalul echipei călătorește acum în Bahrain, nu puteam rata testele cu RB20 numai pentru a oferi celeritatea care s-ar impune in chestiunea respectiva. Cred că este corect ca Red Bull să își ia timpul necesar pentru a evalua toate dovezile în detaliu – mai degrabă decât să grăbească o decizie doar de dragul de a satisface mass- media dormica de senzational, RBR nu este rutinata sa functioneze altfel decat extrem de meticulos. Nu doar ca ne străduim, chiar o să avem o investigație corectă și apoi, cu siguranta, vom reacționa în consecință."

  • Helmut Marko, marţi, 20.02.2024 15:05

    Am informatii noi, am stabilit ordinea pilotilor pentru cele trei zile de teste. Day1 AM Verstappen Day1 PM Verstappen Day2 AM Perez Day2 PM Verstappen Day3 AM Perez Day3 PM Perez

  • Radu, joi, 22.02.2024 08:20

    https://www.youtube.com/watch?v=yq3RJriC_eY