Ford vrea să-şi mărească profitabilitatea în Europa
Cei de la Ford au anunţat din nou că nu vor opera reduceri de preţ pentru a atinge anumite cifre de vânzări, preferând să conserve profitabilitatea şi identitatea mărcii la nivel european.
Divizia europeană a mărcii Ford şi-a schimbat obiectivul principal, fiind interesată să rămână profitabilă în condiţiile în care vânzările vor scădea. Această scădere a vânzărilor vine după ce aproape toate programele mari de înnoire ale parcurilor auto din Europa urmează să fie închise. Având în faţă o scădere abruptă a vânzărilor, cei de la Ford Europe vor să-şi reducă pierderile şi să obţină un echilibru între profitabilitate şi cotă de piaţă la nivel european. Scopul principal va fi să nu piardă prea mult din cota de piaţă, dar nici să nu dilueze marca prin reducerea profitabilităţii în decursul acestui an.
Tocmai de aceea, şeful Ford Europe – John Fleming, a exclus posibilitatea reducerilor în favoarea atingerii unor ţinte de vânzări. Vânzările Ford au scăzut cu 17 procente în luna aprilie 2010 pe 19 pieţe cheie din Europa, iar în luna mai acestea au scăzut cu 14 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În perioada iunie 2009-aprilie 2010, Ford a înregistrat creşteri consecutive ale vânzărilor de pe un an pe altul. Cota de piaţă a celor de la Ford pe cele 19 pieţe importante din Europa a fost de 8.2 procente în mai, cu 0.7 procente mai mică decât în aceeaşi lună a anului 2009.
În urmă cu doar două luni, Ford deţinea supremaţia europeană a vânzărilor cu Fiesta. Modelul reuşise să îi detroneze pe cei de la Volkswagen cu modelul Golf în clasamentul vânzărilor, dar au fost surclasaţi de nemţi în luna următoare şi au rămas în continuare pe poziţia a doua în clasamentul vânzărilor la nivel european.
Via | Autocar
Sa inceapa cu o atentie mai mare asupra uzinei de la Craiova, ca productia e groznica, doar cateva zeci de masini/zi desi obiectuivul prevedea cateva sute/zi. In plus, sa lanseze mai repede pe piata ultimul model de Focus.