Ford va utiliza tehnologia din filmul Avatar pentru crearea masinilor
Tehnologia capturii de imagine care sta in spatele filmului Avatar va fi utilizata si de inginerii Ford pentru crearea unor masini mai confortabile.
Inginerii Ford vor utiliza tehnologia capturii de imagine pentru a crea masini mai confortabile si mult mai placute in timpul sofatului. Aceasta tehnologie a fost folosita pentru crearea filmelor ca Avatar, Lord of the Rings sau Shrek, iar Ford este singurul constructor auto care utilizeaza acest sistem.
“Ca si in filme, aplicam pe corpul uman un numar mare de senzori pentru a putea intelege interactiunea dintre om si vehicul”, a declarat Gary Strumolo, manager Ford. “Dupa ce culegem datele, creem oameni virtuali pe care ii folosim sa realizam un numar mare de teste care ne vor ajuta sa intelegem cum persoane de diferite dimenisiuni corporale interactioneaza cu diferite tipuri de masini. Este un mod eficient de a crea masinile viitorului”, a completat oficialul Ford.
Sistemul utilizat de constructorul american se numeste Human Occupant Package Simulator (HOPS) si combina softul pentru captura imaginilor cu un vehicul de teste special. “Confortul sau disconfortul sunt, in mod inerent, masuri subiective”, a declarat Nanxin Wang, seful departamentului tehnic Ford. “O masina poate fi confortabila pentru unii in timp ce altii pot considera opusul. Provocarea noastra este sa gasim motivul pentru care oamenii se simt bine sau nu in masina si sa schimbam designul acestora”, a completat Nanxin Wang.
“Inainte sa dispunem de sistemul HOPS, singura cale prin care puteam evalua designul masinilor era sa rugam oamenii sa se urce in ele si sa ne spuna cum se simt. Acest lucru ne ocupa mult timp. Acum putem grupa aceste date subiective cu masuratorile obiective realizate cu ajutorul HOPS”, a incheiat Nanxin Wang.
via | Ford
-
Replikate, duminică, 27.12.2009 15:25
Ia zi tu acuma: "reno" bate tot:))
-
ion, duminică, 27.12.2009 15:56
Tinere @bvean FORD fac masini fata de multii altii cum ar fi sa zic asa pe limba ta "francejii" ca sa ma intelegi
-
andt, duminică, 27.12.2009 17:16
Si in ce consta sistemul asta folosit in filmul avatar? In afara de mai multi oameni pe site adusi de google prin folosirea filmului avatar nu inteleg nimic din stiea asta.
-
b nice, duminică, 27.12.2009 17:32@Replikate a.k.a. ion
Poate e impatimit vw... mai stiti? ok, e o contradictie in termeni... sa zicem impatimit Honda ! Nu de alta, dar mi se pare o imbecilitate sa va legati de Renault pt ce a scris unu care ar putea fi la fel de bine fan Alfa Romeo sau Toyota.
-
Replikate, duminică, 27.12.2009 17:40@b nice
Nu ma intelege gresit, nu am nimic cu nici o marca de automobile, doar ca sunt multi fani pe aici care ar compara Renault si cu un Boeing daca ar putea si faceam si eu putin haz.
-
ion, duminică, 27.12.2009 18:47raspuns
"franceji"i nu fac doar renault ei mai au si alte marci consacrate!!
-
ReVoLuTiOn, luni, 28.12.2009 00:36oh hai
Tehnologia asta HOES sau cum ii zice, probabil e o idee din ce se foloseste in filmele astea animate si sunt mai mult ca sigur ca e deja folosita de multi constructori din industria auto ... but the american`s gotta brag about it.
-
mr_wizard, luni, 28.12.2009 12:36erata
“Dupa ce culegem datele, CREĂM oameni virtuali ..." On-topic: programul HOPS e o idee excelenta :)
-
ARES, luni, 28.12.2009 13:28FORD
Fordurile sunt masini bune ! PROBLEMA E CA TOARE REPREZENTANTELE CU SERVICE CU TOT DIN RROMANIA SUNT DE KKT !
-
ha ha ha, luni, 28.12.2009 19:37ha ha ha
...SI INAINTE CUM ERA:SE URCAU OAMENII IN MASINI, LE TESTAU, CARE SCAPAU BINE, CARE NU, HAI URMATORUL...CA SI IN CAZUL JAMES BOND:001,002,003...,007,...ETC.SI AILALTI DE PE MARGINE FACEAU PARIURILE: ALA SCAPA, ALA NU, PE ALA PARIEZ ATIT, PE CELALALT ATIT,ETC. BUNA STIREA...DE...AMUZAMENT.HAI PA SI UN AN NOU PLIN DE REALIZARI...
-
Ares, marţi, 29.12.2009 00:36pentru vulpi
bai breaven te pomenesti ca conduci vreun rolls ceva poate un bugatti ia ma imars la cacat de aici si ramai cu caruta ta de masina. ce nu ai da sa conduci un mondeo sport, dar cat de acrii sunt strugurii cand nu ajungi la iai.
-
bvean, marţi, 29.12.2009 01:16pt toti impatimitii de (ford) KKT
Am avut 3 forduri (escort, focus, mondeo - toate noi si duse pana la 150.000-170.000 km), acum conduc Alfa Romeo 159 si Mazda 6. Nu cred ca exista termeni de comparatie intre aceste masini si fordurile anterioare. Masini mai proste decat ford nu prea gasesti decat la Reno, Peugeot si evident Dacia.
-
Remus, marţi, 29.12.2009 01:33
@bvean Eu care conduc o Laguna Concorde cu 280 000 km la bord zic ca sunt mai indreptatit sa vbesc de marca asta decat tine... si eu zic ca e masina buna! apropo , se scrie Renault, nu Reno ! M-am saturat de la tot pasul !
-
eu, marţi, 29.12.2009 10:07ford
mai baieti sa vorbiti de forduri cand o sa aveti asa ceva,am avut aproape toate modelele de ford: ka,fiesta,escort,focus,mondeo,galaxy si transit de diferite vechimi si km,oricum in afara de BMW care (precizez ca am acum si nu vorbesc aiurea) este king of all cars ford este urmatoarea pe lista ca preferinte,masini ieftinela intretinere si foarte fiabile. pa si pu larevedere. p.s. am si un ford mondeo in momentul de fata care este o super masina
-
Ares, marţi, 29.12.2009 23:53Ford
Am acum doua masini Ford un Mondeo din 2008 si un Fusion de doua luni. urmatoarea pe lista este Mondeo sport. daca nu gresesc eu istoria masinilor de uzina a inceput cu Ford. Mazda este a lui Ford si foslosesc platforme comune si motoare la fel.
-
thenuts, miercuri, 30.12.2009 15:52@bvean
Cum merge alfa ? Probleme cu ea ? Si ce motor are ?
-
b nice, miercuri, 30.12.2009 23:21
hahaha ce-am zis?? fraierul cu primul comment are Alfa Romeo :))
-
Ares, joi, 31.12.2009 00:36@b nice
ce sa zica: mananca cat o raba si e cam scumpa pe intetinere in rest se chinuie sa scape de ea, a ... uitasem este o masina tare frumoasa, scoala italiana de design.
-
thenuts, joi, 31.12.2009 00:43...
@ b nice Nu vad care ii legatura intre faptul ca a zis ca ford e de kakao si faptul ca el poseda o alfa romeo ? Poate ma lamuresti tu. @Ares Daca iti iei alfa pt consum mic inseamna ca ai gresit marca. Benzinarele consume destul de mult dar si merg. In schimb daca ai diesel depinde si ce diesel ai. Ca daca ai 2.4 multijetu de 200 de cai cam cat ai vrea sa consume ? Referitor la intretinere nu cred ca is chiar asa scumpe. Daca stii unde sa cauti gasesti piesele la preturi ok zic eu. Eu mi-am luat cu 550 RON kit distributie contitech + role ina. Scump ? :) (1.9 jtd )
-
BBB, vineri, 01.01.2010 14:34asa sunt unii...
Nu inteleg de ce se dau toti prostii cucuru de pamant cand nu le convine ceva. Aproape toate comentariile anterioare au combatut doar pe tema "Este Ford de kkt, sau nu?" dar au omis esenta articolului, si anume asa-zisa tehnologie HOPS. Nu zic ca masinile lor sunt asa sau pe dincolo (cu toate ca cele mici mie mi s-au parut puturoase iar cele mari greu de manevrat) . Dar zic ca cei de la Ford sunt de kkt fiindca sunt niste mincinosi, care se lauda degeaba! nu au inventat ei roata si nici macar nu au imbuinatatit-o. Companii ca Volvo, Mercedes, ca sa nu mai spunem de englezi sau italieni, au multi ani de traditie inaintea lor in acest domeniu. Asa ca, bai baieti de la Ford, poate ca sunteti voi cel mai vechi producator de masini, insa nu sunteti nici pe departe cei mai destepti!
-
Ares, vineri, 01.01.2010 23:52@thenuts
mondeo 2l benzina consuma 7,6 l/100km condus cuminte si 8,3 l/100km condus sport iar cel cu motorul de 2,5l (220 cp) consuma 10 l/100km. oare e bine? motorina nu ma intereseaza ca nu-mi plac tractoarele. @BBB ramai cu masina ta care nu e de kkt dar pun pariu ca e o nemteasca
-
thenuts, sâmbătă, 02.01.2010 13:50@Ares
A deci benzinara ai. Atunci inca nu imi pot explica sau nu vad un motiv logic pt care ti-ai luat alfa pe benzina pt consum. Se stie ca alfa pe benzina consuma. Am vaz pe forum consumuri de 14-15 in bucuresti la benzinare. Nu stiu eu am decat diesel. Asta mi-am permis deocamdata. Mai incolo cand o sa am bani de benzina si o sa am un salar ok o sa imi iau una pe benzina.Ma rog ...putini sunt care se plang de consum la benzinare la alfa si multi sunt cei care zic ca dau un ban in plus la pompa (nr. benzinarele) dar ca fiecare picatura in plus merita.
-
Ares, duminică, 03.01.2010 02:21@thenuts
@thenuts faci o confuzie - nu am o Alfa. eu am doua Ford-uri un Mondeo 2008 si un fusion 2009 amandoua pe benzina. eu nu am luat motorina 1 pentru ca era mai scump cu 2000 de euro si de banii astia am mai adaugat cateva chestii pe la masina si 2 pentru ca nu imi place motorina ( am condus 4 ani o octavia diesel, printre alte masini).
-
zgomote, trepidatii, duminică, 03.01.2010 13:53@Ares
Da, majoritatea au avut fobie de diesel dupa ce au condus skoda/vw , insa nu toate dieselurile erau la fel ca ale lor...
-
thenuts, duminică, 03.01.2010 14:21@Ares
Atunci sa inteleg ca ai comentat despre alfa pe benzina fara ca macar sa ai/conduci una ? In fine. Incearca un JTD de la fiat/alfa/lancia si o sa ramai placut suprins cum trage pana la rosu :) Lucru care pot sa il spun ca nu se intampla si la tdi.
-
Ares, luni, 04.01.2010 01:32@thenuts
am comentat in cunostiinta de cauza. am condus alfa si am la firma doua fiat-uri, diferite. stiu ce pot aceste masini. scuze alfa ta este luata de noua sau sh? pana acum singurul motor diesel care m-a impresionat este cel de pe mondeo. sau consider foarte slab motorul de 1,6 benzina de pe focus - este cel mai lenes motor de 1,6 pe care l-am alergat. @zgomote, trepidatii astea sunt nimicuri. deranjant era timpul dintre apasarea acceleratiei si demaraj si consumul mare in oras. consuma 10l/100km.
-
thenuts, luni, 04.01.2010 02:29@Ares
Am luat-o SH acu 2 luni si ceva. Timpul ala dintre apasarea acceleratiei si demaraj se datoreaza in mare parte turbo-ului. Daca esti peste 1800 RPM cand ai apasat pedala s-a dus. Cel putin a mea asa face si logic ar fi sa faca si un tdi. Trepidatii am si eu ca doar e tractoras nu ? Probabil doar la boxer diesel sunt ceva mai domoale vibratiile alea. Despre consum ce pot sa zic ? Imi ia 8 in traficul din Cluj-Napoca care seamana din ce in ce mai mult cu cel din Bucuresti ( din pacate), mers semi sportiv ( semi sportiv intelegandu-se ca am momente cand ma duc batraneste si am momente cand ii dau talpa..depinde de starea de spirit). Despre 1.9 tdci pot sa zic ca m-am invartit doar intr`o curte cu 2-3 accelerari mai puternice cu un transit (mic). E adevarat are putere si cuplu dar nu pot sa fac o comparatie deoarece am condus si putin (5 min) si a fost si demult. Am condus si transit mare...cam o luna ...ala 1.9 cred de 90 de cai si pt cat era de mare masina (cand era goala) pot sa zic ca tragea super bine pt calutii lui. Cand o incarcai se pierdea simtitor din sprint. Am mai condus putin Doblo 1.3 multijet care pt cilindreea aia si pt cat cara pot sa spun ca e un motor super reusit si cu un sprint super ok in limita motorului (dupa ce intra turbina bineinteles...fara turbina e mort). Combo 1.7 di fara turbo...nu m-a impresionat cu nimic. Fiatul Palio 1.9 D alor mei ( fara turbina...62 cp) care dupa ce ma dau jos din a mea si ma urc in ala parca merg in frana de motor cand accelerez.
Citeste si
-
TEHNOLOGIE | joi, 28 iunieFord anunţă un sistem de conducere semi-autonomFord a anunţat o tehnologie numită Traffic Jam Assist, care poate să controleze volanul şi să urmeze maşina din faţă într-o aglomeraţie fără intervenţia şoferului. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 21 iunieChevrolet Spark şi Sonic vor fi primele modele care vor integra SiriChevrolet Spark şi Sonic ar putea fi primele modele din lume care vor integra butonul care activează funcţia Siri de la Apple. Acesta va permite controlul vocal al sistemul audio şi al sistemului multimedia al vehiculului. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | luni, 4 iunieGoogle folosește modelul Toyota IQ pentru proiectul Street ViewGoogle a folosit o gama variată de modele pentru a crea proiectul Street View. Ultima achiziție este modelul Toyota IQ folosit pentru străzile înguste din Belgia. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | vineri, 1 iunieFerrari va investi 50 de milioane de euro în două motoare noi: un V6 şi un V8Ferrari gândeşte în perspectivă când vine vorba despre motoarele sale. Italienii vor investi 50 de milioane de euro pentru conceperea unor propulsoare V6 şi V8 de nouă generaţie, ce vor fi utilizate şi de Maserati. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 31 maiMaserati va folosi sunete false pentru viitoarele modele dieselMaserati se pregăteşte să propună publicului primele sale unităţi diesel. Pentru a garanta o experienţă auditivă de nivelul celor experimentate pe benzinare, dieselurile vor veni cu un generator de sunet. Citeste tot
Si tot de cacat sunt si vor fi masinile voastre.