Ford va prezenta miercuri Focus RS500 - un RS de 350 CP

Publicat vineri, 26.03.2010 15:50 de Mircea Meșter

Daca credeati ca cei 305 CP ai lui Focus RS sunt deja prea multi pentru un hot hatch, Ford va contrazice: exista loc de mai bine. Miercuri iese in lumina reflectoarelor noul Focus RS500.

Dupa ce a uimit segmentul compact sportiv la aparitia lui Focus RS, un model care a trecut de granita psihologica a celor 300 de cai putere fara a avea tractiune integrala, Ford pregateste o noua surpriza pentru fanii marcii. Este vorba de Focus RS500, versiunea care va deveni cea mai puternica varianta Focus existenta pe piata.

Deocamdata, toate informatiile oficiale legate de noua versiune sunt concentrate intr-un teaser video care nu spune insa mare lucru despre designul, motorul sau capacitatile acesteia. Presa din Marea Britanie speculeaza insa pe marginea acestui subiect, anuntand ca versiunea RS500 a lui Focus va dispune de acelasi motor de 2.5 litri de pe RS-ul clasic, dar puterea acestuia va fi dusa pana la 350 de cai putere printr-un kit realizat de tunerul Monotune.

Conform informatiilor publicate de Auto Express, modelul va fi produs intr-o editie limitata la doar cateva exemplare, asa cum s-a intamplat in cazul lui Ford Sierra Cosworth RS500, fiecare dintre acestea urmand sa fie vopsit intr-o nuanta negru mat si sa aiba jante de aceeasi culoare.

Automarket va va oferi mai multe detalii miercurea viitoare, atunci cand Ford va prezenta primele informatii oficiale despre noul sau model.

  • mda, vineri, 26.03.2010 16:18

    nu pare ca poate transmite cei 350 CP la roti... impresii de marketing la Ford !

  • Gabi, vineri, 26.03.2010 16:32
    RS500

    Cum ti-ai dat seama?

  • VST, vineri, 26.03.2010 17:05
    Are dreptate mda

    Verificati la secunda 36,98 sa vedeti ca nu transmite decat 110CP un megan dci cu un injector infundat de 1.5 il face pe fordu asta........ii da smoke

  • ironR, vineri, 26.03.2010 17:20
    NFS Carbon

    Ford Focus RS5000 glontz - marfa, eh...au idei astia de la Ford din ce vad, nu duc lipsa, tare ideea sa faci ceva de strada direct din fabrica (negru mat), nu neaparat inventivi pe cat oportunisti; se poarta la baieti mat, mat facem si noi! Felicitarile mele. Asteptam concurenta (mult-prea-laudatul megane rs, cu Carlos Ghosn, cu conducerea sa si cu tot departamentul ala al lui de ingineri inventivi) sa scoata si ei acum, ma rog luna viitoare sa nu zica ca au furat ideea...

  • ha!, vineri, 26.03.2010 17:30
    sa nu ne prefacem ca tdci-urile sunt curate ca lacrima

    http://www.singletrackworld.com/forum/topic/mondeo-fans-tdci-injector-trouble-how-imminent-is-breakdown http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=296461

  • Replikate, vineri, 26.03.2010 18:02
    @ha!

    Deci, am un Mondeo 2003, 2.0 TDCI 116 cp. Ce ne arati tu acolo nu trebuie sa fie regula. Masina are 190.000km fara sa fi schimbat injectare, turbina sau vre-o alta parte importanta la motor. Ce s-a schimbat au fost nimicuri, gen role intinzatoare, curea de distributie, lucruri care le schimbi si la un Lamborghini. Nu compar Mondeo cu Lambo, nici nu zic despre ea ca e o masina exceptionala, dar e o masina buna pentru cei care sunt mai familisti, deci numai buna pt tatal meu. In 3 luni trec eu la volan, atunci poate apar problemele pt ca nu sunt prea rabdator din fire:)).....In concluzie conteaza si cum conduci.

  • black_ink, vineri, 26.03.2010 21:51
    rs

    toate review'rile au dat focus rs ca o masina exceptionala. toti au spus ca e incredibil ce au facut inginerii de la ford si ce curaj au avut sa puna 300CP jos doar pe puntea fata! problema e ca au facut'o al naibii de bine si tocmai de aceea, daca ei considera ca o pot face si cu 350CP eu inclin sa merg pe mana lor! restul e tacere :)

  • nope!, vineri, 26.03.2010 21:56

    Tractiunea fata isi are limitarile sale, iar fizica invinge intotdeauna. La o masina cu tractiune fata, puterea trebuie sa se opreasca la 250cp

  • Ion, vineri, 26.03.2010 23:42
    @black_ink

    Ce stii tu!!Te pui cu expertii care nu au nici permis de conducere de pe acest portal auto...parca nu traiesti in romanica zici ca esti din alta tara.Nu vezi ca scriu unii asa cred ei ca trebuie sa te opresti la 250CP

  • @ion, sâmbătă, 27.03.2010 01:03

    @ION Ioane tata, chiar asa e, mai mult de 250 cai nu ii pui pe masina cu tractiune fata (ford focus are diferential de blocare) ca sa nu iasa in sant, mai pe intelesul tau. Vezi daca ai chiulit de la orele de fizica ca sa prinzi concerte de-ale lui salam ce se intampla, ramai prost

  • serd, sâmbătă, 27.03.2010 08:50
    vrajeala pt "petrol heads"

    Au pus atatia cai pt ca dau frumos pe hartie,dar cel mai tare hot hatch e meganul RS, o sa vedeti in curand comparative pe circuit,nu i-au pus tractiune integrala pt ca intrau pe terenul de joaca al impreza si lancer si erau spulberati,e clar o varjeala de marketing,daca era ceva serios scoteau ceva in colaborare cu COSWORTH

  • LSD, sâmbătă, 27.03.2010 09:50

    Ion stii care-i diferenta intre Focus si Megane? Megane RS Cup chiar poate lua viraje :p Si o face intr-un mod magistral, perfect, desavarsit ! Diferentialul cu alunecare limitata e mult mai eficient decat diferentialul de la Focus RS. Nu o spun numai eu, ci si alti specialisti. Trenul de rulare ofera un comportament neutru in viraje, puntea fata are o aderenta incredibila.

  • Ion, duminică, 28.03.2010 20:15
    Fugi cu ursu .....avem si noi goagal

    .Daca ati fi citit si voi macar 1-2 almanahe ati fi vazut in testele de specialitate ce sterge cu el pe jos sa spui o asa cretinatate si imbecilitate cum ca "sunt pe hartie si este marketing" voi suferiti rau de tot de prostie si daia grava , romaneasca.E un test facut de englezi sa vezi ce fum ii da cupra R.Da specialistii de care vorbiti voi se numesc pistolari .