Ford prezintă noua generație Mustang: păstrează motorul V8 și cutia manuală

Publicat joi, 15.09.2022 10:58 de Alexandru Monenciu

Constructorul american de automobile a publicat primele informații și imagini cu noua generație Mustang. Gama de motorizări include, în continuare, unitatea V8 Coyote care poate fi alăturată unei transmisii manuale.

După o lungă campanie de promovare, a venit momentul să facem cunoștință cu noua generație Ford Mustang. Celebrul model american a debutat în cadrul Salonului Auto care se desfășoară acum la Detroit.

Noul Mustang este disponibil, în continuare, atât în variantă coupe cât și decapotabilă. Designul este în mare parte neschimbat, dar există câteva modificări: farurile au fost redesenate, iar aripile din spate lățite îi dau mașinii un aer și mai pronunțat de "muscle car".

Clienții pot opta pentru jante cu diametrul cuprins între 17 și 20 de inch, au la dispoziție 2 variante de culoare pentru etrierele sistemului de frânare Brembo și 12 nuanțe pentru caroserie. Albastru Ember, Albastru Vapor și Galben Splash sunt noi.

Totodată, pot bifa un pachet exterior denumit Bronze Design Series. Mai există și pachetul Performance care vine, printre altele, cu diferențial cu alunecare limitată, frâne Brembo cu discuri de 390 mm pe față și 355 mm pe spate, scaune Recaro și sistem de evacuare activ.

Dacă arunci o privire la interior poți observa foarte ușor că ai de-a face cu cel mai tehnologizat Mustang de până acum. Instrumentarul de bord digital are un ecran de 12.4 inch, iar sistemul multimedia Sync 4 comunică cu șoferul prin intermediul unui display de 13.2 inch.

Avem apoi un volan turtit în partea de jos, zonă cu încărcare prin inducție pentru telefonul mobil (opțională) și tapițerie din material textil sau piele.

Gama de motorizări include, ca și până acum, unitatea de 2.3 litri EcoBoost, dar și o nouă versiune a motorului V8 de 5.0 litri. Ford nu a comunicat detaliile tehnice, dar a precizat că propulsoarele pot fi alăturate fie unei transmisii automate cu 10 rapoarte, fie uneia manuale cu șase trepte.

Lista cu sisteme de asistență este generoasă, dar printre ele regăsim și așa numitul sistem Active Pothole Mitigation. Acesta monitorizează suspensia, caroseria, direcția și frânare și ajustează răspunsul trenului de rulare în funcție de condițiile de drum.

via Ford

  • PMC, joi, 15.09.2022 11:34

    Superba, scula. Probabil una dintre ultimele masini care iti va oferi adevarata placere la volan. Mai ales cu manuala... aiaiaiaiaiaiiii!!! Si da... poate ca nu va avea performantele unei Tesle. Dar cum zice vorba aia deja celebra: a compara acceleratia 0-100 a unei Tesle cu cea a unui Ford Mustang e ca si cum ai compara un cuptor cu microunde cu un gratar pe carbune. Microundele incalzesc mai rapid, dar cui ii trebuie un burger facut la microunde?... :)

  • oh no..., joi, 15.09.2022 14:03

    ...tot ebonita pentru interior, bag seama. tabla la imbinari tot nefinisata oare, sa te taie la degete? greutate tot pe la 1,8 tone, sa te tortureze inertia si sa schimbi placute de frana saptamanal? nu stiu de ce tot se chinuie astia de la ford sa scoata masini pentru saraci care vor sa para bogati. e foarte greu sa faci o masina ieftina care sa arate decent. ieftineala se vede si se simte. cutia automata, aia cu 10 trepte, da e ok, dar manuala nu are rost pe o astfel de masina. oricum manualele de ford sunt fenomenal de proaste. daca vreau o masina cu adevarat sportiva, cu o cutie manuala exceptionala, am mazda mx5 = placere pura a condusului. deci @pmc, testeaza mx5 ca sa vezi adevarata placere la volan, sau porsche 718. e ca la dans, prefer sa dansez cu o miniona gratioasa decat cu mama soacra sub care trozneste parchetul. ca are mama soacra forta sa desfaca orice borcan nu ma impresioneaza. sper sa intelegi analogia. si analogia ta cu microundele si gratarul a fost haioasa. concluzia mea: ma puteti numi si hater de mustang, nu ma supar, poate ca asta sunt, dar masina asta in continuare este pentru cei cu ceva mic si nefunctional in pantaloni si care sufera de nebagare in seama. aaa ...si de prostata.

  • Seriff, joi, 15.09.2022 14:22

    Mie imi place, mi se pare tare, legat de Ford, am avut 2 pana acum, fara probleme, cutia mi se parea chiar ok, iar masina in sine mi se pare ca ofera multe pentru cum arata la un pret relativ decent.

  • Asanu, joi, 15.09.2022 17:10

    Cand o sa va saturati oare de scris articole lenese, copiate si traduse din alta parte?! Vorbiti despre motorul ecoboost 2.3 care nu mai este disponibila in europa de cati va ani buni. Oamenii care lucreaza aici sunt intr-adevar pasionati de masini? Se pare ca nu!

  • PMC, joi, 15.09.2022 18:37

    @oh no: cred ca esti rau totusi... nu stiu daca ai condus asa ceva, sau ai avut asa ceva, dar masina asta e superba. Eu nu cunosc detalii, se pare ca tu le stii, dar nu mi se pare o masina ieftina la 60.000. Iei si Porsche 718 la banii aia. Cat despre MX5, am condus, e intr-adevar wow, dar asta e altceva. Eu cred ca asa ceva iei cu motor de 5.0, daca chiar vrei un Mustang "pursange", ca sa fac o poanta :) Personal as lua asa ceva pentru distractie, nu pentru ca o am mica. Nu ca sa ma dau mare. E un muscle car, nu un hot hatch, cred ca e o diferenta intre astea. In fine, nu ma dau mare cunoscator, sunt simplu pasionat de masini, dar mi-ar placea asa ceva.

  • @pmc, joi, 15.09.2022 19:43

    e buna analogia, gratarele tind spre zero iar microundele deja sunt la 99%..viitorul e doar electric!

    Dutz, vineri, 16.09.2022 16:28

    Tind pe naiba spre zero grătarele. Propria ta înțelegere si faptul ca nu-ți pasa de tine tinde spre zero. Am scos cuptorul cu microunde din priza de 10 ani, si la fel majoritatea conoscuților care au cunoștințe minime despre ce dezastru se întâmpla când pui un aliment in microunde. Folosesc un cuptor electric, da durează mai mult (in medie 10 minute sa încălzești ceva), trebuie grija cu farfuria ca arde (de obicei o schimbam ca nu-i mare scofala), dar măcar nu ma omoară. Știu ca o sa ți se pară o nebunie, dar facem pop corn la tigaie si mai ridicam si capacul sa ne distram… si apoi le mâncăm de pe jos.. este destul de curat in general :)) Cum se zicea pe in alt post este un muscle car si nu poate fi comparat cu alta categorie. Am coleg care de când se știe așa ceva folosește (Mustang si Camaro) si din câte știu nu o are mică si nici alte probleme… ;) pe lângă are o Honda Odyssey (mașina de familie), mi-o împrumuta când am nevoie de spațiu așa ca are si mult bun simț si respect pentru el si ceilalți.

  • Joe, vineri, 16.09.2022 09:21

    arata un pic penibil. nimic nou la linia de design, din contra...

  • @Joe, vineri, 16.09.2022 13:23

    penibil e putin spus

  • @dutzu, sâmbătă, 17.09.2022 15:59

    asta e din biologia invatata "de pe jos"? stii ca se recomanda de ani buni sa folosesti microundele in loc de cuptor ca e mai sanatos(pe site-uri de health..)?!! scrie si pe ambalajele de degetedepeste/pui etc.. masinile astea sunt pt cei care nu stiu sa conduca..

    Dutz, duminică, 18.09.2022 00:58

    Ce sa-ți mai spun eu ție, tu ști tot… doar crezi ca mănânci degete de peste. Personal nu mai dau 2 bani pe scrie pe ambalajul uni produs sau pe nu știu ce site de “health”, am o vârsta si am deja o baza clara in ceea ce privește nutriția si de la cine ma inspir. Sunt oameni care știu cum arată ei si familia lor de ani de zile, oamenii care au studiat mii de ore subiectul si care au aplicat ce spun de zeci de ani. Cred ca ai prins ideea, se numește model. Dar in cazul tău cel mai probabil cauți ce vrei tu sa auzi… dar dacă ești bine, sănătos, poți face sport extrem si după 40 de ani, nu faci diete după sărbători etc. totul ok. Părerea mea, dacă vreodată o sa-ți pui la îndoiala logica de acum (cum am spus este treaba ta), fă cadou microundele celor care-ți spun ca-s sănătoase. Eu îți spun rezultatul personal, nu fac nici un fel de dieta (sunt 100% vegan) si am aceeași greutate de peste 10 de ani, adică la un an după ce am trecut pe veganism. In primul an am “pierdut” 20 kg, fără un minut la sala.