Ford lucrează la maşinile complet autonome cu un preţ abordabil
Oficialii Ford şi-au declarat intenţia de a dezvolta şi comercializa vehicule cu mod de conducere complet autonom la un preţ accesibil în viitor.
Ford le promite clienţilor maşini autonome cu preţuri accesibile în viitor, au anunţat oficialii companiei în cadrul conferinţei de presă pe care au derulat-o la standul lor de la CES 2015. Pe lângă inovaţiile tehnologice pe care le-au prezentat cei de la Ford, vicepreşedintele departamentului global de dezvoltare produs şi Chief Technical Officer al mărcii, Raj Nair, a declarat că Ford va lansa o maşină complet autonomă în viitor şi că acest subiect este tratat cu seriozitate de colegii săi. Fără să precizeze un obiectiv cu legătură temporală, cei de la Ford afirmă că este mai important pentru ei să facă vehiculele autonome accesibile publicului larg decât să fie primii care le oferă pe şosele în variante de serie sau să facă alte ”afirmaţii de marketing” referitoare la această tehnologie.
Modelele Ford vor beneficia de un serviciu de prognoză meteo oferit de AccuWeather
Ford a dezvoltat deja tehnologii de conducere semi-autonomă şi testează în prezent în SUA mai multe prototipuri bazate pe modelul Fusion, fratele american al noii generaţii Mondeo. Respectivele prototipuri au senzori LiDAR care realizează o hartă 3D a împrejurimilor şi sunt asistaţi de un set de camere video şi de alţi senzori pentru a evita obstacolele de pe drum şi pentru a preveni orice fel de incident rutier.
Ford a dezvelit prototipul care pregăteşte viitoarele tehnologii de conducere autonomă
Prototipul folosit până acum de constructorul american se numeşte Fusion Hybrid Automated Research Vehicle şi este echipat cu patru sisteme LiDAR care formează o hartă 3D a mediului înconjurător al vehiculului în timp real prin scanarea cercului imaginar din jurul vehiculului de 2.5 milioane de ori pe secundă. Senzorii funcţionează prin infraroşu, nu prin unde radar, trimiţând fascicule de lumină imperceptibile ochiului uman înspre toate obiectele care se află la maximum 61 de metri distanţă. În viitor, sistemele folosite de acest prototip vor ajunge să echipeze automobilele de serie, dezvoltarea fiind realizată în paralel cu furnizorii Ford, pentru a discuta modul în care sistemele vor fi integrate pe noile modele de producţie.
Via WCF