BMW redevine constructorul premium numărul unu în Statele Unite, depășind Mercedes

Publicat miercuri, 07.01.2015 16:28 de Bogdan Mirică

BMW s-a răzbunat în 2014 pe rivalul său din Stuttgart, reușind să revină pe prima treaptă a podiumului celor mai mari producători premium din Statele Unite.

La sfârșitul lui 2013, piața auto din Statele Unite ne oferea prima surpriză în clasamentul celor mai mari constructori auto din lume: Mercedes reușea să depășească BMW în topul producătorilor premium din Statele Unite, după o supremație îndelungată a bavarezilor.

Mercedes a fost liderul pieţei premium din SUA în 2013, după ce BMW a pierdut la mustaţă

La un an după, BMW și-a luat revanșa. Luna decembrie a adus vânzări cu 11% mai mari pentru constructorul din Munchen și a ajutat la păstrarea unei diferențe importante față de urmăritorul Mercedes. Mai exact, BMW a vândut în decembrie 41.526 de mașini pe piața din SUA, față de numai 34.009 unități comercializate de Mercedes. Dacă BMW s-a bazat în continuare pe Seria 3 și pe Seria 4, Daimler a primit un impuls din partea modelelor C-Klasse și GL.

În aceste condiții, socotelile efectuate la final de an au relevat că BMW a reușit să convingă 339.738 de clienți americani, în creștere cu 9.8 procente față de 2013. Mercedes nu s-a bucurat de același succes, mai ales că acualul CLA a suferit mult pe seama stocurilor insuficiente la început de 2014.

Poate de aceea și creșterea Mercedes a fost mai mică, de numai 5.7 procente, vânzările totale ajngând la 330.391 exemplare. Diferența nu este mare, însă este suficientă pentru a ține departe Mercedes de prima treapătă a podiumului.

via bloomberg

  • vianu, miercuri, 07.01.2015 16:54

    ciudat, pe un site american Mercedes a punctat bine, in ordine descrescatoare cu : C, E, M, GLK, GL, etc

  • Suleyman Cunoscatoru, miercuri, 07.01.2015 17:59

    Mere bamveu mere ! :))

  • dan_grc, miercuri, 07.01.2015 18:17

    Bmw n-a avut o suprematie indelungata in SUA pana in 2013, daca perioada 2010-2013 nu este considerata indelungata, mai indelungata a fost la Lexus, anume 11 ani. De completat ca Audi a urcat pe locul 4, depasind Cadillac, bravo GM, scuze @inexorabil, dar mi se pare inacceptabil.

  • inexorabil, miercuri, 07.01.2015 19:37

    Nu face nimic, Dane, tu vezi-ţi de pasiunea ta şi onoreaz-o cum se cuvine mai departe! Nu trebuie să rosteşti cuvântul “scuze”. Nu te teme de polemică, căci eu ştiu să mă dozez, şi, în plus, vorba aceea: “Suntem cu toţii diferiţi. Din fericire!”. Te consider amic, unul de încredere. Buba se inflamează în altă parte: în capul celui care l-a întrecut pe Satan la colecţia de măşti…Evident, bat apropo ca să priceapă gloaba…Mafia. Are dreptate @mntsn: AM (mai precis, redacţia) se pleacă reverenţios la picioarele bufonului nr. 1, care a înveninat totul pe aici, de nu mai ştim ce-i aia normalitate…Ai văzut că am tot încercat să-l abordez cu bună credinţă, chiar şi de curând, dar dumnealui efectiv s-a c… pe sfaturile mele binevoitoare. Mă crezi, Dane, că mi s-a aplecat de…Automarket? Nu ştiu dacă voi mai accepta să continui aici. Nu-i vorba numai despre mafiot; “evoluţia” branşei auto, în general, mă deprimă destul de profund…Nu însă într-atât încât să nu-mi doresc a mă zbate pentru a deschide o reprezentanţă…Buick-GMC în rromanika, chiar şi dacă acest lucru ar fi posibil doar după ce aş fi deja cu un picior în groapă. De fapt, acesta va fi unul dintre obiectivele mele majore în următoarele decenii, dacă Dumnezeu Se va îndura să trăiesc. Precum observ, aceste două mărci-surori traversează o perioadă interesantă (ambele sunt premium, dincolo de orice dubiu), putând constitui nişte alternative demne de luat în seamă în Europa noastră cea plafonată de dominaţia cruntă a Triadei. A, dacă mi-ar lua-o altcineva înainte, aş fi chiar încântat, urmând să-l felicit cu fair-play, dar cine să fie acel “nebun” care să vizeze orice altceva decât profitul propriu? Pentru că un eventual studiu de fezabilitate te-ar arunca în braţele perfide ale hazardului, asociindu-te cu riscul cel mai feroce…La urma urmei, dacă nu va fi să fie, m-aş gândi la altă “boroboaţă” : să particip în WRC cu un Buick (adaptat, desigur). De pildă, mă mir cum de nimeni din RC nu realizează potenţialul competiţional al unui Regal GS. Da, într-adevăr, şi mie mi se pare inacceptabil, dragul meu Dănuţ. Primul "plus" l-ai primit de la mine :)

  • dan_grc, miercuri, 07.01.2015 20:10

    O reprezentanta Buick in Romania? Nu este imposibil, trebuie doar sa ai cateva milioane de euro, dar mai greu ar fi sa-i convingi pe oficialii GM din Europa sa incheie un contract tip franciza cu tine, sau cu firma ta:). Mai degraba sa participi cu-n Buick la raliuri, macar pe plan national, la ce model te-ai gandit?

  • vianu, miercuri, 07.01.2015 20:59

    Buicku' cu care vizitam Mozambicu' e premium....fara indoiala? hmm....

  • inexorabil, miercuri, 07.01.2015 21:11

    Dane, nu mă încuraja, că eu nu ştiu prea multe şi nici de glumă, deci s-ar putea să te ascult :D Serios, nici nu încape discuţie că aş miza pe un model cu tracţiune integrală şi tocmai ce-ţi povesteam de Regal-ul contemporan. Mai întâi, aş trece obligatoriu pe la şcoala maestrului Titi Aur, ca să învăţ meserie adevărată. Dar, fatalitate, cum ai subliniat şi tu, totul se învârte în jurul exasperanţilor de bani; lac (bani) mai trebuie, căci broaşte (idei) sunt destule…Cel mai preţios capital al meu sunt, de fapt, trei: răbdare, nădejde şi perseverenţă. Acum citeşte mai jos. M-am deşirat de râs la articolul de azi despre lansarea lui Lexus GS F. Mafia şi sosiile sale se munceau să pară ingineri mecanici auto sublimi. Au fost nostime jongleriile lor (lui) cu CP, Nm şi RPM. Dar! Ivanoff-robertuleţule, suie-te într-un Dodge Challenger (sau Charger) SRT Hellcat şi satură-te de “cifre” şi de performanţă. Dacă vrei supliment, încearcă şi Buick-ul Grand National al lui Don Cruz, care, cu o singură turbină de 98 mm, livrează 1053 CP şi 1096 Nm, iar la sfertul de milă şi la “plajă” scoate 8, respectiv 2 secunde, ceea ce nu poate nici mama Veyronului, care se laudă cu o namilă de motor şi se bucură de parametrii mult mai buni . În concluzie, dura Lexus, sed Lexus.

  • mowgli, joi, 08.01.2015 11:19

    @Inexorabil daca intri in WRC, cu orice masina chiar, atunci o sa fii un mare om. Oricum, eu te sustin. Mai greu e cu omologarea si bugetul de sute de mii, catre un milion de euro pe an, dar toate la timpul lor.

  • inexorabil, vineri, 09.01.2015 00:25

    Mersi, Mowgli, dar te rog ceva din suflet: tu, Dan-Grc şi Zărneşteanu aţi face bine să nu vă mai luptaţi cu clubul descreierat “sumă de Mafia, de la unu la unu”…ăsta n-are niciun Dumnezeu (a beşteli continuu, imun la argumentaţia “duşmanilor”, este verbul lui definitoriu), astfel că, precum a decretat regretatul Petre Ţuţea, “Eu, când discut cu un ateu, este ca şi cum aş discuta cu uşa”… Chiar crezi în minuni? Şi eu mi-aş dori să fiu la fel de optimist, dar nu-mi vine deloc uşor…Deocamdată, “noul GM” nu arată nimănui că este animat de ţeluri revoluţionare. Dar la ce să te aştepţi de la o clică de carierişti? Probabil că şi dânşii probează “calităţile” uşii…Bolboroseau anii trecuţi, în timp ce se înfruptau extatic din copanul gras numit pomană guvernamentală, despre o reeditare a legendarului Grand National în 2015…Am păşit deja în anul “preconizat” şi…linişte ţiuitoare. Dar există şi minţi lucide în RC, după cum relevă site-ul gmauthority.com: “It has been reported that General Motors has recognized market demand for a sport-luxury vehicle from Buick (păi eu ce tot zic de atâta vreme?!). The Buick Regal, which is effectively a rebadged Opel-Vauxhall Insignia based on GM’s front-drive Epsilon II vehicle architecture, was rumored to not be meeting GM’s sales volume expectations. So, to serve the market better, GM might have decided to try a different approach with the rear-drive Alpha-based Regal sedan and Regal Grand National coupe”…Termenul avansat ar fi 2017. Presupun că “înalta performanţă” va fi asigurată de motorul 3.6 V6 bi-turbo (420 CP / 583 Nm), preluat de la Cadillac CTS. Iar “carcasa” trebuie neapărat să propună o configuraţie agresivă, belicoasă, altfel vom avea de-a face nu cu un Grand, ci cu un Small National, pe care Triada (în special BMW) îl va ronţăi la micul dejun. Eu, unul, n-aş concepe un asemenea eşec. Curios va fi doar faptul sigur că nu se va repeta situaţia din anii ‘80 (când – ca serie limitată – GNX însemna cel mai rapid sedan din lume, urmat de Audi Sport Quattro), deoarece CTS-V n-ar putea fi provocat de niciun alt sedan din cadrul GM. În general, globalizarea iubeşte valorile tradiţionale, de aceea le regulează cu plăcere, iar preludiul este reprezentat de readucerea lor la viaţă. '

  • mowgli, vineri, 09.01.2015 11:59

    @Inexorabil, n-ai inteles. Eu nu ma lupt, eu ma distrez! Imi face placere si ma relaxeaza astfel de discutii, mai invat si lucruri noi, totul e ok. Oricum, cand o sa ai un Buick GNX, iti platesc drum, cazare, masa, stripteuse, ce vrei tu, numa sa ma lasi sa dau o tura cu una dintre cele mai frumoase caroserii pe care le-am vazut vreodata. Deocamdata m-am bucurat de el numa in realitati virtuale...

  • inexorabil, vineri, 09.01.2015 13:23

    Mowgli, îţi dai seama că aş încerca încadrarea legală a unui eventual GN achiziţionat la categoria specială de “vehicul istoric”, care, precum ştii, înseamnă: zero taxă de timbru, zero impozit anual şi nicio rovinietă! M-ar costa doar vreo 300 de euro obţinerea atestatului de vehicul istoric de la autoritatea competentă: Retromobil Club România. Problema ar fi că, pentru a fi declarată retro, o maşină trebuie să aibă cel puţin 30 de ani vechime (certificată de RAR) a şasiului şi a motorului, ambele obligatoriu originale. Cum GN sau GNX pe care îl vreau eu (musai din Canada, unde vitezometrul este exprimat în km/h) a fost produs în 1987…trebuie să mai aştept. Şi să mai strâng biştari, arză-i-ar focu’ :) Dar, având în vedere că ne referim la unul dintre cele mai fiabile automobile din istorie (cu motor autentic şi integral de Buick, aparţinând celebrei familii 3.8 V6), merită cu vârf şi îndesat să-mi şlefuiesc răbdarea, arma mea nr.1. Doamne-ajută!

  • mowgli, vineri, 09.01.2015 13:37

    Atata ca un GNX bun sare lejer de 70.000 de coco. Deci... cam greu, pentru mine cel putin. Eu as lasa vitezometrul in mile, clar. Va fi suficient de greu sa gasesti un GNX simplu, dapoi din Canada, in stare buna, ieftin si asa mai departe.