Ford: ”Ka nu este profitabil, deşi obţine vânzări bune”
Profitabilitatea redusă a lui Ford Ka şi imposibilitatea de a-l integra în strategia "One Ford" îi face pe americanii de la Ford să se gândească la eliminarea modelului de segment A din portofoliul mărcii.
Ford Ka, fratele de platformă al lui Fiat 500, are în faţă un viitor incert, anunţă Automotive News. Potrivit publicaţiei de business, reprezentanţii companiei americane iau în considerare eliminarea modelului Ka din portofoliul Ford la finalul ciclului de viaţă al modelului, deoarece acesta nu este profitabil şi nu poate fi încadrat în strategia One Ford, din moment ce este fabricat într-un singur loc, la fabrica Fiat din Tychy, Polonia. Spre deosebire de Fiat 500, Ford Ka nu are clienţi interesaţi de personalizare şi acest lucru afectează profitul obţinut de constructorul american în urma vânzării lui Ka.
"Nu va trece de un crashtest conform standardelor americane, deci nu-l vom putea comercializa în SUA. A fost proiectat conform preferinţelor europenilor şi este prea îngust. În plus, este făcut într-o singură fabrică şi nu putem să-i mărim capacitatea. Ka nu ne aduce profit.", explică Martin Smith, şeful departamentului de design Ford of Europe pentru cei de la Autocar. Smith a explicat că Ford are mai multe opţiuni în privinţa lui Ka, fie că vorbim despre eliminarea acestui model din portofoliu, sau de găsirea unui partener care să-i livreze un model care să poată fi comercializat la nivel global în aceeaşi formă.
Prima generaţie a lui Ford Ka nu a primit un facelift de-a lungul celor de 12 ani de carieră, ceea ce i-a ajutat pe cei de la Ford să obţină un flux constant de vânzări pe tot parcursul ciclului de viaţă al modelului. Ford pregăteşte o strategie similară pentru actualul Ka, un facelift nefiind cea mai bună investiţie pentru un model care nu obţine profit. În timp ce Fiat intenţionează să-şi păstreze parteneriatul cu cei de la Ford pentru a-şi asigura un nivel de ocupare ridicat la uzina din Tychy, Polonia, americanii se gândesc de două ori la această posibilitate, Ford căutându-şi un partener pentru viitorul său model de segment A, care să poată fi comercializat la nivel global.
Via AutomotiveNews (înreg.)
"Nu va trece de un crashtest conform standardelor americane, deci nu-l vom putea comercializa în SUA. A fost proiectat conform preferinţelor europenilor şi este prea îngust.'' Inca o dovada ca testele de siguranta americane sunt mult mai dure decat cele europene. EuroNCap da 5 stele fara numar.......