Ford Galaxy a primit o nouă generaţie, oferită şi cu un motor 2.0 TDCi de 210 CP
Ford a prezentat primele imagini şi informaţii oficiale ale noii generaţii Galaxy. Aceasta se bucură acum de tehnologiile şi motorizările fraţilor de gamă şi este oferită şi cu o motorizare 2.0 diesel bi-turbo de 210 CP.
Ford Galaxy a ajuns la a patra generaţie şi are acum un aspect adaptat la linia estetică actuală a mărcii. Monovolumul din oferta Ford preia trăsăturile stilistice introduse anul trecut de noua generaţie S-Max şi se mândreşte cu un habitaclu generos care oferă şapte locuri. Gama de motorizări anunţă două unităţi alimentate cu benzină, 1.5 EcoBoost şi 2.0 EcoBoost, în timp ce oferta de diesel-uri oferă între 120 şi 210 CP din unităţi de 2.0 litri. Vârful gamei este o unitate 2.0 TDCi bi-turbo, care asigură 210 CP şi 450 Nm. Reprezentanţii Ford nu au detaliat încă specificaţiile tehnice complete ale acestui model, dar acestea vor fi publicate în viitorul apropiat.
În ceea ce priveşte habitaclul, modelul are trei rânduri de scaune, dintre care ultimele două pot fi pliate pentru a asigura un volum de încărcare impresionant. Sub podeaua lui Galaxy există spaţii de depozitare care asigură un volum de 20 de litri, în timp ce feţele de uşi au suporturi care pot acomoda sticle PET de 1.5 litri. Există spaţii de stocare şi sub scaune şi în bord, iar consola centrală are o zonă dedicată smartphone-urilor.
La nivel tehnologic, noua generaţie Galaxy o gamă generoasă de sisteme de siguranţă şi de asistenţă a şoferului. O selecţie a acestora ar include airbag-urile laterale pentru cel de-al doilea rând de scaune, tempomat inteligent, sistem de asistenţă pre-coliziune cu funcţie de detectare a pietonilor, trei sisteme speciale de control a stabilităţii în diferite situaţii, sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie, sistem de monitorizare a menţinerii benzii de rulare, faruri LED adaptive cu asistent de fază lungă şi sistem antiorbire şi altele. La nivel multimedia, noul Galaxy are în dotare sistemul Ford SYNC2, care include operare prin comenzi vocale şi sistem de asistenţă în situaţii de urgenţă. Opţional, clienţii vor putea comanda şi un sistem de deschidere electrică a hayon-ului operat fără mâini, doar prin glisarea unui picior în dreptul unui senzor instalat în bara spate, sistemul respectiv fiind în funcţiune doar dacă cel care îl foloseşte are cheia în buzunar.
Via Ford
Îmi pare mai mult facelift (cu excepția interiorului), dar hai să o numim evoluție. Cu toate acestea, lipsa unei uși culisante poate reprezenta un dezavantaj în acest segment.