Ford Focus este masina second-hand a deceniului

Publicat joi, 17.12.2009 16:02 de Bogdan Mirică

Un juriu din Marea Britanie a desemnat generatia 1998-2005 a modelului Ford Focus drept "Masina second-hand a deceniului". Modelul american a devansat mult mai popularul Volkswagen Golf.

Asociatia specialistilor in evaluarea masinilor uzate din Marea Britanie au intocmit un top al celor mai importante masini second hand ale deceniului. Membrii juriului, oameni cu experienta in acest domeniu, au stabilit in unanimitate ca generatia 1998-2005 a modelului Ford Focus poate fi numita "Masina SH a deceniului".

Potrivit sefului juriului, Mark Norman, Focus a reusit sa se abata radical de la normele segmentului compact in 1998, atunci cand a fost dezvaluit in premiera publicului. Premiul a fost acordat pentru aspectul practic si pretul abordabil al masinii, precum si pentru reputatia solida, popularitatea in crestere si produsele care au inspirat tot segmentul.

Totodata, Ford Focus are meritul de a fi reusit sa fure titlul unei masini conservatoare, cum a fost Volkswagen Golf. Focus a indeplinit toate criteriile consumatorilor care aveau nevoie de o masina cu cinci locuri: calitate, confort, performanta, fiabilitate, siguranta, economie si stil. In plus gama modelului a fost foarte simpla, ceea ce inseamna ca publicul a ales cu usurinta derivatul care i se potrivea.

Pentru a putea participa in cadrul concursului, modelele trebuiau sa fie vandute pe piata auto cel putin trei ani, in perioada 2000 si 2009.

La categoria "cea mai buna masina uzata de clasa mini", titlul le-a revenit tot celor de la Ford, care au triumfat cu ajutorul vechii generatii Ka, vanduta intre 1996 si 2008. Pentru segmentul mediu generatia 1996-2005 a modelului Volkswagen Passat a fost desemnata castigatoare, juriul catalogand-o drept un etalon de calitate si fiabilitate.

Hatchback-ul premium cel mai apreciat pe segmentul vehiculelor second-hand a fost desemnat Audi A3 produs intre anii 2003-2008. Nici generatia 2000-2006 a modelului BMW X5 nu a scapat de distinctia suprema, bineinteles pe segmentul sau. Seat a fost desemnat brandul cu cea mai mare crestere pe piata vehiculelor second-hand.

  • Blue, joi, 17.12.2009 16:10
    Interesant

    Interesant topul si destul de bun, zi eu. Ar fi interesant un daca ati avea un link sa vedem si noi toate categoriile.

  • davyd, joi, 17.12.2009 16:40
    mda

    si mie mi se pare in mare corect topu doar la brandul cu cea mai mare crestere pe piata vehiculelor second-hand eu as fi desemnat opel skoda sau fiat

  • Etienne, joi, 17.12.2009 16:58
    Neclaritati

    Sunt cateva lucruri care m-au pus in incurcatura: in titlu spuneti ca generatia actuala de Focus a castigat titlul de ...etc. (generatia actuala se fabrica din 2004); apoi scrieti ca generatia 1998-2005 a castigat titlul , deci generatia veche (prima, cea care de fapt, este si in poza). Apoi la categoria masinilor mici, ''a triumfat Fiesta'', cu generatia fabricata intre 1996-2008; intre anii astia s-au fabricat mai multe generatii Fiesta (cred ca 2 + mai multe facelift-uri), la care va referiti exact? La Fiesta 2002(3) - 2008? sau la predecesor? Eu zic ca e important sa aflam exact, in caz ca intereseaza pe cineva achizitionarea unui SH bine vazut, in afara de clasicele de acum(pentru Romania) , Golf, Astra, Pisicute, etc.

  • George, joi, 17.12.2009 17:24
    am renuntat sa mai citesc

    Dupa titlu, poza si primul rand din articol, am renuntat sa mai citesc ceva cu obisnuitele inexactitati!

  • bogdanm, joi, 17.12.2009 17:30
    lamurire

    corectare Este vorba despre generatia 1998-2005 a modelului Ford Focus, cea care apare si in poza. Cat despre titlul pentru "cel mai bun model SH al clasei mini", acesta a revenit modelului Ford Ka vandut intre anii 1996 si 2008. Multumim!

  • Catalin, vineri, 08.01.2010 16:19
    bun articol :)

    Am un Ford Focus din prima generatie care continua sa se comporte bine si astazi, chiar daca este fabricat in 2000. Am cumparat masina acum 5 ani si inca apreciez tinuta buna de drum, ajutata de suspensia independenta spate, dotata cu ''control blade''. Fiabilitatea este foarte buna, motorul functioneaza bine si dupa 10 ani, chiar daca masina are destui kilometri. Apreciez bordul care are multe parti asimetrice, dar cu o buna ergonomie, precum si directia precisa si directa. Asa cum spunea si Jeremy Clarkson intr-o emisiune, a avut un Ford Focus din prima generatie care nu s-a stricat niciodata. Din punctul meu de vedere, masina a primit inca un titlu pe merit, care se adauga la cele peste 65 de premii nationale si internationale primite de la lansare. Plus faptul ca este singurul model ce a reusit sa fie masina anului atat in Europa, cat si in America de Nord. Cand am cumparat masina nu stiam atatea amanunte, le-am descoperit in timp, datorita calitatilor certe ale modelului. Articolul pe care l-am citit aici subliniaza in cunostiinta de cauza ceea ce se spune de multa vreme despre acest model, precum si de modelul Ford Ka, un mini fiabil ( motorul 1.3 benzina 60 cp are distributie pe lant) si cu o tinuta de drum foarte buna.