Ford Fiesta este cea mai vanduta masina din Europa in 2010
Ford Fiesta a surclasat Volkswagen Golf in materie de vanzari pe piata din Europa, iar Ford este cel mai bine vandut producator la nivel european in primul trimestru al acestui an.
Ford Fiesta a devenit cea mai bine vanduta masina la nivel european dupa ce l-a surclasat pe Volkswagen Golf. Ford a vandut 68.630 de unitati Fiesta in martie 2010, cu 25.8% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut si cu 11.785 de unitati mai mult decat numarul de Volkswagen Golf vandute in aceeasi luna. Totodata, cei de la Ford au vandut 140.496 de unitati Fiesta in perioada ianuarie-martie 2010, cu 21.7% mai multe decat in aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce numarul de unitati VW Golf vandute a fost de 135.048, cu 10.4% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Cea mai insemnata crestere a vanzarilor a fost realizata de Opel Astra, care a crescut cu 42.9 procente in luna martie la nivel european. Pe piata din Marea Britanie, noul Astra a crescut cu 75.9 procente in luna martie, fiind cel de-al treilea model in topul vanzarilor. Spre deosebire de celalalte doua modele, vanzarile lui Opel Astra au crescut semnificativ gratie lansarii noii generatii a acestui model, respectiv Astra "J". In materie de vanzari pe marci, Ford este lider de clasament in martie cu 169.871 de unitati, urmat de Volkswagen cu 168.053 si Renault cu 130.748. Pe locul patru vine Opel cu 123.466 unitati si Peugeot cu 116.732 unitati. Locul cinci al clasamentului este ocupat de Fiat, cu 108.458 de unitati, fiind ultimul producator din aceasta lista cu peste 100.000 de unitati vandute in martie 2010.
Cea mai mare piata auto din Europa este piata din Marea Britanie, urmata de piata din Germania si piata din Franta. In total, in luna martie 2010 s-au vandut 1.647.584 de unitati pe piata din Europa, in timp ce in martie 2009 s-au vandut doar 1.500.594 de unitati. Astfel, piata auto din Europa a crescut cu 9.8% intr-un an, in ciuda faptului ca programele de innoire ale parcurilor auto si-au terminat fondurile inca din toamna anului 2009.
Via | JatoDynamics
Citez: "Se anunta o disputa interesanta intre posesorii de golf 4 tdi 98´ cu numere de bulgaria sustinuti de cei cu golf 5 tdi candywhite 1.6/1.9 tdi cu plafon negru foliat si jante de tabla cu capace, si posesorii de clyo symbol respectiv renault megane 1.5 dCi cu motoare de logan si materiale care se exfoliaza la 50 de mii de km."