Ford Explorer: în SUA sunt rechemate 1.9 milioane de exemplare
Aproximativ 1,9 milioane de modele Ford Explorer au fost rechemate în service. Cauza? Elementele de finisare din jurul parbrizului se desprind la viteze mari, punând în pericol alți participanți la trafic.
În ultimii trei ani, Ford a fost lider în America în ceea ce privește retragerile de pe piață, iar 2024 pare să nu facă excepție. Ovalul Albastru se confruntă cu rechemarea a 1.889.110 de modele Explorer din cauza unei defecțiuni de fabricație, care ar putea duce la desprinderea elementelor de finisare din jurul parbrizului, punând în pericol participanții la trafic.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) susține că această defecțiune de fabricație ar putea duce la desprinderea elementului de finisare din jurul montantului A la modelele Explorer, de a cincea generație. În 2018, Ford a ignorat inițial problema, argumentând că bucățile de finisare detasate erau atât de mici încât nu reprezentau o amenințare la adresa siguranței.
Cu toate acestea, în februarie 2023, NHTSA a demarat o investigație preliminară asupra acestei probleme, iar Transport Canada a urmat câteva luni mai târziu. Ambele agenții au exprimat îngrijorare cu privire la pericolul potențial al acelui element care se poate desprinde de pe mașini în timpul deplasării la viteze mari.
În cele din urmă, în noiembrie, Ford a cedat și a decis să cheme în service toate modelele Explorer de a cincea generație, fabricate între 2011 și 2019. Au fost înregistrate 14.337 de rapoarte de garanție în care proprietarii pretind că au pierdut elemente de finisare din jurul parbrizului.
Ford atribuie problema fixării necorespunzătoare a elementelor din cauza instalării incorecte la fabrică sau a reinstalării incorecte după o reparație. Din fericire, proprietarii pot depista ușor problema. Dacă elementul de finisare este lăsat liber, va produce un sunet ușor de recunoscut. În același timp, o deschizătură vizibilă poate preceda desprinderea piesei de finisare.
Începând cu 13 martie, Ford intenționează să ia legătura cu proprietarii, îndemnându-i să meargă la o reprezentanță din apropiere pentru o inspecție și eventuale reparații.
Pentru a preveni recurența problemei, noua piesă va avea aplicată o cantitate suplimentară de adeziv, iar procesul de inspecție post-instalare va fi mai riguros. Producătorul auto a stabilit și un plan general de rambursare pentru proprietarii care au acoperit personal costurile reparării acestei probleme.