Ford: creştere de 90% a profitului în ultimul sfert al lui 2013
Ford a anunţat o creştere de 90% a profitului obţinut în ultimul sfert al anului trecut în raport cu aceeaşi perioadă a lui 2012. O parte din rezultat, 2.1 miliarde de dolari dintr-un total de trei, este datorată beneficiilor fiscale.
Ford Motor Company a reuşit să obţină un profit de trei milarde de dolari în al patrulea sfert al anului 2013. Rezultatul favorabil reprezintă cel de-al 18-lea sfert consecutiv de an cu profit pentru companie şi vine după beneficii fiscale importante, care totalizează 2.1 milioane de dolari. Încasările Ford au crescut cu patru procente în sfertul patru al lui 2013, respectiv cu 10% pentru întregul an, în raport cu aceleaşi perioade ale lui 2012. Venitul net al Ford în 2013 a crescut, totalizând 7.2 miliarde de dolari, faţă de 5.7 miliarde obţinute în 2012, pe când profitul înainte de impozitare a fost de 6.9 miliarde de dolari. Bob Shanks, Chief Financial Officer la Ford, a explicat că rezultatele bune au fost obţinute datorită regiunilor America de Nord, Asia Pacific şi Africa, alături de o îmbunătăţire în Europa şi a unui an excelent pentru Ford Credit, ramura financiară a Ford Motor Company.
În baza acestor rezultate, cei 47.000 de salariaţi Ford membri ai UAW, cel mai mare sindicat american din industria auto, agricolă şi aerospaţială, vor primi prime care totalizează 414 milioane de dolari, ceea ce rezultă o medie de 8.800 dolari şi cea mai mare valoare oferită vreodată de Ford anajaţilor săi. Doar pe piaţa din SUA, Ford a vândut 2.485.236 vehicule în 2013, o creştere de 11 procente. Cota de piaţă a mărcii a crescut în 2013 de la 15.5 la 15.9, rezultat bun pentru a doua cea mai mare piaţă auto din lume.
Ford se pregăteşte pentru un nou an de succes, având 23 de lansări programate, după 11 produse noi lansate în 2013. Experţii din industrie spun că noua generaţie a lui F-150 va avea cel mai puternic impact asupra profitului realizat de Ford în 2014, dar aceste rezultate le vom putea observa abia în 2015. În tot acest timp, compania americană se va concentra pe reducerea pierderilor pe piaţa din Europa şi continuarea implementării strategiei One Ford, pe care o consideră o parte esenţială a rezultatelor obţinute în 2013.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Ford e un "brand" cu prestigiu, masini bune, calitate-pret destul de bun