Ford ar putea să lanseze o versiune de 177 CP a motorului 1.0 EcoBoost

Publicat joi, 23.02.2012 11:19 de Sebastian Toma

După ce au realizat o versiune de 125 CP a unui motor cu trei cilindri în linie de un litru, cei de la Ford spun că ar fi posibilă o versiune de serie care să dezvolte aproape 180 CP.

Noua motorizare 1.0 EcoBoost de la Ford ar putea dezvolta aproape 180 CP în viitorul apropiat, anunţă englezii de la Autocar. Cei de la Ford consideră că ar fi posibil să urce puterea respectivului motor până la acest nivel, iar propulsorul ar putea fi oferit pe mai multe modele de serie, toate de performanţă. Gunnar Herrmann, directorul liniei de vehicule Focus, le-a spus celor de la Autocar că un asemenea motor ar fi dificil de realizat, dar este posibil. Cel mai probabil, Ford ar putea folosi motorul 1.0 EcoBoost de 180 CP pentru versiuni sportive ale modelelor mici din gama sa, dar cei de la Ford nu au prezentat încă o destinaţie clară a noului motor. Focus ar putea primi motorizarea 1.0 de 180 CP, deşi americanii au deja în ofertă un propulsor 1.6 EcoBoost care oferă 150 sau 180 CP.

Potrivit unor surse, cei de la Ford au deja un prototip al acestei motorizări, iar unitatea funcţionează. Primele informaţii sugerează faptul că motorul foloseşte un compresor electric pentru a furniza putere la turaţii joase, până când turbina mai mare reuşeste să-şi intre în atribuţii. Turbina de dimensiuni mai mari provine direct de la Focus 1.6 EcoBoost, spun respectivele voci. Până în 2015, cei de la Ford vor să înlocuiască toate motoarele apsirate de 1.6 litri cu unităţi EcoBoost de 1.0 litri. Gunnar Herrmann este conştient că unii clienţi vor fi reticenţi cu privire la această schimbare, dar susţine că aceştia se vor răzgândi odată ce vor conduce un model echipat cu motorul 1.0 EcoBoost.

Motorizarea 1.0 EcoBoost de la Ford se mândreşte cu numeroase elemente tehnologice care îi conferă un nivel ridicat de putere fără a sacrifica economia de carburant sau confortul la rulare. Spre exemplu, galeria de evacuare a fost integrată în blocul motor, permiţând reducerea la minimum a costurilor de producţie şi a răspunsului la acceleraţie. Turbocompresorul este răcit atât cu ulei, cât şi cu lichidul de răcire care trece prin circuitul de răcire dublu al acestui motor, iar acesta are dimensiuni mici pentru ca palele sale să se putea roti cu o viteză de până la 248.000 de rotaţii pe minut - după cum susţin cei de la Ford. Mai mult decât atât, Ford utilizează o tehnologie numită scavenging pentru a răci turbina la sarcini parţiale şi nu numai. Aceasta funcţionează prin deschiderea simultană a supapelor de admisie şi evacuare, permiţând aerului rece din admisie să fie împins în galeria de evacuare, răcind partea "caldă" a turbocompresorului în acest timp, fără a consuma carburant în plus pentru aceeaşi manevră.

Via | Autocar

  • VAG, joi, 23.02.2012 12:36

    Bravo,Ford a facut un motor pe care alti constructori il vad imposibil de realizat.

  • tzenu_bmw, joi, 23.02.2012 12:37
    o prostie..........

    cine isi va lua masina sport cu motor de 1 litru.........si daca ar scoate 300 de cai nu mar tenta......... sunt total impotriva acestei chestiuni........ bei frate vrei masina sport apelezi (cel putin) la un motor de 2litri sau 3 cel mai bine.......vrei o masina de oras sau sa consume mai putin (si aici) ai de ales intre 1.4 1.6 si daca vrei un motor de 1 litru sunt masinutze care numa la fix le vine motoru.......ford ka fiat 500 citroen C1........ revenind la subiect focusu are aproape 1400 de kilograme sami explice si mie cum il vor face sportiv daca ar avea un motor de 1 litru si 3 cilindri.......penibil........da pot incerca macar pt. ei.........o sami schimb si eu tenisi cu o marime mai mica sa vad daca fun mai tare:)))))

  • Don Juan din Mehedinti, joi, 23.02.2012 13:22

    Eu daca as avea bani minimum 6 cilindri as alege.4 sau 3 cilindrii sunt pentru cei care sunt cu buzunaru subtire.

  • unu, joi, 23.02.2012 13:27
    spectaculos??

    de scos in ziua de azi 177 de cai din 1L, nu e ceva extraordinal, in schimb, e greu de facut ca acel mator sa fie si fiabil. am citit undeva azi, ca ford a proiectat acest motor 1L ecoboost (125)sa aiba o durata de viata de 240000 KM, lucru care nu stiu cat e de placut, ca si propietar, asa ca la 177cai probabail vita lui va fi si mai scurta, poate e normal ,poate nu!

  • John, joi, 23.02.2012 13:34
    1.0 177 cp?!

    E foarte riscant pentru orice depaseste 100 CP / litru , mai ales la cilindreea asta mica. Problemele de fiabilitate sunt iminente. Nu trebuie uitat ca scopul e un consum mic. Cine vrea performante bune, le poate obtine si la 0.9 cmc 90 CP sau 1.2 cmc 115 CP. Probabil stiti la ce ma refer.

  • ramp, joi, 23.02.2012 14:08
    Nu spun ca motoarele mici nu fug...

    Dar masinile cu motoare f. mici si multi cai nu-ti vor da niciodata aceeasi senzatie pe care o vei avea cu motoare de +2000 cc. Oricum, e impresionant ca din 3 cilindri si 1000 cc sa scoti asa ceva.

  • suporter, joi, 23.02.2012 14:19
    aiurea

    trendul asta cu putere crescuta din cilindree mica a inceput odata cu motoarele TSI de la vag si de atunci toti se dau peste cap sa scoata asa ceva.Personal mi se pare o prostie sa vrei dintr-un motor "de scuter" sa zbori ca intr-un ferari...Motoarele mici sunt pentru masinile mici cu care iti faci treaba in oras si nu cred ca au nevoie de putere.Cine vrea masina sport tre sa sara de 2000 cc.

  • @@@, joi, 23.02.2012 14:24
    in orice meltean roman zace un shumaher!

    eu zic sa nu ne mai arucam asa in declaratii iar noi mergem cu scuterul. hai sa lasam timpul sa decida daca va fi fiabil, daca va fi un motor cautat, daca se va vinde si etc.e adevarat ca e putin fortat motorul dar totusi din moment ce l-au pus pe piata a fost testat intr-un fel.

  • doi, joi, 23.02.2012 15:08
    @unu

    Nu-ti ajung mah 240.000 km la o masina? Tu cat ti o masina 20 de ani? Faci naveta in Europa la munca? Ia zi-mi cati km ai la borna acum? In rest felicitari FORD. Din recorduri si concurenta se nasc tehnologiile de top asa ca mai chill cu cc aia ca habar nu aveti cum se comporta masina.

  • JP, joi, 23.02.2012 15:51
    @tzenu_bmw

    Adica sa fie cum e acum? ... sa nu eveolueze niciodata tehnologia ? Unii oameni nu pot accepta schimbarea. Un motor de 2.0 150CP e old news, un motor de 1.0 150CP e viitorul ma gandesc. Peste 50 de ani probabil o sa fie motoare de 1.0 1000CP.

  • bullibașa, joi, 23.02.2012 15:59
    hauleo, mâncaț-aș!

    păi hăsta-i teleskopu de la Palo Alto, nu-i motor! I-auzi pirando ce turații bagă ăsta: 248.000 de rotaţii pe minut (ca mașina de cusut... :). Păi nici turbinele reactoarelor nu bagă așa șpan! Feriț, mo, locu, că-i dau un spriț la pedală și nu vreau să vă sparg proteza cu vrun piston! Bafto delo delo!

  • adi, joi, 23.02.2012 15:59

    1. unde ai gasit tu chestia aia cu rezistatul 240.000 km ? Oricum un motor pe benzina cam 250.000 cred ca e garantat de producator ca rezista, apoi trebuie segmentat. Bine asta e o medie, daca ai grija de el si mergi "normal" tine si mai mult ..dar si invers e valabil :) 2. tot timpul cand apare ceva nou si avansat tehnologic tendinta e sa spuna lumea ca nu va fi fiabil ..si la 1.4 tsi tot asa spuneau toti. e mic ... e fortat , are turbina o sa pice dupa 2-3 ani ...si uite ca nu s-a intamplat asa.

  • JP, joi, 23.02.2012 16:01
    motoare turbo

    In alta ordine de idei: Motoarele pe benzina aspirate nu mai au nici un haz, cum la diesel de ani buni nici nu se mai pune problema de aspirat. Ca fapt divers pentru cine cred ca 1.0 125Cp e fortat, acum 30 de ani se alega in formula 1 cu motoare de 1.5 turbo = 1300 - 1500 CP. Desigur din motive de fiabilitate 1.5 turbo = 200CP e decent.

  • ScorpyonVAG, joi, 23.02.2012 16:24
    @

    Felicitari, insa va fi afectata fiabilitatea. Nu ca le-am testat eu, insa se vede clar. Comparati un motor normal 2.0 200CP, cu unul de 4-6.000cmc3 cu 200Cp cum era pe vremuri. Sau cum era la W123/W124.

  • LSM, joi, 23.02.2012 18:04
    pentru autor

    iar acesta are dimensiuni mici pentru ca palele sale să se putea roti cu o viteză de până la 248.000 de rotaţii pe minut - Ori nu am inteles ori este o greseala =>280000 mi se pare cam mult Inca o intrebare daca sunt informatii 177Cp la ce turatie a motorului?

  • so, joi, 23.02.2012 18:33

    mi se pare o porcarie, de ce nu ar incerca dintr-un motor decent de 1600 sa scoata asa ceva. 3 cilindri e dezechilibrat si suna ca o oala sparta. Sa te prostesti sa scoti 180 dintr-un motor de 1000cmc si 3 cilindri, unde e fiabilitatea? ia foc, da-l dreacu!!!

  • Sebastian Toma, joi, 23.02.2012 19:05
    @LSM

    Tu confunzi viteza de rotaţie axului turbocompresorului cu cea a arborelui cotit. În text este vorba de viteza de rotaţie a palelor turbinei(montate pe un ax, desigur). În acest domeniu, sunt comune viteze de peste 100.000 de rotaţii pe minut. În cazul motorului 1.0 EcoBoost de 125 CP, puterea maximă a motorului este atinsă la 6.000 de rotaţii pe minut.

  • Alin D., joi, 23.02.2012 19:41
    4all

    Toate componentele auto sunt proiectate si testate sa reziste la 240.000 - 300.000km (in functie de producator) sau maxim 15 ani. Restul e bonus...

  • so, joi, 23.02.2012 19:55

    aaaaa si era sa uit, va fi facut in RO acest motor....uuu!!!

  • ONE, joi, 23.02.2012 23:21
    Salutati viitorul si nu va opuneti. :)

    Chiar ca motoarele pe benzina aspirate cu o cilindree modesta nu mai au nici un farmec in ziua de azi. Daca nu ai macar un motor de 3.7 litri (cum este pe 370Z) sau daca nu este macar un VVTI ce urca la 9.000 ture (cum este pe Type R) ... Cele turbo pe benzina iti ofera o senzatie placuta la condus datorita cuplului mare inca de la turatii joase-medii. In teorie un astfel de motor ar trebuie sa fie cel putin la fel de fiabil ca si un motor aspirat. Sa nu ne imaginam ca materialele din care este facut blocul motor ar fi aceleasi la ambele tipuri. La cat costa combustibilul si la cat se va mai scumpi, toti producatorii de masini incearca sa scoata un consum mediu cat mai mic la condus normal (nu condus cu caii putere la maxim), iari asta inseamna sa reduca capacitatea motorului + diferite sisteme electronice (gen start&stop). Daca nu ar face asta, peste ceva ani condusul ar deveni un lux si nu va mai fi accesibil clasei de mijloc. Si nici la masini cu alt tip de combustibil nu se va trece ... cat timp mai exista titei ... indiferent cat ar fi de scump barilul. Cred ca oricine este capabil sa citeasca un articol pe automarket isi poate da seama de aceste aspecte.

  • yok, joi, 23.02.2012 23:41

    Un motor fie el benzina sau diesel nu are un anumit nr. de km la care pica motorul,tot ce conteaza la un motor/masina/utilaj este modul de folosire si intretinere sunt cazuri in care motoare de 4-500000 benzina,6-700000 diesel,nu au avut interventi la motor(interne) O vorba spusa de un om inteligent: O masina nu se repara,ci se intretine !!! Parerea mea este ca 150 cp ar fi limita unui motor de 1.0, deoarece fiabilitatea scade datorita uzuri prin care trec interne unui motor(pistone,arbore cotit,segmenti,etc.) De ce camioanele/autocare au motoare mari? De scos puteri mari dintr-un motor nu este greu,problema intrervine la fiabilitate(motoarele de F1,la 2-3 curse altul sau cei care isi modf masinile de 1xxx cp,dupa o tura de circuit trebuie sa refaca motorul) Sunt pro progres tehnologic,dar ce fac unii se cheama prostie

  • Atti, vineri, 24.02.2012 08:26
    evolution

    ok, inteleg partea asta cu evolutie, protejam mediul, reducem risipa de petrol etc. dar ce nu incape in mintea mea, cum de dracu , americanii, arabii, ei au pretentii de masini mari, la ei ceva de 2 litri e microblock, daca nu e v6 2.5-3 litrii e deja shopping cart, iar noua in europa ne baga pe gat aspiratoare. pai daca trebuie sa reducem risipa, sa cumpere si ei , pana la urma urmei motoarele lor frumoase v8 dealungul istoriei probabil au mancat o mare parte din rezervele de petrol. Marele dezavantaj ce vad in motoarele astea mici, ca nu o sa tina, da o sa tina pana ce sunt in garantie, dar probabil aceste masini nu vor fii aduse peste 3-5 ani SH cu 100.000-150.000km, din pacate aceste motoare sunt fabricate la limita, si nici pe de parte nu o sa tina 1mil km cum poate un tdi bun , sau altele. si pe cand salariile noastre mizere ne permit masini sh, o sa ne luam doar harburi, neamtu nu degeaba dupa ce trece leasingul schimba masina pe una noua. nu e ceva scifi sa scoti multi cai din moatoare mici, si poti folosi orice material nou, toto sunt facute la limita . probabil cand aceste masini vor fii raspandite, se vor umple dezmembrarile noastre , ca abia tine un turbo de diesel normal, nici nu vreu sa ma gandesc cat o sa tina unul racit cu apa, turat la 248.000, pe un motor care cantareste cat un sac de ciment, cu un bloc motor subtire cat foaia. Iar mult prea ecofriendly americanii tot vor considera un decent 2 litrii ceva mic si de cacat.

  • Atti, vineri, 24.02.2012 08:38
    evolution

    Si sa nu ma intelegeti gresit, nu sunt impotriva viitorului, chiar imi place ideea de motoare mici, dar daca trebuie sa strangem cureaua, sa o stranga si altii. practica asta, degeaba consuma putin, practic tot acolo vom fii, consum mic dar pret de benzina ca in anglia, :))). Dar niciun producator nu are curajul sa se apuce in productie de masa de masini electrice mai performante, sau cu hidrogen, chiar daca pe moment productia lor costa enorm, asa cum VW putea lucra pe pierdere pana ce a dezvoltat tehnologia pentru Veyron, asa se poate si la astea, si pe termen lung, odata ce cresc vanzarile o sa isi readuca si profitul.

  • Carlos, vineri, 24.02.2012 10:38
    @Atti

    "Dar niciun producator nu are curajul sa se apuce in productie de masa de masini electrice.." Gresesti aici. Renault-Nissan a vandut pana acum cateva zeci de mii de masini electrice si are in plan sa ajunga la o cadenta anuala de 500.000 unitati pana la sfarsitul lui 2013. Renault-Nissan e deasemenea singurul grup ce a investit 4 miliiarde euro in dezvoltarea produselor si infrastructura masinilor electrice. Vor sa creeze in felul asta un mix intre masini cu motoare termice eficiente si masini 100% electrice.

  • Marius, vineri, 24.02.2012 12:09
    Evolutie

    Salut Am luat 2 exemple: Fiesta 1999 1,6 benz 66 CP/l Fiesta 1999 1,8 diesel fara Turbo 33 CP/l. Acum, 2011 la Focus 2,0 TDCI are 82 CP/l, facand raportul puterea a crescut de 2,5 ori, deci 66CP/lx2,5=165CP! ce nu va place? ca nu e motorina Si tineti cont ca TDCI-ul de 2l nu are cel mai mare raport CP/l de pe piata

  • marketing / publicitate, vineri, 24.02.2012 13:04

    e doar pentru show... e doar o unealta de marketing... Ford nu va comercializa niciodata un motor cu asemenea specificatii... asta pentru ca nu au ce garantie sa-i dea... bate la ochi daca ii ofera garantie mai mica decat o au in prezent.

  • john_range, vineri, 24.02.2012 23:27
    Jucarii pt copii

    Sa fim seriosi...nu prea are rost dintr-un motor asa mic sa il faci puternic pt ca tot motor micut va ramane dar sport.....niciodata asta e sigur

  • Mihai, sâmbătă, 25.02.2012 00:23

    Credeti ca daca un motor este mic este obligatoriu si lipsit de fiabilitate? Oare erau mai grozave motoarele din anii '30 - '40 de aveau cilindree de ''n" litri, consum cu galeata si putere sub 100 - 150 CP? Oricum, ce tare ar fi sa ajunga la concluzia ca cei 177 C.P. sunt potriviti si sa monteze acest motor pe Mondeo (eventual in cotiera fata)

  • raduku, sâmbătă, 25.02.2012 06:50
    Motoras fain

    Motorul este f .bun, eu fiind adeptul "micului litraj" , oare este ca marime cat cel de Matiz ?

  • LSM, sâmbătă, 25.02.2012 23:00
    autor

    Nu confund dar turatia mi se pare exagerat de mare, fortele care apar la aceste "palete" (personal cred ca sunt un fel de caneluri) sunt imense. Multumesc oricum

  • Sceptic, duminică, 26.02.2012 08:32
    Curioasa actionarea electrica a compresorului mecanic

    Ca posesor de VW-GTI cu compresor mecanic pe joasa turatie,actionat prin curea si stiind ca sistemele de supraalimentare consuma cca 20% din puterea motorului pentru a il duce la cuplul si puterea specificata,ma intreb de unde si cum generam cei cca. 26 Kw ca sa invarta compresorul pina pe la 3000 rot/min cand e intrata deja turbina in parametrii.Am luat ca baza cei cca 130Kw anuntati de de FORD.