Fisker Karma incendiază o casă în SUA, dar se vinde ca pâinea caldă în Olanda
Fisker are parte de veşti bune şi rele. În vreme ce în SUA modelul este investigat pentru incendierea unei case, pe piaţa din Olanda este best-seller-ul segmentului în primele patru luni ale lui 2012.
Una caldă şi una rece pentru Fisker Karma, hibridul alimentat la priză al americanilor. În vreme ce un client din Statele Unite se plânge că din cauza maşinii casa sa a fost incendiată, în Olanda Karma dă dovadă de o priză la public incredibilă, depăşind rivali din curtea Audi, Mercedes şi BMW.
Karma, responsabil pentru incendierea unei case
Incidentul care pare să ştirbească din bucuria Fisker s-a petrecut săptămâna trecută în statul Texas. Proaspătul client al unui Fisker Karma s-a trezit cu casa în flăcări. Potrivit autorităţilor care au investigat accidentul, incendiul a fost provocat de exemplarul Karma din garaj.
“Ştim că maşina a provocat incendiul. Este un lucru cert. Ceea ce nu ştim însă este modul în care a izbucnit incendiul“, a declarat purtătorul de cuvânt al autorităţilor locale. Raportul poliţiei descrie situaţia: proprietarul hibridului Fisker a ajuns acasă, a parcat sedanul în garaj şi la numai 3 minute după, maşina era deja în flăcări. Curios este faptul că maşina nu fusese cuplată la priză, iar pachetul de baterii nu a fost afectat de incendiu.
Incendiul care a cuprins modelul hibrid, cumpărat în urmă cu doar 60 de zile, a distrus garajul şi celelalte două maşini aflate în el, un Mercedes M-Klasse şi un Acura NSX, dar şi etajul doi al casei. Pagubele au fost estimate la 100.000 de dolari.
Fisker a promis că va investiga cauzele incendiului alături de autorităţile locale.
Fisker Karma a depăşit granzii germani în Olanda
Vestea bună pentru Fisker vine însă tocmai din Olanda, acolo unde Karma a reuşit să câştige inima clienţilor cu posibilităţi financiare nelimitate. În primele patru luni ale lui 2012 hibridul american a fost al doilea cel mai vândut model în segmentul mare premium, depăşind nume sonore precum Seria 7, Audi A8 sau Mercedes S-Klasse, deasupra sa situându-se doar Porsche Panamera.
Deşi nu a dat publicităţii numărul de exemplare vândute, Fisker a recunoscut că deţine un avantaj în faţa celorlalţi concurenţi direcţi. Karma este un hibrid cu emisii reduse şi nu este afectat de taxele de poluare exorbitante, aplicate în ţări precum Olanda. Graţie celor două motoare electrice şi micului bezinar cu patru cilindri, Karma emite doar 53 g/km.
Pai numai Acura NSX e vreo 4-50.000 USD, Karma e doar ea 100.000 USD, ML-ul o costa si el ceva in functie de varsta si sa nu vorbim de stricaciunile de la casa. Nu prea imi da totalul...