FII DESIGNER: Tu ce ai schimba la Peugeot 407?

Publicat luni, 15.02.2010 14:34 de Sebastian Toma

Automarket va ofera posibilitatea de a redesena in mod virtual Peugeot 407, model care a debutat pe piata acum sase ani.

Automarket te invita sa modifici virtual design-ul lui Peugeot 407. Modelul va implini sase ani de existenta pe piata peste trei luni, iar cititorii Automarket au ales Peugeot 407 ca urmatorul subiect al rubricii "Fii Designer" in cadrul sondajului dedicat din articolul precedent de pe aceasta sectiune. In urmatoarele cinci zile vom culege cele mai interesante propuneri ale voastre si le vom aplica pe modelul francez.

Peugeot 407 este construit in trei versiuni de caroserie, toate avand o grila fata de dimensiuni mari, cu un aspect distinctiv. Montantii A au o inclinatie mare, specifica modelului francez, care il fac pe 407 sa iasa din multime. Versiunile berline si break ale lui 407 au primit un facelift minor in 2008, odata cu modificari ale gamei de motorizare pe unele piete.

Cei de la Peugeot au anuntat ca inlocuitorul lui 407 va fi denumit 508, iar acest model va inlocui si 607. Astfel, constructorul francez va crea un singur model pentru a inlocui un sedan de clasa medie superioara si un sedan de lux. Intre 407 si 607 exista o diferenta de lungime de aprope 10 centimetri, pe cand diferenta de latime este de aproximativ trei centimetri.

 

  • pesso, luni, 15.02.2010 15:33
    ...

    A venit si timpul lui. -In fata: Forma grilei schimbata si emblema integrata in aceasta. -In spate: Evacuari in locul ochilor de pisica(gen Laguna III),un eleron de dimensiuni reduse.

  • Alex Radoi, luni, 15.02.2010 16:59
    O IDEE GENIALA!!!

    I-as schimba platforma tehnica...cu una de Passat sau de Mondeo, ceva...nu stiu... ma mai gandesc :))) A, gata, stiu: la gura aia kitschoasa de leu i-as pune doi canini mari, neaparat cromati. Misto, nu?

  • alinmarina, luni, 15.02.2010 18:07
    E mult prea depasit chiar si pentru un facelift major...

    Cred ca modelul de fatza a fost prost conceput de la bun inceput. Desi nu sunt la curent cu cifrele de vanzari, stiu ca la momentul lansarii a avut ceva succes dar lumea s-a plictisit repede de designul mult prea ciudat... Totusi, ca o incercare disperata de a inbunatati ceva la acest model, cred ca modificarile cele mai importante ar trebui sa vizeze partea frontala si anume farurile si grila radiatorului ce ar merge imprumutate de la fratele mai mic, 308 farurile iar grila radiatorului poate de la fratele de concern C5... Cred ca ar fi un exercitiu interesant... Cat priveste restul caroseriei, ma declar mult prea bulversat de subiect si sustin inca o data ca este mult prea depasita... Sunt curios totusi cu ce idei o sa vina DaSilva, ca tot am observat mereu in aceasta rubrica originalismul lui si ideile deloc rele pe care le are, idei carora intotdeauna le dati importanta in alegerea designului final...

  • alinmarina, luni, 15.02.2010 18:30
    revin...

    Iata totusi cateva idei in plus: - farurile cred ca totusi ar trebui redesenate de la zero, fara nici o alta inspiratie, inguste si adoptand solutia full xenon, - capota modificata in stilul ultimului concept lansat de peugeot, cu noua grila integrata direct in capota... - proiectoarele de ceata full led incadrate cum intr-o forma similara celor de pe Citroen C5 - grila radiatorului inspirata cel putin din cea a C5-ului, care mi se pare de foarte bun gust (parere personala) - intreaga caroserie putin mai joasa incluzand in lateral un set de bandouri de protectie plasate jos, in genul celor de pe audi s4, modelul anterior - decuparea unui al treilea geam lateral si vopsirea montantilor in negru mat - la partea din spate, ati putea redesena bara incluzand un set de evacuari duble in genul celor de la golf R, odata cu aceasta shimbare mutand locul numarului de inmatriculare mai sus si mutarea ochilor de pisica mai in lateral, forma acestora imitand-o pe cea a proiectoarelor... - si in sfarsit stopurile ar trebui desenate mult mai inguste, poate prelungite un pic si pe capacul portbagajului, adoptand solutia arhicunoscuta de acum, LED, acoperite cu un geam clar ca la mazda 6 sau SAAB 9-3 Mult succes!!!

  • andrei marian, luni, 15.02.2010 20:10
    peugeot 407

    in primul rand i as pune roti de 19" sau 20" negre, iar la caroserie in partea fromtala i as pune o masca cu un design retro-sportiv, as cobori garda la sol, faruri big xenon, capota curbata negra, pe marginile caroseriei santuri pentru o aerodinamica mai buna, geamuri in tenta verde, in laterale praguri pronuntate, in spate un eleron finut si spoiler patratos, 2 tevi de esapament, stopuri aerodinamice, faruri fata mai subtiri, culoarea alba in afara de capota, roti si plafon care vor fi negre. Sub capota un turbo pe benzina de vreo 350cp

  • alinmarina, luni, 15.02.2010 22:11
    @Alex

    Am vazut imaginile conceptului peugeot 5... SUPERB!!! La partea din fata seamana foarte mult cu noul Volvo S60... Si asta, dupa mine, e de BINE!!!

  • DaSilva, luni, 15.02.2010 22:21
    Peugeot 407

    Sincer, mi se pare neispirat aleasa tema, pentru ca e un model prea depasit moral, deja sunt zvonuri ca la Geneva vom vedea un prim protopip al viitorului 508, inlocuitorul lui 407 si 607. 407 a fost, la vremea lansarii un model interesant, in orice caz altfel, nu neaparat in bine. Proportiile si volumetria cel putin bizare, faptul ca designul frontal, plat, ascutit si fluid, nu are nimic in comun cu cel al posteriorului, butucanos, neracordat, cu muchii si linii complicate, urat intersectate, parca neterminat, toate concura la un ansamblu nearmonios. Se stie care e secretul din spatele acelei console frontale enorme (siguranta pietonilor la impactul frontal, printre altele), dar desenul spolerului, cu gura imansa care se vrea fioroasa, dar arboreaza niste contururi moi, fara caracter, farurile care, de altfel, in gama Peugeot joaca un rol important la expresivitate, care s-au alungit si aplatizat ca mozzarella pe o pozza firbinte si farurile suplimentare colturoase si stinghere compun un ansamblu frontal moale, sfios, deprimat sau cel putin foarte blazat. Desi cred ca e foarte deposit, cum au mai spus si altii, un facelift reusit ar trebui sa insemne redesenarea complete, s-a propus ca tem si, deci, sa incercam sa-l desenam. O sa incerc sa propun idei de face-lift, desi tentatia unui model de la 0 este mare. Fata - Ar trebui sters efectiv tot ce se afla sub calandru, pentru ca ne trebuie o fata care sa para mai scurta, deci ceva mai inalta - Farurile le-as desena in idea celor de la ultimul concept RC, adica oarecum triunghiulare - Ar trebui adoptata o grila in genul celei de pe SR1, dar mai mare (designerii Peugeot pare ca trec dintr-o extrema in alta), cu o baza a trapezului ceva mai larga - Spoilerul sculptural, tot ceva de la SR1, simplu, cu personalitate si fara forme contradictorii - Farul de ceata led, ca o bagheta la marginea gurii laterale triunghilare - La baza spoilerului o fanta ingusta, trapezoidala, alungita, finuta - Capota sa aiba un relief sculptat terminat trapezoidal deasupra mastii, unde va “trona” noul leu (sigla noua, aniversara) Lateral - Roti mai mari, nu deranjeaza designul actual al jantelor, dar, daca se poate, as face ceva tridimensional, mai complex dar nu complicat, poate ne “ajuta” tot SR1 - Sa se renunte la acel relief de la praguri, care se continua in spoilere. Pragurile ar putea adopta la partea superioara un relief “lama” similar Opel Astra, dar mai agresiv, usor “frant” spre spate, care ar putea rima cu o linie mediana dinamica precum este cea de pe usile lui SR1, ma refer la relieful superior desenat fix in continuarea manerelor portierelor - Pasajele rotilor ceva mai accentuate, cu o bordure mai groasa - Retrovizoarele ar trebui sa capete o forma mai “convingatoare”, cea actual e de niciunde, moale si fara personalitate, forme ceva mai ferme, dar nu patratoase - Evident bandourile laterale vor disparea definitiv - As umbla si la geamul usii spate, dar vorbim de un facelift si nu se cade… Spate - Aici ar merge o “grefa totala”, trebuie sa fiti de accord cu mine ca SR1 are un “fund” de milioane si, cu unele adaptari si modificari, ar merge… sa luam pe rand - Stopurile nu atat de avangardiste ar putea fi alungite, cu trei “gheare” vertical dar fara “piciorusele” alea de la SR1 care se duc mult pe aripa - Spoilerul care imita designul frontal e bestial si, cred ca, drastic cumintit fotmal ar da foarte bine - De asemenea, un eleron finut, profilat din capacul portbagajului, foarte larg racordat pe laterale ( nu ca acum, taiat cu barda) ar sugera finite si elegant - As pastra trade-mark-ul montantilor foarte larg racordati la aripi si luneta “ingropata” la baza, chiar as accentua detaliul respective Cam multe modificari, ar putea iesi totusi un model nou daca s-ar aplica toate…

  • DaSilva, luni, 15.02.2010 22:24
    Concept 5

    Mda, intr-adevar, conceptul este super si cred ca prefigureaza destul de fidel modelul de serie. E chiar mai indraznet decat speram, desi unele elemente nu vor supravieturii productiei de masa. Oricum e tare...

  • Adi, luni, 15.02.2010 23:28
    FARURILE!!!!!

    Sa nu mai fie asa lungi!!!!!!!!!!!!!!! Si ,,funduletzul'' sa fie mai lung! !!

  • Vlad, marţi, 16.02.2010 14:45
    407

    -Grila fata micsorata si farurile mai ingustate. -Luneta mai curbata si ma joasa

  • BoBoRulZ, marţi, 16.02.2010 18:02
    407

    eu as scoate usile din spate,si as ingusta un mic masina.Farurile din fata ar trebuii schimbate cu ceva.Arata jalnic originalul :)

  • madalinilinca, marţi, 16.02.2010 22:01
    407

    Cred ca se potrivesc cel mai bine farurile de la Peugeot RC Hymotion4.Un logo mai bine integrat in capota motorului si oglinzi laterale prinse pe rama geamului.La spate cred ca spoilerul trebuie schimbat .Tot de la Peugeot RC Hymotion4 se potriveste mai bine.

  • m4r10, miercuri, 17.02.2010 14:50
    407

    jantele ar merge schimbate, ar merge niste jante cu spite mai rare, culoarea ar merge un albastru mai inchis, la stopuri merg alea cum sunt la BMW seria 6, si farurile ca la un BMW seria 5...alungite dar pe lateral.

  • 407SW, miercuri, 17.02.2010 22:57
    Lifting 407

    Aripile fata si spate evazate cu degajare pentru roti. Ecartament mai mare, rotile iestie mai pronuntat in exteriorul aripilor. Grila calandrului cu forme doar putin aiangulare in partea de jos, cu bare orizontale cromate nu si verticale, cu logo-ul in centru. Eliberarea capotei de degajarea pentru sigla. Coborirea liniei orizontale a spoilerului fata dintre faruri sub liia farurilor, la baza acestora. Bandou de protectie spate continuu si in portiunea centrala a barei. Centura caroseriei ascendenta si la berlina nu numai la SW. Curbarea suprafetelor laterale ale masinii, convexa la aripi si concava intre acestea. Jante cu design care sa dea impresia de diametru mai mare (gen ATP INOX SS).

  • FloryneL, sâmbătă, 20.02.2010 03:13
    Peugeot 407

    Ce as skimba .... : - ka la orice masina care se respecta,...semnalizatoare in oglinzi - doua evacuari sport in dreptul fiecarei tripla spate... - sigla putin mai ridicata,....si marca Peugeot scrisa sub sigla...cum e(ra) la Seat Cordoba.. - jenti 2 x 7 spite - mai micsorata putin si ridicata grila radiator, odata cu numarul de inmatriculare ( ridicat ) .. - farul Xenon ...inconjurat de lumini de zi tip LED ....( gen BMW seria 5) ... - semnalizatoare fata, tip LED ( BMW seria 5 )

  • jesse james, sâmbătă, 20.02.2010 10:36
    aerodinamicitate

    forema generala ar trebui sa aiba aspectul de glont....adica fundul trebuie ridicat putin....asa prea arada ca o duna de nisip...si nu e "cool"....ttineti minte "aspectul de glont".... -retrovizoarele trebuie scoase de pe usi fiindca arata oribil asa....trebuie prinse de aripa fata chiar deasupra rotii si alungit pana vine in campul vizual al soferului....cam atat in fata...trebuie schimbata linia laterala...nu stiu sigur cum...dar sa inspire mai multa agresivitate. -in spate in primul rand trebuie ridicata putin partea aceea de protectie neagra pe care sta numarul... -niste faruri de bmw in spate sau ceva in genul ar merge...astea seama prea mult cu alea de la renalut symbol asta nou.Cam atata....sa mai zica si altii.

  • gigi, sâmbătă, 20.02.2010 12:32
    naspa

    ....masinile fr.sunt rahat ,sunt din plastic ,dupa 5 ,6 ani expira ,tot neamtu ramane fruntea...

  • stefan88u, duminică, 21.02.2010 11:40
    407

    fata un pic mai scurta alte faruri!! leduri faruri stopuri

  • emihusky, marţi, 23.02.2010 17:01
    design Peugeot 407

    Buna ziua, in primul rand trebuie schimbata partea din spate cu un portbagaj mai lung gen 607 si cu o luneta mai mare ca la MercedesCLS; la partea din fata ar trebui modificat spoilerul in asa fel incat sa nu mai existe gura mare de leu.Farurile ar trebui sa se asemene cu cele de la Opel Insignia,iar stopurile cu cele de la noul Audi A8. Multumesc.

  • a, miercuri, 24.02.2010 15:53
    :D

    as schimba tot .... las inlocui cu Peugeot Concept 5 :D