FII DESIGNER: Redeseneaza Subaru Impreza WRX STI!

Publicat luni, 28.09.2009 18:24 de Sebastian Toma

Episodul din aceasta saptamana al seriei "Fii Designer" ne aduce in atentie versiunea de performanta a lui Subaru Impreza. Acum aveti ocazia de a schimba, cel putin virtual, design-ul controversat al acestui model popular.

Episodul din aceasta saptamana al seriei "Fii Designer" are ca subiect principal cea de-a treia generatie a modelului Subaru Impreza, in versiunea WRX STI. Modelul compact de la Subaru a debutat la Salonul Auto de la New York in 2007 si este rivalul lui Mitsubishi Lancer in cea de-a 10-a "reincarnare" a sa.

Design-ul acestui model a devenit controversat in momentul in care japonezii de la Subaru s-au decis sa ofere Impreza in versiune hatchback in favoarea unei berline. Desi modelul este disponibil pe unele piete si in versiunea Sedan, modelul de performanta WRX STI nu este oferit decat sub forma de hatchback. Fanii modelului Impreza WRX STI au fost deranjati de aceasta alegere si au protestat prin migrarea catre alte hot-hatch-uri.

Tocmai de aceea, Automarket va ofera posibilitatea de a schimba aspectul compactei de performanta de la Subaru in favoarea unui design mai atragator. Ca de fiecare data, asteptam propunerile voastre pana duminica, urmand sa va prezentam rezultatul final miercurea urmatoare. Tu ce ai schimba la Subaru Impreza WRX STI?

  • dmd, marţi, 29.09.2009 10:07
    Subaru

    Mai baieti, incetati cu aceste tentative de a poci masini reusite. Daca tot cautati un concurs popular gasiti altceva. Asta chiar e prea fortat.

  • roadrunner, marţi, 29.09.2009 10:11

    masina arata foarte bine asa cum e acum; nu stiu de ce dar presimt ca dupa redesenare o sa arate aiurea.

  • bbi, marţi, 29.09.2009 12:10
    nu mai stricati masini

    corect masina este extraordinara din toate punctele de vedere lasati masina asa ca e foarte frumoasa

  • ReVoLuTiOn, marţi, 29.09.2009 13:03
    Nu e clar ? :)

    - In primul si in primul rand ... NU hot hatch ... a fost o alegere total neinspirata. - Blocurile optice le-as mentine pe astea insa le-as lati un pic in asa fel incat sa arate apropiat de cele vechi. Prea seamana cu cele de pe seria 3 - As reveni la grila frontala impartita in 3 zone cum era la modelul anterior ... mi se pare mai agresiv asa - In posterior, evident, Sedan ! - Stopuril in genul celor actuale insa alte leduri in locul acelora ostentative. Sa nu mai fie tranzitia aia asa brusca intre cele 2-3 feluri de leduri. Oricum, nu cele de pe generatia asta sedan. - Last but not least ... eleronul ala supersized.

  • pejte, marţi, 29.09.2009 13:12

    Mdea, alta masina care arata oke si o sa fie stricata de catre designerii AutoMarket... :|

  • Cornel, marţi, 29.09.2009 13:35
    Lasati-o asa va rog!

    E perfecta asa cum e!!!

  • DaSilva, marţi, 29.09.2009 14:29
    Impreza

    Mai baieti, daca pana acum am fost surprins de unele dintre teme, de data asta sunt absolut socat. Subaru impreza nu a fost niciodata o masina care sa prezinte vreo linie care sa te duca macar cu gandul la design. Ultima generatie este asa de banala si insipida, ca reuseste cu brio sa depaseasca orice asteptari in materie de "antidesign". Astfel ca, devine atat de greu sa recreionezi aceasta masina pentru ca ar trebui complet redesenata. In primul rand nu are proportii, mai ca m-as arunca sa zic, asta asa, pentru ca ma pricep, am facut 5 ani de design industrial, ca Dacia Logan are mai multa prestanta la capitolul asta decat Impreza. Pare o masina veche careia i s-au schimbat spoilerele si i s-au adaugat bosaje din fibra de sticla, cam cum faceau "tunerii" parati prin curte pe vremea lui Ceasca. Dar, totusi, sa vedem ce-i de facut cu ce avem... Fata (grav de tot...) - as aduce inapoi vechea grila din trei bucati a ultimului facelift al generatiei trecute - farurile trebuie complet redesenate, poate adaptate cumva tot cele ale vechii generatii, sau puse unele asemanatoare cu cele ale fratelui mai mare Legacy - spoilerul acela ca o buza "de negru" trebuie sa dispara si, daca masca aceea cu trei parti ar fi adoptata, partea centrala ovoidala ar putea fi mai adanca, mai coborata, astfel cat sa poata da nastere unui spoiler frumos, in care masca poate fi flancata de niste guri de ventilatie mari, agresive si frumos curbate dupa linia farurilor - farurile aditionale (pozitii) trebuie facute din leduri, cu o forma care sa urmeze deschiderilor de mai sus - aripile bosate si curbate sa aiba o forma mai legata, sa nu mai para adaugate si lipite complet inestetic si barbar Lateral - linia curbata a aripilor sa aiba continuitate pe flancuri ca asa pare rupta - ma indoiesc ca o masina sport are nevoie de atata suprafata vitrata ca un acvariu, as reduce cumva inaltimea geamurilor, ingustand forma acestora spre spate, astfel incat "urcusul" lor spre pavilion sa fie mai lin, mai armonios - pragurile mai aerodinamice cu o linie usor ascendenta spre spate Spate - acele stopuri hidoase, cu leduri de toate marimile si formele trebuie sa dispara, forma nu este una neaparat rea, dar nu se incadreaza deloc cu hayonul. Linia dura, colturoasa a stopurilor da ca nuca in perete cu formele "moi" ale hayonului. De asemenea dimensiunile lor ar trebui micsorate putin. - aripile puternic bosate trebuie sa vina in contunuarea stopurilor pe lateral - difuzorul este complet mascat si "surghiunit". Trebuie putin evidentiat, e o piesa importanta cu dublu rol, functional si estetic. Din punct de vedere vizual el poate crea o baza ansablului spate astfel incat imaginea sportiva sa fie eficient sustinuta - la o masina sportiva de acest calibru luneta nu trebuie sa fie atat de mare, nu deranjeaza pe nimeni daca, la partea inferioara ar fi ceva mai ingusta si nu atat de inalta, vizibilitatea excelenta nu cred ca e un "must" pentru categoria asta. - intregul design al spatelui trebuie sa arate puternic, musculos, solid (vezi noua Fiesta, excelent design al spatelui) Grea tema ati ales, cea mai grea de pana acum, iar misiunea e una ingrata, mai ales ca vad ca aveti foarte multi critici, din pacate, de cele mai multe ori partinitori si neaveniti... dar va urez mult succes, mai ales lui Andrei... curaj si bafta!

  • Stelian_Opincariu, marţi, 29.09.2009 14:32

    Clapeta unde se afla busonul de benzina sa fie rotund.

  • DSG, marţi, 29.09.2009 14:36

    Masina asta a fost mereu urata... Pacat de tehnologia extraordinara. Un subiect bine alea pentru "Fii designer" Scapati in primul rand de stopurile alea oribile. Arata a tuning de colt de bloc

  • a, marţi, 29.09.2009 14:49
    re:

    jante aurii in binecunoscutul stil Subaru si atat..........in rest e superba asa cum e

  • Misi, marţi, 29.09.2009 18:41
    subaru

    mie imi placea mai mult versiunea sedan, da nici hatckback nu e rea

  • Napster, marţi, 29.09.2009 19:40
    WRC

    Masina e conceputa in asa fel incat sa aiba anumite performante totul avand legaturi directe cu fiecare piesa si pozitionarea ei. Va apucati voi sa schimbati modelul stopurilor si sa lasati geamu mai jos si faceti un rahat de masina. Daca vreti sa redesenati ceva redesenati masini de familie care arata nasol.

  • andt, marţi, 29.09.2009 21:44

    Deci o sa copiezi mazda 3, megane, lancer si leon.. presimt.

  • HA HA HA, marţi, 29.09.2009 22:33
    HA HA HA

    DE MULTE ORI,PENTRU PERFORMANTZE SE FAC SACRIFICII.DACA VREI SA ARATE SI BINE,SA FIE SI RAPIDA,E CAM GREU.MIE MASINA ASTA MI-A PLACUT,DE CAND A APARUT PRIMA DATA.SI INCA IMI PLACE.DUPA MINE,E CA O FEMEIE CARE SE ASCUNDE DUPA O MASCA.CEVA DE GENUL:INCEARCA-MA ASA CUM SUNT,SAU PLEACA.RENAULT LAGUNA CAM SEAMANA CU EA.

  • cristi, miercuri, 30.09.2009 01:13
    schimbari?

    Vechea impreza era o super car acum este o middle class car avea personalitate acum este o masina comerciala botul seamana cu cel al unui SAAB de generatie veche iar spatele cu al unui SEAT am 2 prieteni care si-au luat s.h.-uri doar ca sa aiba vechea masina si nu turtitura asta NU IMI PLACE ASTA NOUA

  • xxx666, miercuri, 30.09.2009 09:11
    tot nu va linistiti

    In continuare va bateti jocde niste masini frumoase. Nu aveti altceva de facut?

  • valy_budascu, joi, 01.10.2009 20:54
    wrx sti

    Cu totii stim ca pentru a participa la WRC, o masina trebuie sa se vanda intr-un anumit numar de unitati pe piata auto mondiala; deci trebuie sa fie, in fond, o masina de serie. In cazul de fata, WRX STI se bazeaza un Subaru Impreza de serie. Astfel, modificand WRX-ul STI, vom modifica implicit Impreza. Si cum Subaru Impreza e o masina de strada cu 4 usi si 4-5 locuri, nu se poate vorbi de modificari ale caroseriei cum ar fi : micsorarea suprafetei vitrate, spate mai "cocosat", sau alte modificari care ar afecta designul Imrpreza-ului de serie. Singurele modificari acceptate la aceasta masina ar trebui sa se materializeze intr-un body-kit si poate alte piese singulare(stopuri, faruri, oglinzi etc) Propunerile mele: -jante aurii; -bara fata de la fostul wrx sti; -o priza de aer de dimensiuni mai reduse pe plafon; -capetele de la esapamente mai mari si cromate si, evident decupaje mai mari in bara pentru acestea; -structura interioara a stopurilor sa fie in stilul modelelor anterioare (impartite in jumatate pe orizontala; partea de sus cu alb si cea de joc cu rosu), pastrand totusi tehnologia LED dar sub forma de fagure (in partea alba cu geam clar iar in partea rosie in stilul 307cc sau ser6) -difuzoare de aer pe lateralele barei spate; -difuzoare de aer la contactul aripilor fata cu portierele.

  • valy_budascu, joi, 01.10.2009 20:56
    wrx sti

    ...si cel mai important: - alta culoare!!!!! scz de dublu post

  • Kolegu, vineri, 02.10.2009 14:36
    WoW

    Ce are masina asta ? De trebuie sa o redesneze Automarket? WTF ?!!?! Redesenati Noul Legacy nu WRX STI care este fara greseala!!

  • brunetul, vineri, 02.10.2009 16:54
    SUBARU

    I masina de raliu..farurile putin mai sus sa fie 4 mm si masina putin mai mare 10 mm.

  • Conserva, sâmbătă, 03.10.2009 08:16
    Subaru

    Masina arata jalnic...

  • Conserva, sâmbătă, 03.10.2009 08:21
    Subaru

    Aceasta masina este combinatia nereusita dintre o masina sport ce imbina tunningul de cocalarii Evident nu puteau lipsi farurile tip "ochii de pisica" Aceasta masina cu siguranta este k o femeie, o femeie care are cancer la san..

  • john q, sâmbătă, 03.10.2009 09:44

    Stiri ca asta ma fac sa renunt la Automarket. Ati putea face un poll, sa putem vota masinile pe care le redesenati. Intelegeam sa redesenati o Lada, dar masina asta chiar NU!

  • bozzo26, sâmbătă, 03.10.2009 10:37

    foarte frumoasa masina :D....singura modificare pe care as vrea sa o faceti este sa-i schimbati stergatoarele si capacele de ventil...........decat Impreza mai bine puneati un Sandero sau un Twingo.

  • Andrei, sâmbătă, 03.10.2009 22:03
    nacajita

    masina asta e superba...nu o stricati voi...

  • xabee, duminică, 04.10.2009 10:24
    sedan

    masina nu e frumoasa trebuie sa fie putin ca noul legacy si sa nu fie hatch are o varianta sedan si forma sa fie asa dar putin coupe lampi cu led si sportive jante ca la noul tourer concept spatele cu eleron mare si cu caucucuri mari masina urmatoare sa fie un sandero

  • cauciuC, duminică, 04.10.2009 19:41
    cea veche

    Interesant cate pareri pe aici. Imi place mai ales partea cu votatul. Toti cei care sunt contra parerii cum ca noul model e urat au primit voturi negative. Am o vaga impresie ca celor care voteaza negativ si care condidera super reusita noua caroserie, le place deasemenea Renault Laguna, Skoda Superb, BMW Seria 1, Seat Toledo, VW Passat (nu Passat CC care e o chestie diferita), masini f reusite, nu-i asa? Parerea mea: Subaru Impreza nu a impresionat niciodata la design - sa aiba acel ceva care sa te faca sa spui "o vreau acum". Dar poate ca nu era importanta chestia asta ci tehnologia, sau daca vreti - mai putin important designul. Interesant totusi ca cei de la Subaru au facut miscarea asta - sa treaca la tipul asta de caroserie, avand in vedere ca concurentul sa-i spunem direct (Lancer Evo) a ramas la acelasi tip de caroserie. In concluzie, noul model nu ma deranjeaza f tare dar parca vechea caroserie arata mult mai bine. Pe de alta parte, mi se par un pic cam spartane, simpliste, plansele de bord si de la Impreza si de la Lancer Evo (si as adauga aici si Leonul), tocmai de aceea prefer o Honda Civic din toate punctele de vedere (design, motor etc.) dar as vrea tractiunea integrala de pe Impreza :)

  • mitza_ag, duminică, 04.10.2009 22:08
    wtf

    ''unde versace a pus linii,voi puneti dungi????''

  • Andana, luni, 05.10.2009 17:47

    Bai DaSilva esti un bou. Nu mai compara Logan cu Subar Impreza ca nu ii ajunge nici pana la degetul mic Imprezei. Subaru Impreza isi merita pretul. Precis tu conduci o Dacie Logan, de obicei acesti soferi sufera de complexul de inferioritate. Si apropo, orice masina e mai buna decat o Dacia Logan. PS : Masina e frumoasa asa cum e , de la mama ei.

  • superfast, marţi, 06.10.2009 01:20
    sti wrx

    este adevarat,masina a fost conceputa ,ca ulterior sa fie adaptata la wrc deoarece sedanulnu mai face fata printre ceilalti concurenti.sant fan al masinilor japoneze dar nu le pot folosi la drumuri lungi ar insemna sa tin cisterna cu mine.ok,era vorba de look,in afara de gura de aer din capota care este pusa cu scop,dar arata ca dracu,puteau sa puna 2 mai mici tot pe capota si un eleroncare sa nu fie lipit de haion.cunoscatori inteleg ce vreau sa spun.in rest este o masina cu care sa te dai noapte la curse,ca baieti care le au ,la drum lung merg la economic cunosc o gramada.

  • teomarcu, miercuri, 07.10.2009 01:17
    DA SILA

    ...scuze ca ma bag ...dar DA SILVA in afara de masini care "e cool" cre' ca nu stie nimic...el acum a prins un moment mult asteptat sa isi bata joc de o masina pe care cred ca si-o doreste de cand s-a nascut ( http://dragos.gds.ro/2009/07/27/bmw-vs-audi-vs-subaru-vs-bentley/ ) insa nu a avut ocazia dorita, pentru ca audi, bmw sau alte marci care au design nu i le-au oferit la pret de logan,subaru iti da intradevar ocazia de fiecare data sa critici (doar la design ma refer) insa el saracul nu cred ca stie ca "masina aia veche"(cum zice el mai sus) creeaza invidie in randul tuturor producatorilor de masini chiar si in 2009....nu stie ca subaru face motoare de 2 si 2.5litri boxer cu tractiune integrala si intre 4.6 si 5.2 sec > 100km/h la doar 41000euro in Romania la orice dealer....povestea poate contiunua dar o sa scriu prea mult si asta ma face sa fiu prea critic ...deci o sa fac reclama gratuita la masina ca "DA SILA" asta...prietenii stiu de ce :)

  • peter solberg, miercuri, 07.10.2009 17:26
    DaSilva

    Prietene Da Silva, nu pot decat sa iti spun ca esti PRAF in materie de masini, si precum spunea colegul de mai sus esti sofer de Logan si nimic altceva. Pe lumea asta sunt soferi si soferi de Logan, imi pare rau sa iti spun asta. Mintea ta nici nu poate cuprinde notiunea de STI si oricum va ramane mereu un vis inaccesibil pt tine. Ai stat vreodata langa noul STI? Ca sa nu mai zic ca de condus nu se pune problema. Oricum racheta asta nu e pt cei ca tine ar trebui sa ai 10 vieti sa poti pilota asa ceva. Si ia-ti Loganul in brate ca oricum asta e masina ta pe viata, nu ai sa vezi altceva. sa vb despre STI la modul asta arata clar ca habar nu ai de masini. si nu mai scrie pe forumuri ca te faci de ras crede-ma.