Fiat vrea să vândă 50.000 unităţi personalizate ale lui 500 pe an în SUA
Şeful Alianţei Fiat Chrysler doreşte să vândă 50.000 de unităţi Fiat 500 pe an în SUA. Marchionne speră ca toate unităţile să fie personalizate, pentru a creşte preţul de vânzare.
Sergio Marchionne speră să transforme Fiat 500 în "noul Mini Cooper" pe piaţa din Statele Unite ale Americii. Mai exact, vrea să facă din carismaticul model italian un campion al vânzărilor în SUA, cu aşteptări de vânzări de peste 50.000 de unităţi. Alianţa Fiat-Chrysler a deschis 130 de dealeri pentru 500 în SUA şi 58 în Canada, iar preţul de pornire scăzut al lui 500 va fi utilizat doar ca unealtă de marketing. Cei de la Fiat doresc să-şi convingă clienţii din SUA să-şi personalizeze maşina, lucru care ar creşte preţul de pornire de la aproape 16.000 de dolari la peste 20.000 de dolari, totul din echipamente opţionale, jante, nuanţe de culoare şi ornamente speciale.
În mod tradiţional, piaţa din Statele Unite ale Americii a fost atrasă de modelele mici şi economice. În contrast cu "tradiţionalele" musclecar-uri, piaţa auto din SUA a ”devorat” modele precum Volkswagen 1300 (Beetle), Renault Dauphine, Yugo (model copiat după un Fiat) , Smart şi Mini. Modelele respective s-au vândut mai bine atunci când benzina era mai scumpă, dar Alianţa Fiat-Chrysler nu s-a bătut încă cu pumnii în piept în ceea ce priveşte economia de carburant a lui 500.
La fel ca în cazul lui Mini Cooper, cei de la Fiat trebuie să promoveze modelul 500 într-un mod inedit pentru a se face observaţi. În timp ce britanicii de la Mini au colaborat cu agenţia Cunning Stunts din Marea Britanie, cei de la Fiat au angajat o agenţie mai puţin cunoscută din Michigan. Spre comparaţie, cei de la Mini au promovat modelul Cooper în SUA prin amplasarea acestuia pe un Ford Expedition şi "plimbarea" prin oraşele mari.
Via | CNN