Fiat vrea Europa
Epoca Sergio Marchionne la conducerea Fiat se dovedeste una prospera. Dupa ce grupul italian si-a revenit din criza acum intentioneaza sa preia prima pozitie pe piata europeana.
Fiat a lansat o strategie de piata care vizeaza cresterea vanzarilor cu 50% si dublarea profiturilor pana in 2010.Fiat se afla in prezent intr-un proces de revenire initiat si condus de directorul executiv Sergio Marchionne, care a afirmat ca se va retrage de la conducere atunci cand compania isi va reveni financiar. Machionne a preluat conducerea in 2004, cand pierderile cele mai mari erau aduse de divizia europeana, circa un miliard de euro anual. Datorita modelului Punto, aceasta divizie a reusit sa inregistreze profit in 2006. Se poate afirma ca criza la terminat la Fiat iar acum compania pune in aplicare planul de expansiune. S-a decis ca tintele financiare sa urmareasca obtinerea unui profit anual cu 10% mai mare, adica 275 milioane de euro, bazandu-se pe cresterea vanzarilor modelelor foarte populare Panda si Grande Punto.
Pana la sfarsitul deceniului, se asteapta ca vanzarile grupului sa fie de 67 miliarde de euro comparativ cu 47 miliarde de euro inregistrate anul trecut. Din cauza pierderilor de 6 miliarde de euro suferite in trecut, Fiat a incetat sa mai fie cel mai mare producator de autoturisme din Europa, cazand pe locul sase in topul companiilor auto europene intr-un interval de 15 ani.
Fiat urmareste sa stapaneasca o cota de 11% din piata europeana fata de 8% cat detine in prezent.