Fiat Topolino, pus in stand-by?

Publicat luni, 05.10.2009 11:27 de Mircea Meșter

Conform unor informatii venite din Italia, Fiat ar fi pus in asteptare proiectul Topolino. In locul acestuia, italienii se vor concentra pe dezvoltarea unui nou Uno si pe faceliftul lui Bravo.

Proiectul Fiat Topolino, in urma caruia urmeaza sa fie dezvoltat un rival cu pret redus pentru modelele de oras cu doua locuri de pe piata, a fost pus in asteptare de catre membrii Consiliului de Administratie Fiat. Motivul: inceperea colaborarii cu americanii de la Chrysler si proiectele legate de noile modele dezvoltate cu acestia.

In aceste conditii, modelul care va deveni cea mai ieftina aparitie din gama celor de la Fiat si care se va situa ca dimensiuni sub actualul 500 va trebui sa fie asteptat ceva mai mult, in conditiile in care calculele celor de la Fiat arata ca investitia este mult prea mare in conditiile in care rentabilitatea per masina vanduta va fi foarte scazuta.

In locul lui Topolino, Fiat are in vedere dezvoltarea si lansarea unei noi generatii a modelului Uno si dezvoltarea unui facelift pentru Bravo, ambele urmand sa fie prezentate in cursul anului viitor.

via | LBA

 

 

  • realitatea.net, luni, 05.10.2009 12:12

    Stati un pic , ca nu mai inteleg nimica........Fiat Uno in ce clasa s-ar situa? Avem un grande punto in clasa mica, un Fiat 500 in cea mini, si Uno unde are locul|?

  • realitatea.net, luni, 05.10.2009 12:15

    Mircea Mester vad ca tu esti autorul articolului poate ma lamuresti.........doar un minut din viata ta iti rapesc..... Fiat Uno sa fie al 3-lea model din clasa mini pt Fiat dupa Panda si 500?

  • mircea, luni, 05.10.2009 12:23
    @realitatea.net

    Depinde cum vad cei de la Fiat problema. Exista posibilitatea ca Uno sa-si schimbe segmentul, desi nu vad incotro s-ar mai putea avanta. Fiat are acoperite toate segmentele la ora actuala. Eu tind sa cred ca Uno va fi intr-adevar in segmentul mic si va fi alternativa mai ieftina la 500. Fara a atenta la pozitia lui Panda. In cazul in care va fi cum spun primele zvonuri, vom asista la o gama interesanta Fiat. Vedem cum va fi :)

  • Eu2, luni, 05.10.2009 12:25
    x

    Asta mai degraba e matiz cu igla fiat.. :)

  • realitatea.net, luni, 05.10.2009 12:31

    Mersi Mircea...........in alta ordine de idei voiam sa mai zic ca Fiat ar trebui sa isi consolideze si pozitia in clasele mai mari.De exemplu Fiat nu are un model in clasa mare in nici o gama(Alfa Romeo, Lancia si chiar Fiat.).Fiat ar trebui sa lupte si in clasa mijlocie unde gasim modelul Croma care aparut in 2005 are un succes sub asteptari.Desigur acum este mai prioritar modele mici si ieftine, noul trend aparut pe piata auto.Cu siguranta viitorul ne va rezerva noi surprize.

  • mircea, luni, 05.10.2009 12:35
    @realitatea.net

    Croma nu e in segmentul mediu, e compact. Croma se bate cu Megane break, Astra break, Golf Variant.

  • realitatea.net, luni, 05.10.2009 12:43

    Mircea tin sa te contrazic, deoarece Fiat Croma este fabricat pe platforma GM Epsilon pe care gasim si Opel Vectra,Saab 9-3 etc. Logic este in clasa medie,acum desigur fabricantul poate decide pana la urma in ce categorie o include.

  • mircea, luni, 05.10.2009 12:49
    @realitatea.net

    Ca lungime, Croma se incadreaza intre cele doua segmente. Celelelte caracteristici ne arata insa un model mult mai apropiat de segmentul compact (vezi latime, volum portbagaj) Ai dovada aici: http://www.automarket.ro/masini-noi/compare.php?action=add_trim&trim=6932&pn=1 Daca luam in considerare motorizarile disponibile, vorbim clar de ocompacta break. Asta ca sa nu mai vorbim de latura formala, unde Croma poate fi usor considerata versiunea break a lui Bravo. Cu toate acestea, Croma este, intr-adevar, cel mai mare model Fiat la ora actuala :) Nu stiu daca se baga la modele mai mari, tind sa cred ca nu. Pentru altii exista Alfa Romeo.

  • Maka, marţi, 06.10.2009 00:09

    Bine ca le-a venit mintea la cap. Mai bine se concentreaza sa actualizeze Panda care se prezinta invechit rau de tot. Mircea Mester: Croma e de segment mediu fara nici un dubiu. Uita-te la dimensiuni - verifica si ampatamentul , mase , spatiu interior si motorizari. Faptul ca fatza e copiata dupa Bravo nu are legatura. Si fata de la Grande Punto e copiata dupa Maserati dar asta nu inseamna ca mai exista vreo asemanare intre ele si in nici un caz nu sunt in aceeasi clasa. Userul "realitatea.net" are dreptate. Platforma de Croma e proiect GM comun cu Vectra si Saab (de la Saab i-a ramas cheia lui Croma intre scaunele din fata); se pare ca si Alfa 159 are radacini undeva in platforma aceasta.

  • gongomongo, miercuri, 07.10.2009 13:07
    cine v-a soptit ?

    m-ati dezamagit . Voiam sa imi cumpar . Sunteti sigur domnule Mircea Mester ? informatii venite din italia ...nu inspira incredere . Ori e comunicat oficial ori e barfa .

  • Ionut, duminică, 11.10.2009 15:12
    Uno

    Probabil Uno va fi o alternativa low-cost la 500, Panda fiind un succes, isi va pastra oricum clientela. Parerea mea.