Fiat suspenda productia motorului 1.3 Multijet

Publicat joi, 21.02.2008 13:27 de Mircea Meșter

Din cauza unor probleme de calitate legate de un furnizor, Fiat suspenda temporar asamblarea motorului diesel Mjet de 1.3 litri.

Fiat a anuntat ca suspenda temporar productia motoarelor Multijet de 1.3 litri, sustinand insa ca problema nu este grava si ca se refera la o problema de control al calitatii legata de unul dintre furnizorii unei piese exterioare a motorului.

"Am observat o serie de anomalii legate de o piesa commponenta exterioara pentru motorul Multijet de 1.3 litri. Suspendarea productiei va avea repercusiuni asupra livrarilor in luna februarie, insa compania noastra face tot posibilul pentru ca productia sa revina la normal" , a declarat unul dintre oficialii Fiat pentru Automotive News.

Activitatea de asamblare a unitatii Multijet de 1.3 litri a fost suspendata in uzinele Bielsko Biala si Tychy (Polonia), Mirafiori, Melfi, Termini Imerese (Italia) si Bursa (Turcia).

Via | Automotive News Europe

  • george, joi, 21.02.2008 14:49
    VRAJA IEFTINA...

    Asta-i exact ca faza cu Chrysler care a zis ca inchide 5 uzine fiindca a dat falimen furnizoru` de interioare...Cica "piesa componenta exterioara a motorului". Si nu puteau sa spuna care-i aia? Cat de fraier sa fii sa crezi ca un asemenea argument poate sa prinda la lume??? E o insulta adusa capacitatii cititorilor si fanilor marcii... Nu e prima data cand isi prind urechile cu sistemele de injectie (si nu numai) si le lasa balta (vezi Fiat Croma cu inj directa). Se grabesc precum fata mare la maritat ca sa se bata cu caramida-n piept ca ce tari sunt ei si ce lucruri marete au descoperit, doar doar o pune lumea botu` si o cumpara...yuk...

  • gogu, joi, 21.02.2008 15:53
    !!!

    ce specialist esti tu ..n-ai habar ce inseamna sistem de injectie si te trezesti vorbind

  • george, joi, 21.02.2008 16:13
    CA SA VEZI...

    @ goguN-am zis ca sunt specialist...asa inteleg inginerii panificatori...poate-mi explici tu ce-i ala sistem de injectie...da` nu-mi povesti din ce-ai vazut la radio ca altii de pe-aici ca n-am nevoie...si poate si inveti sa vorbesti civilizat ca site-ul asta nu e ca sa ne arati tu ce mascari ai invatat la Facultatea de Litere si Span...

  • george, joi, 21.02.2008 16:26
    FELICITARI...

    ...d-lui Mester/Admin-ului pentru ca incurajeaza dialogul civilizat si nu lasa site-ul sa se umple de laturi...Din pacate, au cam mult de lucru...Spor la treaba!

  • zece lei, vineri, 22.02.2008 08:34

    fanii fiat care huleau pana mai ieri toate marcile cu traditie din europa si care se bateau in piept cu "primele motoare..bla bla " nu mai posteaza nimic???

  • Andrei, sâmbătă, 23.02.2008 11:51
    motor

    Ce vi se pare atat de nefiresc ca o piesa sa nu se comporte cum trebuie( din vina altora) si ca atare productia sa fie suspendata? Bine ca s-a aflat si s-a spus, chiar daca asta va avea repercursiuni negative asupra vanzarilor..tot ce sper e ca problema sa fie doar in luna februarie..p.s. si eu am acest motor pe masina si probleme nu are...deci. Oricum nu cred eu ca a avut probleme de la inceput pt ca altfel nu mai era premiat ca motorul anului 2005 (in categoria sa)

  • george, luni, 25.02.2008 11:19
    CIUDATA COINCIDENTA

    @ AndreiE o coincidenta al naibii de dubioasa ca o "piesa componenta exterioara a motorului" (ce exprimare nefericita!) a inceput sa aiba greturi tocmai la un motor care inglobeaza o tehnologie noua...In alta ordine de idei, competitia "Motorul Anului" isi alege, in general, castigatorii pe baza performantelor (putere, consum, putere litrica, cuplu, nivele de emisii poluante, etc) si mai putin pe baza fiabilitatii. Nu sta nimeni sa traga de 4-5 masini echipate cu acelasi tip de motor 100.000 de km pentru a verifica acest parametru. Iar in cazul lu` Fiat de asta e vorba. Au inceput sa pice din ele, si-au dat seama despre ce e vorba si acuma cauta solutii tehnice de ocolire a problemei. Nu mai e nici un secret ca buba cea mare a sistemelor de injectie moderne e fiabilitatea. Sunt ele performante, dastepte, samd, dar li se face greata destul de repede, mai ales daca nu respecti cu strictete conditiile de intretinere si folosire...Nemtii (Audi, BMW, Mercedes) au amanat ani buni introducerea unor tehnologii asemanatoare (Pumpe Duse, Common Rail) tocmai din acelasi motiv: nu erau rezolvate problemele de fiabilitate...si tot au mai avut probleme...Iar Fiat a mai facut din astea: le-a trecut cu vederea sau chiar nu le-a vazut deloc pana cand au inceput sa pice...

  • lili, joi, 28.02.2008 15:28
    multijet

    Multijet sau JTD? Masinile cand sunt importate au lipite pe geam un cod de bare si caracterisircile tehnice ale masinii. Poti vedea masini ce urmeaza a fi livrate unde pe caroserie este stantat multijet iar scriptic (ceea ce vine de la producator apare JTD). Asa ca s-ar putea sa fie mana unuia care a descoperit si acum le cere explicatii.Mentionez ca si eu am fost tepuita cu un "multijet" de acest gen dar cu mai multi cai putere.