Fiat revolutioneaza motoarele mici: 0.9 litri, doi cilindri, 105 CP
Fiat incearca sa revolutioneze motoarele modelelor de oras oferind singura unitate cu doi cilindri din Europa. Motorul de 0.9 litri va dezvolta 65, 85 sau 105 CP.
Fiat va lansa la Geneva un motor care va revolutiona unitatile pe benzina de cilindree redusa. Este vorba de o unitate cu doi cilindri de 900 cc denumita in mod oficial TwinAir. Noul motor va debuta pe Fiat 500 in aceasta vara in versiunea turbo de 85 de cai putere, urmand ca ulterior sa apara alte doua variante de putere, 65 CP aspirat normal si 105 CP turbo.
In momentul lansarii noului TwinAir de 0.9 litri, Fiat va deveni singurul producator european care va avea in oferta un motor cu doi cilindri. La nivel global, doar Tata Nano dispune de un astfel de motor, acesta dezvoltand insa 33 de cai putere dintr-o cilindree de 623 cc.
Unitatea TwinAir a celor de la Fiat dispune de tehnologia de data recenta MultiAir dezvoltata de italieni pe motoare de cilindree ridicata. la capitolul capacitatea cilindrica, noua unitate a casei de productie din Torino va deveni cel mai mic motor pe benzina disponibil in Europa, locul intai la diesel-uri fiind detinut de motor de 799 cc disponibil pe Smart Fortwo (45 CP).
Fiat are mari sanse sa ramana pentru o perioada singurul producator care ofera un astfel de motor, dupa ce Volkswagen a renuntat la ideea de a dezvolta o unitate apropiata ca profil pe viitorul model de oras Up. Pana la urma, Volkswagen a decis sa continue cu motoarele diesel si pe benzina cu trei cilindri, germanii facand parte dintr-un grup de producatori care au in oferta astfel de motoare: Chevrolet, Citroen, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Subaru, Suzuki si Toyota.
Desi italienii nu au publica pana in acest moment cifrele exacte ale consumului si emisiilor noului motor, primele informatii disponibile arata ca unitatea de 0.9 litri va emita sub 100 de grame CO2/km, aceasta devenind varful de lance in incercarea Fiat de a ramane liderul european in ceea ce priveste media emisiilor gamei. In prima jumatate a anului 2009, media emisiilor modelelor Fiat atingea 129 de grame CO2/km, valoare care a plasat italienii in fata celor de la Toyota, cu emisii de 132.9 grame CO2/km.
Pe langa aparitia sa in oferta lui Fiat 500, noul motor va aparea in viitor - in toate cele trei versiuni de putere (65, 85 si 105 CP) pe viitoarea generatie Panda si pe noul Lancia Ypsilon, ambele fiind programate sa apara pe piata in 2011. Noul motor va fi produs la fabrica FPT (Fiat Powertrain Tehnologies) din Bielsko Biala, Polonia.
Fiat nu se afla la prima incercare de a dezvolta un motor de cilindree redusa cu doi cilindri. Prima astfel de unitate a debutat in 1936, pe Topolino (569 cc, 13 CP). A urmat un motor de doar 479 de centimetri cubi care dezvolta tot 13 CP si care a fost montat sub capota ptrimei generatii Fiat 500 (1957). In sfarsit, Fiat a oferit intre 1991 si 1996 pe Cinquecento un motor cu doi cilindri de 704 cc care dezvolta 31 de cai putere.
via | Fiat
va place sau nu acesta este VIITORUL iar fiat demonstreaza inca o data ca in ciuda tuturor criticilor .... neinformati posesori de biemweu diesel , ca este un avangardist producator de motoare