Fiat pregateste a doua generatie a sistemului diesel Multijet
Primul model al Grupului Fiat care va beneficia de aportul unui motor Multijet II este Lancia Musa. Evenimentul va avea loc in cursul acestui an.
Grupul Fiat a finalizat dezvoltarea celei de-a doua generatii a tehologiei Multijet, titlu sub care sunt cunoscute motoarele diesel din gama modelelor companiei italiene. Conform unui comunicat publicat de Centrul de Dezvoltare Fiat, primul motor Multijet II va fi montat in 2009 sub capota lui Lancia Musa, fiind vorba de o unitate de 1.3 litri SDE care poate dezvolta 75 sau 95 de cai putere. Sistemul se bazeaza pe un nou injector si pe o noua valva selenoid al caror scop este de a limita la maximum consumul si emisiile poluante.
Noul motor Multijet II se incadreaza in normele Euro 5 si, dupa "plantarea" sub capota lui Lancia Musa, urmeaza sa faca parte din oferta modelelor Fiat. In prima faza, de tehnologia Multijet II vor beneficia modelele de clasa mica si mini a constructorului italian, urmand ca modelele compacte si mari (Fiat, Alfa Romeo, Lancia) sa treaca ulterior la generatia a doua a sistemului Multijet.
via | CRF
Printre cele mai bune motoare ca si consum si fiabilitate sunt din pacate puse pe caroseriile nepotrivite de la Fiat si combinate cu niste cutii de viteza cam "lungi". In plus sasiul (cel putin la Bravo) nu e suficient de bun sa duca la roata rafinamentul motorului. Motorul Multijet in Stilo, Bravo si Grande Punto "duduie", e foarte zgomotos inauntru si da vibratii in bord + volan pe cand acelasi motor pus pe Opel Astra se incadreaza perfect, e insonorizat si vibratiile sunt suprimate.