Fiat Chrysler Automobiles, compania realizată în urma unirii Fiat Group - Chrysler Group, şi-a prezentat noul logo

Publicat joi, 30.01.2014 11:34 de Sebastian Toma

Finalizarea procesului de achiziţie a grupului Chrysler a format o nouă companie, numită Fiat Chrysler Automobiles. Sediul companiei este în Olanda, în timp ce acţiunile sale vor fi listate la bursele de la New York şi de la Milano.

Industria auto se mândreşte cu o nouă companie, Fiat Chrysler Automobiles, formată din vechile Fiat S.p.A. şi Chrysler Group LLC. Noua companie este condusă tot de Sergio Marchionne, fostul CEO al companiilor anterioare. În baza acestei uniri, Fiat Chrysler Automobiles a devenit a şaptea cea mai mare corporaţie din industria auto, având în portofoliu 11 mărci producătoare de autovehicule şi trei mărci de componente şi accesorii auto. După ce va fi aprobat întregul proces, Fiat Chrysler Automobiles va avea acţiuni listate la bursele din New York şi din Milano, prima zi în care vor putea fi tranzacţionate acestea fiind 1 octombrie 2014.

Acţionarii Fiat S.p.A. pot să renunţe la participaţia în noua companie, urmând să fie despăgubiţi pentru acţiunile lor evaluate la valoarea medie a acestora din ultimele şase luni, în timp ce acţiunile FCA N.V. vor avea o rată de schimb 1:1 cu cele ale Fiat S.p.A.

Sediul noii companii este o problemă spinoasă pentru Sergio Marchionne, pentru că nici Italia şi nici Statele Unite ale Americii nu au fost alese ca ţări gazdă. Din motive fiscale, compania a fost înregistrată cu numele Dutch NewCo, apoi redenumită în Fiat Chrysler Automobiles N.V., ceea ce înseamnă că are sediul în Olanda, dar domiciliul fiscal în Regatul Unit. Potrivit lui John Elkann, şeful consiliului de conducere al Fiat, decizia avantajează investitorii din SUA, pe care noua companie vrea să îi atragă.

Unii analişti din industria auto spun că alegerea unui sediu în Italia sau în SUA ar fi cauzat probleme cu guvernele din cele două ţări. Astfel, fosta companie Chrysler a fost salvată acum trei ani de o infuzie de fonduri de la guvernul american, în timp ce Fiat este cel mai mare angajator privat din Italia, ceea ce face ambele guverne să-şi dorească menţinerea companiilor respective în ţările de baştină. Potrivit lui Monica Bosio, analist al Intesa Sanpaolo din Milano, alegerea Olandei şi al Regatului Unit pentru sediul, respectiv domiciliul fiscal ale noii companii aduce beneficii atât la capitolul taxarea veniturilor, cât şi pentru partea de dividende.

"E mai puţin important unde este localizat sediul companiei, contează să fie conservate locurile de muncă, să fie făcute investiţii şi să se vândă automobilele produse de aceştia", a concluzionat Enrico Letta, premierul Italiei.

Mărcile auto din portofoliul Fiat Chrysler Automobiles
Abarth
Alfa Romeo
Chrysler
Dodge
Ferrari
Fiat Automobiles
Fiat Professional
Jeep
Lancia
Maserati
Ram Trucks

Operaţiunile principale de cercetare, dezvoltare şi finanţe ale Fiat Chrysler Automobiles vor fi păstrate în Torino, dar şi în Auburn Hills, Michigan din motive logistice, explică Sergio Marchionne. La fel ca şi până acum, Sergio Marchionne se angajează să călătorească periodic între sediile fostelor Chrysler şi Fiat, spunând că sediul central al noii companii este la bordul unui avion.

Oameni cu vocaţie: Sergio Marchionne, magicianul care a construit mariajul Fiat-Chrysler

Via USAToday | Forbes

  • mntsn, joi, 30.01.2014 16:16

    Asta cu logo-ul a fost partea cea mai grea.... bine ca s-a dus. De-acum totul va veni de la sine :))

  • Inexo-cuantic, joi, 30.01.2014 20:08

    mntsn, nu fi naiv, Chrysler a investit foarte mulr sa se ridice pe picioare acum cativa ani, ai uitat? Sa auzim numai de bine.

  • andrey11, joi, 30.01.2014 20:34

    La cat mai multe masini frumoase si fiabile!

  • inexorabil, vineri, 31.01.2014 21:59

    Unde am mai văzut eu o denumire de acest fel? A, da, mi-am amintit: Saab Spyker Automobiles NV. Nu mă aşteptam la acest deznodământ. Sărmanul Chrysler, cât a agonizat în ultimii 15 ani. Mai bine l-ar fi preluat...GM, atunci, în anii '90. Mă tem să nu fie un drum fără întoarcere...Când Daimler a vrut să scape de Chrysler, s-a găsit un grup milos de investitori care să-i stea drept cârjă concernului american, dar asta se întâmpla înainte să înceapă comedia comediilor ("criza mondială"). Chiar sunt curios cum va merge acest mariaj...Dacă SM s-a zbătut cu atâta fervoare ca să-şi poată agăţa Pentastar-ul drept icoană, atunci înseamnă că ştie el ceva...promiţător. Totuşi, îmi rezerv dreptul de a-mi injecta o oarecare doză de scepticism. Este clar că SM şi-a conceput strategia ca o tentativă de a călca pe urmele lui VAG. Însă una-i una şi alta-i alta. Oare va putea să acopere toate categoriile de autovehicule, precum a reuşit mastodontul german? Mărcile lui vor putea să devină tot la fel de rezonante pe mapamond? Va aloca fonduri pentru cercetare & dezvoltare la aceleaşi cote ameţitoare? Va deţine în mânecă vreun as numit lovitură de marketing? Va ieşi la bătaie cu vreun model care să se vândă de la sine, precum Golful? Etc. etc. etc.

  • mbz, sâmbătă, 01.02.2014 08:53

    ce logo demodat...

  • man, duminică, 02.02.2014 14:52

    @mbz Logo demodat ??!! Pai VAG e la moda?? :))))))