Fiat 500X, viitorul crossover al italienilor, deconspirat de schiţele de patent
Fiat se pregăteşte să lanseze un SUV de segment B, inspriat de modelul 500. Acsta se va numi 500X, iar primele imagini ale schiţelor sale au ajuns pe internet la scurtă vreme de la înaintarea documentelor necesare pentru un patent de design.
Fiat 500X este următorul membru al gamei 500, iar sufixul din denumirea modelului ascunde un viitor crossover al italienilor. Contrar aşteptărilor, modelul nu va fi echipat cu tracţiune integrală, după cum au explicat reprezentanţii mărcii în trecut. Deşi aveam imagini oficiale ale conceptului care prefigurează modelul de serie, nu ştiam câte trăsături va prelua 500X-ul de producţie de la concept. Între timp, primele imagini ale patentului de design pentru acest model au fost publicate pe internet, fiind obţinute de cel de la Indian Autos Blog.
Crossoverul italienilor va fi construit la fabrica Fiat din Melfi, Italia, alături de fratele său de platformă de la Jeep. În fiecare zi, uzina va construi 1.600 de unităţi, dar data intrării în producţie este încă nedezvăluită. Versiunea de serie a lui Fiat 500X este aşteptată să debuteze la Salonul Auto de la Geneva, programat pentru luna martie a anului curent. La fel ca Fiat 500L, noul 500X ar folosi o versiune modificată a platformei lui 500. Paradoxal, o altă formă a acelei platforme a avut tracţiune integrală, modelul rezultat fiind Fiat Panda 4x4.
"Fiat 500 are puterea de a fermeca şi avem încredere în faptul că putem păstra aceeaşi obrăznicie, drăgălăşenie şi formă în foarte multe forme. De fiecare dată când îi întrebăm pe clienţi, aceştia ne spun că designul şi forma lui Fiat 500 trebuie să rămână identice, dar că trebuie să schimbăm interiorul şi tehnologia", spune Lorenzo Ramaciotti, Designer-şef Fiat.
Cel mai probabil, gama de motorizări a noului crossover italian va fi preluată direct de la 500L. Asta ar însemna ca versiunea de bază să aibă un motor 1.4 aspirat, alimentat cu benzină, care livrează 95 CP. Al doilea motor din gama 500L şi aşteptat şi pentru 500X este unitatea 0.9 TwinAir Turbo, care livrează 105 CP. Unul sau două diesel-uri nu sunt excluse şi ne gândim aici la 1.3 Multijet II şi 1.6 Multijet II, care livrează 85, respectiv 105 CP. Spre deosebire de viitorul 500X, actualele 500 şi 500L sunt produse în Kragujevac, Serbia.
Via WCF | IndianAutosBlog
simpatic