Fiasco BMW: Seria 5 GT pierde clienţii americani în favoarea Mercedes

Publicat marţi, 24.05.2011 16:48 de Bogdan Mirică

BMW a renunţat la actualul Seria 5 Touring pe piaţa din SUA, sperând că noul Seria 5 GT îi va putea ţine locul. Clienţii americani au preferat în schimb Mercedes.

Atunci când a lansat noul Seria 5 Gran Turismo, BMW a luat o decizie riscantă pe piaţa din Statele Unite. Oficialii bavarezi, în frunte cu Jim O'Donnell, preşedintele BMW America de Nord, au decis să renunţe la varianta break a actualului Seria 5 în favoarea mult mai versatilului Seria 5 GT.

Decizia luată anul trecut nu a fost una prea inspirată, judecând după evoluţia vânzărilor, care au arătat că cei care şi-au dorit un break nu au acceptat alternativa Gran Turismo, ci au migrat spre alte branduri.

Jim O'Donnell a ieşit repede la rampă cu o declaraţie oficială: "Dezamăgirea pe care o am este legată de faptul că am crezut prea mult în ideea că publicul noului Seria 5 Touring ar fi mai interesat de alternativa Gran Turismo. De fapt, acest lucru nu s-a întâmplat. Am pierdut mulţi clienţi, care au preferat modelele competitorilor noştri, în special Mercedes-Benz. Seria 5 GT a atras clienţii care şi-ar fi dorit Seria 7 sau Seria 5, şi nu cei care ar fi vrut varianta break, aşa cum speram iniţial", a concluzionat O'Donnell.

În 2010, BMW a vândut în SUA 2848 de unităţi ale modelului Seria 5 Gran Turismo. Însă, în primele luni ale lui 2011, modelul a totalizat doar 720 de comenzi, departe de predicţiile BMW la introducerea modelului pe piaţă: între 4000 şi 8000 de exemplare pe an.

Întrebat dacă se gândeşte să reintroducă Seria 5 Touring pe piaţa din SUA, Jim O'Donnell a declarat că este un subiect care îl macină: "Poate când vom face următoarea generaţie ar trebui să readucem break-ul în Statele Unite", a declarat oficialul. 

via | egm

  • gt, marţi, 24.05.2011 17:05

    Arata penibil. Nu merita sa dai banii pe asa ceva...

  • jan, marţi, 24.05.2011 17:10

    Ce prostie sa nu aduci breaku-ul actualului seria 5 pe piata SUA mai ales ca arata fenomenal.

  • GT-R, marţi, 24.05.2011 17:23
    Ratusca cea urata...

    Un BMW veritabil, dar in costum de Ratusca Urata... Chiar n-aveau alte idei? De oriunde ai incerca sa-l privesti (din exterior) e disgratios... Si asta o spun, mai mult ca orice, vanzarile...

  • daniel, marţi, 24.05.2011 17:28

    urmatoarea generatie? asta abia a aparut.. pe de alta parte 5 GT este concurenta seriei 7 (rsp S-class) seriei 5 limuzuna / touring (E-class) si clasa coupeurilor cu 4 usi (CLS) Deci intruneste 4 categorii si tot nu prea se cumpara

  • unckle, marţi, 24.05.2011 19:40

    @ daniel : implineste 4 categorii dar este sub S cam din toate punctele de vedere este sub seria 7 dar aproape ca pret este cam ca seria 5 dar mai sus la pret si nu este touring la fel ca E foarte usor "avantajele" versatilitatii se pot transforma in defecte, mai ales in ochii oamenilor obisnuiti cu S, 7, E, 5 .... combinatia dintre ele poate sa nu dea foarte bine. Unde mai pui ca, pe la aceiasi bani, oamenii pot lua X6, care este mai... mare... nu sunt un fan al "clasei" din care fac parte 5GT, A7 si CLS ... desi cred ca ultimul ar putea sa-si faca loc la mine in garaj ... cam in ziua in care nu o sa mai am loc prin buzunare :)

  • daniel, marţi, 24.05.2011 20:27
    @ unckle

    ma refeream la faptul ca atrage clientii din aceste categorii si totus nu atrage.. da m-am exprimat gresit :) clar ca sunt categorii diferite

  • @unkle, marţi, 24.05.2011 20:55

    Poate daniel se referea la lux, arata extraordinar la interior, mai ales cele 2 scaune din spate. Apropo nu cred ca 5GT concureaza cu CLS si A7. Este ceva diferit, exact cum au gandit cei de la BMW ceva mai mult decat un touring. Oricum greseala imensa sa nu vanda actualul seria 5 touring in SUA, mai ales ca arata mai bine ca niciodata, mai bine ca A6 care facea legea la breakuri.

  • dudu, marţi, 24.05.2011 21:06

    bmw deja a declarat ca seria 5 gt e un esec.

  • Blue, marţi, 24.05.2011 22:52
    @unckle

    X6 mai mare ca Seria5 GT? Poate ca dimensiuni ca e mai inalta. In rest e e mai mica din toate punctele de vedere. Spatiu interior, portbagaj, tot. Sa fim seriosi X6 nu e nici pe departe o masina de familie. E pur si simplu o masina de fita si atat. Ce-i drept arata bine.

  • YANIS, marţi, 24.05.2011 23:44

    si eu imparteam parerea ca seria 5 gt este o strutocamila, dar cand am vazut-o live am ramas impresionant. arata extraordinar live fata de cum se percepe in poze. pastrand proportiile (bmw-marca premium) si renault cu vel satis sau opel cu signum au riscat cand au incercat initierea unei noi nise ,renault nu prea a avut succes,opel insa stiu ca a vandut acceptabil modelul signum .

  • pantagruel, marţi, 24.05.2011 23:50
    @dudu

    dudu vreau si eu link cu declaratia bmw ca 5gt e un esec. m-ai facut curios de unde ai gasit informatia...

  • @YANIS, miercuri, 25.05.2011 08:41

    Acelasi lucru l-am vaut si eu, la majoritatea masinilor BMW in realitate arata mult mai bine ca in poze. Daca vrei sa te diferentiezi de restu iti cumperi una, doar ca este mai scump ca E touring si daia se vinde mai prost, oricum greseala imensa sa nu duca 5 touring in SUA

  • unckle, miercuri, 25.05.2011 08:44

    "X6 mai mare ca Seria5 GT? Poate ca dimensiuni ca e mai inalta" - exact ... la unii inca se practica "a mea este mai mare", iar la masini se judeca exteriorul, ca nu inviti pe toata lumea la tine in masina cat stai la semafor :)

  • .:, miercuri, 25.05.2011 15:15
    5GT

    Cam greu sa ii multumesti pe americani. Ei prefera "camioanele" alea Ford, nu prind break-urile la ei. E pacat, dar asta e piata. BMW a crezut ca poate merge cu 5GT daca nu merge cu 5 break (care e chiar frumos). Si eu zic ca nu prea se vinde asa bine 5GT, dar BMW vrea sa scoata si 3GT. Sa le fie cu noroc!

  • ignis, miercuri, 25.05.2011 16:32
    aşa se întâmplă când faci struţocămile

    Dacă X6 a avut succes, pentru că arată mai sportiv decât X5 şi concurează cu Cayenne (deşi arată ca un coupe umflat cu pompa), nu poţi să vinzi o struţocămilă ca 5 GT pe post de break, mai ales în SUA, unde break este o maşină de familie, unde în spate trebuie să bagi chestii mari şi voluminoase. Adică fiţă, fiţă, până când încerci să bagi tona de bagaje în spate. La americani asta nu a ţinut. BMW se vinde foarte bine în America pentru ceea ce este. Limuzine sportive, SUV-uri sportive, coupe-uri sportive. Mai trebuia un break sportiv.