Ferrari: "Vrem să reducem timpul de aşteptare pentru modelele noastre"
Luca din Montezemolo, boss-ul Ferrari, a declarat că intenţionează să reducă timpul de aşteptare pentru modelele sale, de la doi ani la maxim un an.
Deşi cererea pentru modelele sale este foarte mare, Ferrari se confruntă de câţiva ani cu o problemă mare: timpul de aşteptare pentru un exemplar al Căluţului Cabrat.
Luca di Montezemolo, omul responsabil de destinul Ferrari, a declarat recent că intenţionează să reducă timpul de aşteptare de la doi ani, cât este în prezent, până la cel mult un an. De regulă, un client care îşi doreşte în garaj proaspătul Ferrari 458 Italia trebuie să se înscrie pe o listă de aşteptare de doi ani. Chiar şi pentru modele ca 599, 430 Coupe, 430 Spider şi 612 Scaglietti durata de aşteptare ajunge până la 18 luni.
Montezemolo a declarat că acest fenomen dăunează serios imaginii companiei şi poate face ca unii clienţi să caute alte alternative. "Timpul mare de aşteptare dă foarte prost în raport cu competiţia", a încheiat Montezemolo. Ferrari vrea să remedieze problema însă nu prin creşterea numărului de producţie. Soluţia de compromis ar fi reducerea timpului de asamblare.
via | autocar
-
unckle, luni, 21.06.2010 16:27
o sa ii faca p'aia sa lucreze mai repede ... deci o sa scada calitatea sau o sa mai aduca oameni .. care nu vor avea experienta .. si o sa scada calitatea.. sau or sa introduca mai multi roboti in liniile de asamblare .. si nu o sa ami fie Ferrari, o sa fie un Fiat mai "rasarit" in orice situatie "posibila" treaba este delicata, si o miscare gresita poate rezulta in scaderea calitatii produsului. Personal vad o crestere a personalului si a uzinei ca singura solutie , dar cresterea productiei sa se intample cand oamenii noi stiu ce au de facut 100% :)
-
noname00, luni, 21.06.2010 17:05@unkle
Am incercat sa explic mai sus ca: "Ferrari vrea să remedieze problema însă nu prin creşterea numărului de producţie. Soluţia de compromis ar fi reducerea timpului de asamblare." este o tampenie. Ei nu doresc sa produca mai multe masini ca pana acum, si-au pus o limita de 6000 masini pe an (sau cel putin asa stiam eu). Deci pot sa reduca timpul de asambalare la jumatate, la sfert daca vrei, pot sa mareasca numarul de angajati oricat de mult, tot nu va face nici o diferenta (ca timp de asteptare) daca nu produc mai multe masini.
-
RTI, luni, 21.06.2010 17:49@ noname
Reducand timpul de productie , rezulta ca masinile produse se livreaza mai repede , catre cei 6000 de clienti sau cat au ei limita impusa , simplu
-
noname00, luni, 21.06.2010 18:15@RTI
Nu cred ca intelegi. Am un documentar despre Ferrari in pe un cd/dvd. ma voi uita din nou la el, sa vad cat sta un Ferrari pe linia de productie, dar nu cred ca sta mai mult de 3 luni. Daca acest timp de 3 luni este redus brusc la 0 (zero), atunci intr-o luna vor fi gata 1500 masini (luna in curs + compactarea pe urmatoarele 2 luni). 1500 masini + 5500 fabricate in celalte 11 luni = 7000 masini, deci MAI MULTE decat limita maxima de 6000. Oricum ai calcula, nu au cum sa reduca timpul de asteptare daca nu scot mai multe masini in fiecare luna pe poarta fabricii.
-
RTI, luni, 21.06.2010 18:30@NONAME
Daca fac 35 de masini pe an (cca. 1 la 10 zile ) livreaza tot 35 de masini pe an , de ce sa nu faca tot 35 de masini pe an dar 1 la 7 zile ? Daca in primul caz se livra 1 masina la 14 zile, de exemplu, acuma livreaza o masina la 10 zile, ce nu intelegi ? Numarul de masini ramane acelasi doar timpul de asamblare se micsoreaza ,deci se livreaza mai repede . In timpul ramas ca diferenta fata de timul anterior de productie joaca fotbal ca sa nu depaseasca numarul de masini ce trebuiesc produse :))
-
noname00, luni, 21.06.2010 18:50@RTI
Din ce ai scris am inteles ca ei produc o masina in 10 zile si produc doar o masina o data, deci 35 pe an. (ai simplificat, mi se pare corect) Asta inseamna ca la fiecare 10 zile trebuie sa scoata pe poarta fabricii o masina. - inca o data corect [Nu inteleg de unde ai scos 14 zile si reducerea la 10, dar voi trece peste asta] Daca scad timpul de productie de la 10 la 7 zile, cum ai zis tu, inseamna ca din acest moment prima masina scoasa pe poarta fabrici va fi scoasa cu 3 zile mai devreme, deci vor avea 3 zile in care stau + 7 zile in care produc alta, deci de acum inainte TOT 10 zile va fi intre fiacare masina produsa sa revenim la scaderea de la 14 la 10 zile intre masini: 365/14 = ~26 masini pe an 365/10 = ~36 masini pe an deci ar insemna crestere de productie. Ce ai scris tu mai sus este faptul ca in loc sa astepti pentru o masina doi ani, vei astepta doi ani fara 3 zile. adica la fel de mult.
-
noname00, luni, 21.06.2010 19:03@RTi 2nt time
Numarul de masini produse se masoara din momentul in care ies pe poarta fabricii, nu din momentul in care se incepe productia lor, deci 500 pe luna, ramane 500 pe luna. Montezeolo vorbea de reducerea timpului de asteptare cu un an, nu cu 5-10 zile. Micsorarea timpuluii de productie dar mentinerea unei limite de 500 masini vandute in fiecare luna este acelas lucru cum ar zice: Voi merge de la Bucuresti la Paris cu masina, facand cate 100 Km in fiecare zi, dar decat sa merg cu 50 Km.h voi merge cu 250 Km/h, ca sa ajung mai repede. Vei ajunge la Paris in acelas numar de zile, numai ca vei ajunge cu o ora si jumatate mai repede, dar tot 22 zile vei face (2180Km)
-
RTI, luni, 21.06.2010 19:19@noname
Timpii sunt simpificati , mai citeste inca odata ce am scris . Daca se produce cu cca. 25% mai repede se si livreaza la fel , nu trebuie ca dupa 7 zile sa astepte sa se faca 10 zile ca sa faca alta masina , ca sa inainte , poate iau concediu la final de an o luna in plus sau fac altceva . Gandeste altfel produc toata norma de masini din 2011 pana in luna august si livreaza toate masinile la clienti cu 4 luni mai repede ca inainte .
-
noname00, luni, 21.06.2010 19:38@RTI
Foarte adevarat. Acum explica-mi si mie: lista de asteptare la 458 Italia este de 2 ani, deci mentinand productia ca acum, fac comanda in ianuarie 2011 si primesc masina in ianuarie 2013. Daca le produc mai repede, cum ai zis tu, prin ce mod pot sa imi primesc masina in ianuarie 2012 (sa nu intelegi gresit, tot ce este planificat sa se produca in 2011 si 2012 este deja vandut)?
-
RTI, luni, 21.06.2010 22:08@ noname
poate moare unul si o iei tu pe a lui , altfel o sa vina cu 1-2 inainte de termenul initial ( sper sa castigi la loto si sa cumperi un lamborghini ca nu astepti atat :))
-
black_ink, marţi, 22.06.2010 15:09am calculot...
...si am calculit..dupa aceea am mai calculot odata..in zile, in procente,in productie..pana mea...am mai citit odata post urile de mai sus si am pus chiuvetele in sticle iar doapele le am baut...apoi aputin metit de atatea calculele..m am pus in fund si mi am dat seama ca poate sa ma cheme si Highlander ca tot n o sa pot sa mi iau un Ferrari (exceptand machetele de la statiile Peco)... never ever...dupa care am baut...iar...parerea mea ! :)
-
LUCCI, sâmbătă, 03.07.2010 10:35fierarii
Aaaaaaaaaaaaaaa,foamea,foamea....
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
... cum pot sa reduca timpul de asteptare daca nu vor creste numarul de productie? ei au o lista de asteptare de ~10.000 masini, si livreaza ~500 in fiecare luna (6000 pe an), iar eu ma duc si fac o comanda care va fi livrata dupa ce au fost livrate comenzile facute inaintea mea. Cum pot sa imi livreze masina intr-un an daca nu vor livra 10.000 masini inainte de a o livra pe a mea?