Ferrari pierde din exclusivitate: vom vedea mai multe supercaruri pe stradă
Cunoscut ca unul dintre brandurile pentru ale cărui modele trebuia să aștepți mai bine de un an de zile, Ferrari a decis să mărească producția anuală, chiar dacă această măsură ar putea afecta exclusivitatea.
În toamna anului trecut, Ferrari se despărțea de al doilea cel mai emblmatic om din istoria sa, după Enzo Ferrari, fondatorul brandului. Luca di Montezemolo părăsea compania după o dispută cu Sergio Marchionne, actualul președinte al Grupului Fiat-Chrysler, deținătorul Ferrari.
Cu o carieră de 23 de ani în fruntea Ferrari și cu meritul de a fi adus companie pe profit, Montezemolo a susținut mereu ideea de exclusivitate a brandului italian. Divorțul de Ferrari s-a produs tocmai pentru că Marchionne își dorea listarea companiei la bursă și creșterea productivității.
La un an de la vehicularea acestor informații, cauzele divorțului s-au confirmat. Ferrari va fi listat oficial la Bursa din New York cu 17 milioane de acțiuni, fiecare cu o valoare cuprinsă între 48 și 52 de euro. Reprezentând aproape 9% din totalul acțiunilor Ferrari, oferta nu a rămas fără cerere, analiștii sugerând că raportul este de 10 oferte pentru o acțiune.
Pe lângă listarea la bursă, Ferrari se pregătește să piardă și puțin din exclusivitatea pe care și-o câștigase de-a lungul anilor. Sergio Marchionne afirma anul trecut că "lista de aşteptare pentru un Ferrari este lungă şi clienţii s-au plictisit să aştepte atât de mult".
Prin urmare, Ferrari își va mări producția cu 30%, de la 7000 la 9000 de mașini pe an până în 2019. Luca di Montezemolo fixase ragul de 7000 de mașini pe an, tocmai pentru a asigura exclusivitate brandului.
Acum, Marchionne vrea profit și clienți mulțumiți, motivându-și încă o dată decizia: ”creșterea cererii pe piețele emergente și schimbările demografice care privesc capacitatea de a cheltui a oamenilor face ca ținta de vânzări să se modifice”. Totodată, Ferrari dă asigurări că va menține reputația și exclusivitatea mașinilor sale, monitorizând în permanență stocurile, volumele de producție și timpul de așteptare.
Pe viitor, Ferrari plănuiește să facă și mai mulți bani din parcuri de distracții și magazine de accesorii, care vând produse cu logo-ul Căluțului Cabrat.
via wcf
Ca brand toti s-au cam umilit. Pagani si Koenigsegg ce au mai ramas neatinse. Nu mai gasesti pe nimeni sa isi respecte traditia si sa faca masini cu adevarat exclusiviste. Dar exista varianta second. Vrei ceva exclusivist cumperi un F40 sau un F50. Lamborghini Reventon, Diablo editie speciala etc. Astea nou se fac ca pe banda.