Ferrari castiga 32.000 euro per exemplar
Ultimele rezultate financiare ale Ferrari pe anul 2006 au scos la iveala un profit de 32.000 de euro pentru fiecare automobil vandut.
Rezultatele financiare ale grupului Ferrari, publicate saptamana aceasta, indica o crestere cu 16.6% a profitului in comparatie cu anul 2005. Fiecare din cele trei divizii Ferrari, automobile de sosea, automobile de competitie si dezvoltarea brandului, au obtinut rezultate pozitive, aducand in vistieria Calutului Cabrat 1.4 miliarde de Euro. Profiturile finale au totalizat 32.000 de euro profit pentru fiecare din cele 5.671 de Ferrari-uri vandute. Trebuie sa stim insa ca fiecare automobil Ferrari se vinde cu un pret cu mult peste cel initial datorita stocului limitat.
Spre deosebire de Porsche, care castiga o mare parte din profitul sau de pe urma actiunilor pe care le detine in cadrul grupului Volkswagen, surplusul financiar Ferrari se datoreaza exclusiv vanzarii de masini. Totusi, constructorul italian castiga o suma importanta si de pe urma activitatilor de dezvoltare a brand-ului cum ar fi: contracte de licenta si extinderea programelor de retail.
In prezent exista 13 magazine ale constructorului italian in toata lumea. Astfel, nu este de mirare ca Fiat intentioneaza sa-si mareasca numarul actiunilor la Ferrari de la 56% la 85%.