Ferrari a prezentat noul 458 Challenge
Inginerii Ferrari au creat o versiune de competiţie a lui 458 Italia, pe care au denumit-o 458 Challenge. Modelul este realizat special pentru pista de concurs şi este cu două secunde mai rapid pe circuitul de teste Ferrari decât predecesorul său - F430 Challenge.
Italienii de la Ferrari au dezvăluit imaginile oficiale ale versiunii de competiţie a lui 458 Italia. Modelul se numeste 458 Challenge şi dezvoltă 570 CP la 9.000 rpm. Cutia de viteze a fost recalibrată complet şi rapoartele de transmisie au fost schimbate pentru a furniza cât mai mult cuplu motor la turaţii joase. Totodată, 458 Challenge este primul Ferrari de competiţie care va folosi noul diferenţial electronic E-Diff. Masa acestui model a fost redusă şi ea semificativ prin utilizarea panourilor de caroserie mai subţiri, creşterea numărului de panouri din fibră de carbon şi înlocuirea sticlei cu Lexan, dar noua valoare nu a fost anunţată.
Versiunea de competiţie a lui 458 Italia beneficiază de un nou sistem de suspensie, cu bucşi din aluminiu, arcuri mai ferme şi amortizoare mai dure. Garda la sol a fost redusă cu 30 de milimetri, iar jantele de aliaj uşor de 19 inch folosesc o prindere într-un singur punct specifică sporturilor cu motor. Sistemul de frânare Brembo foloseşte discuri din ceramică şi cu elemente din carbon şi este împrumutat de la 599XX, în timp ce sistemul ABS oferă două setări diferite – aderenţă scăzută şi performanţă ridicată pentru suprafeţe uscate.
Noul 458 Challenge este primul model ferrari Challenge care foloseşte sistemul F1-Trac. Acest sistem are două moduri (asfalt ud şi asfalt uscat) şi este integrat complet în E-Diff. Toate aceste setări sunt comandate de sistemul Manettino montat pe volan. În condiţii de aderenţă bună, şoferul poate să aleagă setarea CT-OFF pentru a dezactiva sistemul F1-Trac de control al tracţiunii.
Ferrari 458 Challenge va concura alături de precedesorul său – F430 Challenge în sezonul 2011 al Ferrari Challenge. Potrivit celor de la Ferrari, noul model este cu două secunde mari rapid decât F430 Challenge pe circuitul de la Fiorano şi este capabil de o acceleraţie laterală de 1.6 G în viraje.
Via | Autocar