Ferrari 488 GTB, înlocuitorul lui 458 Italia, se prezintă (update info, foto)
Ferrari a prezentat astăzi pe site-ul său oficial succesorul lui 458 Italia, modelul 488 GTB. Iniţial, era aşteptat un facelift al lui 458, dar schimbările au fost atât de majore încă a fost necesar un nou nume.
Ferrari 488 GTB a fost prezentat astăzi drept înlocuitorul lui 458 Italia. Modelul renunţă la motorul aspirat în favoarea unui V8 twin-turbo şi va fi prezentat public la Salonul Auto de la Geneva. Iniţial, era aşteptat un facelift al lui 458, dar modificările aplicate au necesitat schimbarea numelui. Denumirea nu este deloc întâmplătoare, 488 însemnând cilindreea individuală rotunjită a fiecărui cilindru al motorizării V8 de 3.902 centimetri cubi, în timp ce GTB este acronimul pentru "Gran Turismo Berlinetta". Propulsorul atinge puterea maximă, de 670 CP, la 8.000 rpm şi cuplul maxim, de 760 Nm, la 3.000 rpm. Roţile din spate primesc toate resursele prin intermediul unei transmisii cu şapte trepte şi două ambreiaje.
Noul supercar de la Ferrari accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.0 secunde şi de la 0 la 200 km/h în 8.3 secunde. În raport cu 458 Speciale, noul 488 GTB este cu o secundă pe tur mai rapid pe circuitul Fiorano (şi încă una în plus faţă de 458 standard) şi cu 1.0 secunde mai rapid de la 0 la 200 km/h. Viteza maximă a modelului este de peste 330 km/h. Consumul mixt este de 11.4 litri la sută, iar emisiile sunt de 260 de grame CO2 pe kilometru. Caroseria are o lungime de 4.568 milimetri, o lăţime de 1.952 milimetri şi o înălţime de 1.213 mm, în timp ce masa este de 1.370 kilograme, cu 10 mai mică decât cea a lui 458 Italia.
Interiorul noului Ferrari 488 GTB seamnănă cu cel al lui 458 Italia, dar modelul nou prezintă o interfaţă regândită a sistemului de comandă, fante de aerisire noi şi un alt panou de instrumente. Ambianţa sportivă este gândită pentru un control cât mai facil şi intuitiv, iar cei de la Ferrari s-au asigurat să echipeze habitaclul cu cât mai multe elemente clasice de design. Până şi cheia de contact a lui 488 GTB a fost regândită, având o formă inspirată din cea a unghiului de 90 de grade a celor două perechi de cilindri ai V-ului motorizării. În plus, cheia lui 488 GT este acum doar un accesoriu necesar în buzunar pentru pornirea motorului şi deschiderea portierelor, modelul având acum sistemul de pornire fără cheie.
Cam mic portbagajul, nici o butelie de gaz nu prea incape. In rest e ok... :)