Faceţi cunoştinţă cu noua gamă BMW M Performance: M550d, X5 şi X6 M50d
BMW a publicat astăzi primele imagini şi informaţii ale noii game M Performance Automobiles, echipată cu cel mai puternic diesel din istoria BMW: 381 de cai şi 740 de Nm.
Aşa cum a promis, BMW lansează o nouă gamă M Performance Automobiles, poziţionată între vehiculele de serie şi derivatele de performanţă M. Propulsia noilor modele va fi asigurată de un propulsor complet nou, dezvoltat de inginerii BMW cu ajutorul celor din atelierele M.
Este vorba despre unitatea diesel cu şase cilindri de 3.0 litri, care a primit un sistem de supraalimentare cu trei turbine, o premieră tehnologică pentru constructorul german. Dezvoltat în conformitate cu normele stricte Euro 6, propuse să intre în vigoare în 2014, motorul diesel se va regăsi pe versiunile M550d Touring, X5 M50d şi X6 M50d, primii trei reprezentanţi ai gamei M Performance Automobiles.
Dieselul tri-turbo: 381 de cai şi 740 Nm
În cazul fiecărui model, caracteristicile propulsorului sunt aceleaşi, la fel de impresionante: 381 de cai putere oferiţi la 4000 de rotaţii şi 740 de Nm livraţi între 2000 şi 3000 rpm. O altă caracteristică a motorului este posibilitatea a urca acul turometrului până la 5400 rpm, o caracteristică nouă pentru o unitate diesel.
Sistemul de supraalimentare foloseşte trei turbine, dintre care două mai compacte şi una mai generoasă. Această configuraţie permite o exploatare maximă la orice regim de turaţie. Cei şase cilindri sunt asistaţi numai de transmisia automată cu opt rapoarte, dar şi de sistemul xDrive şi de toate funcţiile tehnologiei Efficient Dynamics.
BMW M550d xDrive - date tehnice
Pe actualul Seria 5, dieselul este disponibil pe ambele variante de caroserie, sedan şi Touring. În varianta cu patru uşi, cei 381 de cai putere propulsează maşina de la 0 la 100 de km/h în 4.7 secunde, o valoare înregistrată de generaţia trecută a modelului M5.
În cazul Touring-ului timpul creşte până la 4.9 secunde. Viteza maximă este limitată electronic, pentru ambele variante, la 250 km/h. Chiar şi aşa, performanţele în materie de consum sunt uimitoare: 6.3 litri/100 de km pentru sedan şi 6.4 litri/100 de km pentru Touring. Emisiile se opresc la 165, respectiv 169 g/km.
BMW X5 M50d şi X6 M50d - date tehnice
În cazul fraţilor mai mari, performanţele sunt ceva mai pământeşti. X5 M50d accelerează de la 0 la 100 de km/h în 5.4 secunde şi consumă 7.5 litri/100 de kilometri.
Celălalt produs al gamei M Performance Automobiles, X6 M50d, reuşeşte un sprint de la 0 la 100 de km/h în 5.4 secunde şi un consum mediu de 7.5 litri/100 de km. X5 se poziţionează sub limita de 200 g/km, iar X6 o depăşeşte uşor, cu doar 4 g/km. Ca şi în cazul lui M550d, viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h.
Ţinută de durm cu amprenta BMW M
Alături de instalarea noului propulsor, experţii BMW M şi-au adus o contribuţie importantă şi la nivelul suspensiilor, amortizoarelor şi direcţiei, pentru a îmbunătăţi considerabil ţinuta de drum şi pentru a pune jos cât mai bine generosul cuplu motor.
O nouă gamă de vehicule nu putea veni fără o serie de modificări estetice. BMW a copiat look-ul fraţilor M pentru toate cele trei modele şi a instalat jantele sale speciale, de 19 pe Seria 5 şi de 20 de inch pe cele două X-uri.
Preţuri piperate
BMW nu a ezitat să publice şi preţul noilor modele pe piaţa din Germania, deşi pentru unii valoarea ar putea părea puţin cam piperată. BMW M550d xDrive costă 80.800 de euro, în timp ce fratele său Touring ajunge la 82.300 de euro. În cazul lui X5 M50d valoarea urcă la 83.750 de euro, însă X6 M50d îşi asumă rolul de cel mai scump exponent al gamei, 85.800 de euro.
sa o spuna cui vrea..poate lu ranga ca au un asemenea consum!!!! majoritatea constructorilor scot motoare mici cu puteri decente si consumuri mici si ei scot motoare de 5000...lasa ca e bine sa aiba cu se mandri peste 10-15 ani stapanii inelelor si toti anagramatii...