F1: Verstappen câștigă în Mexic și stabilește un nou record de victorii într-un sezon
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Mexicului. Olandezul a stabilit un nou record de victorii într-un sezon (14), vechea performanță aparținându-i lui Michael Schumacher (13).
În weekend-ul care tocmai s-a încheiat, Formula 1 a poposit în Mexic, pe circuitul de casă al eroului local, Sergio Perez. După o problemă tehnică în calificări, mexicanul a pornit în cursă de pe locul 4, din spatele lui Max Verstappen, George Russell și Lewis Hamilton.
Verstappen a plecat foarte bine din grilă și și-a apărat poziția de lider în fața Săgeților Argintii. În prima șicană, Lewis Hamilton a trecut de coechipierul său și s-a instalat pe poziția a doua. La scurt timp, Russell a fost depășit și de Perez, spre bucuria fanilor din tribune.
Carlos Sainz a rămas pe 5, iar Valtteri Bottas, unul dintre eroii calificărilor, a "căzut" de pe 6 pe 8.
În turul 14, Pierre Gasly a încercat o depășire la Lance Stroll, dar, în opinia stewarzilor, manevra a fost ilegală, iar francezul de la AlphaTauri a primit o penalizare de 5 secunde.
În fruntea plutonului, Verstappen conducea lejer cursa, Perez era la circa 6 secunde de coechipierul său, iar Sainz și Leclerc își vedeau, la rândul lor, de cursă, știind că nu pot egala ritmul de cursă al celor de la Red Bull Racing și Mercedes.
Sergio Perez a trecut pe la boxe în turul 24, iar Verstappen l-a urmat două tururi mai târziu. Cei doi piloți Red Bull Racing au pornit din grilă cu pneuri soft.
Oprirea lui Perez nu a fost, însă, foarte bună, tocmai de aceea pilotul mexican a revenit pe circuit în spatele celor două monoposturi Ferrari.
Hamilton conducea cursa, dar echipa l-a chemat la boxe în turul 30, iar britanicul s-a conformat. Pe soft-uri, Russell a preluat conducerea și voia să încerce o strategie diferită, dar echipa a avut ultimul cuvânt și l-a chemat la boxe în turul 35.
Cursa s-a desfășurat fără incidente, dar cu o serie de depășiri spectaculoase, până în turul 51. Atunci, Daniel Ricciardo a încercat să treacă de Yuki Tsunoda și a făcut-o, dar în urma unui acroșaj care i-a adus o penalizare de 10 secunde, iar pe Tsunoda l-a forțat să abandoneze.
Încălțat cu soft-uri relativ proaspete, Ricciardo a început să forțeze pentru a "topi" cele 10 secunde și a trecut de Norris, Bottas, Alonso și Ocon, ajungând până pe poziția a 7-a.
Cu doar 6 tururi rămase până la finalul cursei, Fernando Alonso a tras drept într-un viraj și a ieșit din monopost. Pilotul spaniol anunța o problemă de motor.
Max Verstappen a trecut primul linia de sosire și și-a trecut în cont a 14-a victorie din sezon, un record care stătea în picioare din 2004 și care îi aparținea lui Michael Schumacher (13 victorii într-un sezon). În urma olandezului a venit Lewis Hamilton.
Eroul local, Sergio Perez, a completat podiumul. George Russell a încheiat pe 4, cu punctul extra pentru cel mai rapid tur.
Carlos Sainz și Charles Leclerc au terminat pe 5 și 6, iar Daniel Ricciardo pe 7. Locurile 8, 9 și 10 au fost ocupate, pe rând, de Esteban Ocon, Lando Norris și Valtteri Bottas.
Mă întreb care este standardul Red Bull, cel arătat de Verstappen, sau cel arătat de Perez ? Înclin să cred că undeva pe la mijloc. Valoarea lui Verstappen este fără dubiu, extrem de ridicată. Oricât s-ar burica fanii lui Hamilton, la ora actuală Max nu are adversar și nici nu cred că va avea încă mulți ani. Gogoașa cu depășirea bugetului rămâne o simplă gogoașă, atât timp cât s-a dovedit și acceptat că banii în plus s-au dus în altceva decât dezvoltarea monopostului. Plânsul continuu al prechii Wolff-Binotto, arată doar neputința respectivilor de a se ridica la nivelul Red Bull. Sper că tipii vor reuși ceva începând de la anul, pentru că altfel văd recordurile lui Hamilton picând precum popicele. Ferrari. Extrem de slabi, încep să cred că dezvoltarea inițială a monopostului a fost făcută fără a se lua în considerare varietatea circuitelor actuale. Și mai cred că în interior au și o cârtița bine plantată, pentru că altfel nu-mi explic de ce toate directivele tehnice luate în cursul anilor, au fost preponderent în defavoarea lor. Cele mai importante, motorul din 2019, care nu era ilegal, dar exploata o zonă gri, supapele răcite cu fluxul de carburant, iar zonă gri și multe altele. În fine, rămân la părerea că Leclerc trebuie să plece, pentru că altfel se plafonează, Ferrari nu-i pot oferi nimic în plus față de ceea ce i-au oferit până acum.