Celebrul Jeep CJ renaște sub forma unui concept electric de 272 CP
Mopar a dezvăluit imagini oficiale cu noul concept Jeep CJ Surge, un concept bazat pe celebrul model de teren CJ. Mașina dispune de un motor electric de 272 de cai putere și este expusă, în exclusivitate, în cadrul evenimentului SEMA din Statele Unite.
Jeep CJ este numele celebru al familiei de modele de teren produse de către marca americană între 1944 și 1986. În această perioadă, au fost vândute peste 1.5 milioane de exemplare, înainte ca familia de modele CJ să fie înlocuită de către actualul Wrangler în 1987.
Deși producția lui CJ s-a încheiat de mai bine de 35 de ani, Mopar – divizia de piese și accesorii de performanță a celor de la Stellantis – ne face o surpriză cu un nou concept bazat pe celebrul model. Este vorba despre noul Jeep CJ Surge, un model clasic, modernizat și transformat într-o mașină electrică.
În locul unui motor termic, conceptul CJ Surge dispune de un propulsor electric, care dezvoltă 272 de cai putere. Acesta este alimentat de către o baterie de 50 de kWh și care conține o arhitectură de 400 de volți. Fiind doar un simplu concept, Mopar nu a divulgat informații despre performanțe și autonomie.
Știm doar că puterea este transmisă către toate roțile, cu ajutorul unei cutii de transfer cu două rapoarte și care permite selectarea unor etajări diferite ale rapoartelor.
La exterior, conceptul CJ Surge preia barele de protecție de la Wrangler Rubicon și este echipat și cu un troliu și cu faruri LED. Mașina este vopsită într-o vopsea two-tone neagră în combinație cu portocaliu și cu accente albastre, în timp ce habitaclul păstrează designul extrem de simplu al modelului original.
Evident, conceptul CJ Surge este conceput ca o mașină de teren, un lucru evidențiat de către anvelopele BF Goodrich de 35 de inch, un kit de înălțare de 5 centimetri și punți modificate pentru performanțe mai bune pe teren accidentat.
Conceptul Jeep CJ Surge este expus în cadrul evenimentului SEMA din Statele Unite.
via Mopar
Eu înțeleg că e un concept, dar: 1. Până și un I.M.S. 1960 avea un bord mai de mașină care mai avea și niște guri de ventilație măcar pentru dezaburire. Mai bine îi puneau un suport de telefon ca la trotinete și era în ritm cu lumea actuală. 2. Le-a fost rușine să spună performanțele unui motor de 200 kw care roade ceva curent dintr-o baterie de 50 kwh adică pe real 30 kwh că primii și ultimii 20% sunt pentru marketing și nu-ți permite soft-ul să-i utilizezi. Adică în off-road ar merge pe timp de vară maxim 150 km. 3. Nu este bun nici pentru vânătoare că locul unde trebuie să pui urșii, curcanii, cerbii pliznoții, este ocupat de baterie care după dimensiuni pare una clasică cu pb.