Evanta oferă o versiune "renăscută" a lui Aston Martin DB4 Zagato
Englezii de la Evanta oferă o conversie specială pentru Aston Martin DB7, care îi aduce aspectul celebrului Aston Martin DB4 Zagato, în timp ce păstrează motorul V12 şi elementele moderne de siguranţă.
Aston Martin DB4 Zagato, unul dintre cele mai valoroase supercar-uri clasice, este disponibil şi sub formă de replică. Spre deosebire de kit-urile replică cu care ne-au obişnuit diverşi constructori, unele modele ajungând să fie bazate pe Pontiac Fiero, Toyota MR2 sau Ford Sierra, replica lui Aston Martin DB4 Zagato este bazată pe un Aston Martin DB7. Întregul proces de construcţie şi asamblare este realizat de Evanta Motor Company, un carosier din Regatul Unit, care promite o replică cu aspect retro echipată cu un V12 modern, transmisie automată, ABS şi airbag-uri.
Caroseria replicii de Aston Martin DB4 Zagato este o monococă din kevlar, echipată ulterior cu panouri din aluminiu sau elemente din răşină armată cu fibră de sticlă. În ciuda interiorului retro, modelul are ceasuri de bord moderne, centuri cu prindere în patru puncte şi un rollcage complet, ascuns sub un interior din piele cusut cu grijă. Clienţi pot alege între unitatea V12 de la maşina "donatoare", Aston Martin DB7, sau o unitate cu şase cilindri în linie. Graţie platformei de DB7, Evanta le oferă clienţilor o transmisie automată, aer condiţionat, airbag-uri faţă şi o transmisie automată. În plus, motorul V12 de 6.0 litri dezvoltă 420 CP, cu peste 100 CP mai mult faţă de propulsorul cu şase cilindri în linie care echipa originalul DB4 Zagato. Timpul 0-100 km/h al replicii echipate cu motor V12 este de 6.1 secunde, în timp ce viteza maximă a modelului este de 247 km/h.
Cel mai atractiv element al replicii de Aston Martin DB4 Zagato este preţul. Un DB4 Zagato original poate să coste chiar şi nouă milioane de dolari, preţ dat de cele 19 modele originale din 1963, iar unicitatea acestora este amplificată de faptul că fiecare model era construit manual. Între timp, generaţiile Sanction II şi Sanction III ale lui Aston Martin DB4 Zagato, mai puţin dorite de colecţionarii înstăriţi, costă aproximativ două milioane de dolari fiecare. Diferenţa dintre prima generaţie şi modelele Sanction II sau III este uzina de producţie, cele din urmă fiind asamblate cu caroserii suplimentare, nefiind realizate integral în uzinele Zagato. O replică Evanta Motor Company costă aproximativ 130.000 de dolari, estimează experţii uneicase de licitaţii din Marea Britanie.
Via | Evanta
Designul retro este impecabil, partea tehnica OK, iar cele 80.000 lire merita investite in asa ceva