Europenii continuă să renunțe la diesel: doar 37% dintre mașinile vândute în prima jumătate a anului folosesc motorină
Cota de piață a mașinilor diesel în Europa a scăzut la numai 37% în prima jumătate a anului, în condițiile în care clienții se refugiază spre versiunile cu motoare pe benzină, care au acaparat 56% din piață.
Scandalul Dieselgate și anticiparea unor restricții de circulație în marile capitale au îndepărtat europenii de mașinile cu motoare diesel.
Trendul nu pare să se oprească prea curând, în condițiile în care cota de piață a mașinilor diesel a scăzut la numai 37% din prima jumătate a anului la nivelul continentului european Comparativ cu perioada similară a anului trecut, scăderea este una semnficativă: 9 puncte procentuale, de la 46%.
Pe de altă parte, industria auto nu reușește încă să convingă acești clienți să cumpere mașini electrice și hibride. Datele oficiale arată că cea mai mare parte a clienților care au renunțat la diesel au optat pentru mașini cu motoare pe benzină, a căror cotă de piață a crescut de la 49% la 56%. În schimb, vânzările de mașini electrice și hibride a crescut într-un ritm lent, de la 4.3% la 5.4%.
Una dintre explicații este legată de faptul că piața așteaptă modele electrice cu autonomii mai generoase, de circa 500 de kilometri, care își vor face apariția începând din acest an, inclusiv Audi e-tron sau Mercedes EQC.
Pentru moment, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi continuă să domine segmentul electricelor, cu Nissan Leaf pe prima poziție în fața lui Renault Zoe, în timp ce podiumul este completat de versiunea electrică a lui Volkswagen Golf.
Via Jato
-
Clique, miercuri, 01.08.2018 16:25
Îți dai seama, cred că doar dieselul poluează pe tot globul ăsta, Armele nucleare nu poluează ? Producția bateriilor pentru mașini electrice și hibride nu poluează ? Deșeurile toxice aruncate în oceane nu poluează ? Defrișările duse la extrem, nu afectează mediul nu ? Experimentele cu fel de fel de toxine, băgate în alimente nu afectează sănătatea omului nu ? Doar dieselul e cel mai rău, restul sunt îngerași, lăsați politica la o parte, treaba e simplă, vor să scape de diesel fiindcă este mai scump de produs, este mai fiabil și mai econom. Scoaterea diesel-ului de pe piață este doar o chestie de afaceri și politică, fiindcă lumea caută consum redus, iar proștii de la rafinării rămân cu benzina pe stoc, asta ca să nu mai zic de constructorii auto care rămân cu benzinarele nevândute
-
Corocsenie Adrian, miercuri, 01.08.2018 16:42
Si romanul tot TDi-ul cumpara. Ca e nou ca e vechi , TDi sa fie !
-
@corocsenie adrian, miercuri, 01.08.2018 16:44
1.9, sa fie 1.9 neaparat nu conteaza ca se numeste 2.0 blue hdi, 2.0 blue motion, 2.0 etc. il intrebi, e 1.9. Bere Burger si 1.9.
-
Silviu, miercuri, 01.08.2018 17:16
@Clique "Doar dieselul e cel mai rău, restul sunt îngerași, lăsați politica la o parte, treaba e simplă, vor să scape de diesel fiindcă este mai scump de produs, este mai fiabil și mai econom" Asta e doar parerea ta, mai documenteaza-te. Vezi ce motor este mai fiabil. Mai econom pe parte de combustibil ( cu 1-2-3 L/km ) dar te rupe la consumabile, turbine, injectoare, filtru particule.
-
Silviu, miercuri, 01.08.2018 17:18
Edit: 1-2-3 L / 100KM
-
Clique, miercuri, 01.08.2018 17:41
@Silviu Păi am menționat, " mai scump de produs " Aici m-am referit că are nevoie de materiale mult mai de calitate și mai rezistente, ceea ce înseamnă că și piesele vor fi mai scumpe.
-
vianu, miercuri, 01.08.2018 21:39
@Clique....ce de bazaconii mai debitezi acolo...benzina ramasa in stoc, benzinare nevandute, diesel mai scump de produs.... nimeni nu se naste invatat da' prostia e fara leac.
-
Seat, joi, 02.08.2018 03:02
sa fie interzise urgent!
-
ACE - Craiova, joi, 02.08.2018 08:36
@Clique Ce buna e si cartea - bineinteles - daca mergi la scoala si pentru a invata cate ceva UTIL in viata.....la chimie bunaoara.... 1. BENZINA este un produs PRINCIPAL rezultat din rafinarea petrolului. 2. MOTORINA este un produs secundar - sa nu-spunem un reziduu dar e pe undeva pe acolo... 3. Petrolistii au gasit de cuviinta sa utilizeze si aceasta motorina - in intelegere si cu industria de masini cumva gasindu-i o intrebuintare..... 4. De la inceputul utilizarii motorinei se stia ca ea este MULT MAI NOCIVA DECAT BENZINA....de curand ...de circa 5-6 ani s-a dovedit CLAR prin studii stiintifice ca MOTORINA este CANCERIGENA datorita unor particule din componenta ei..... Chiar si studii recente au demonstrat ca, in Bucuresti: 66% din poluarea atmosferica se datoreaza masinilor, 25% industriei, 7% centralelor pe gaze iar restul altor cauze.... O comparatie fortata intre BENZINA si MOTORINA am putea-o face aidoma vinului obtinut din struguri (natural - cel mai bun si sanatos, dupa care nu te doare capul a doua zi dupa distractie) si vinul facut din a doua mana de zdrobsit, in care pui apa la greu, zahar si care este de proasta calitate dar vezi Doamne e tot "vin"....OARE ?!
-
Testarossa, joi, 02.08.2018 08:42
@Clique Offfff viata noastra, nu pui problema cum trebuie ori nu vrei s-o vezi "corect": Îți dai seama, cred că doar dieselul poluează pe tot globul ăsta, Armele nucleare nu poluează ? >>>>>>> Adevarat, tot ce ai insiruit tu acolo polueaza, insa.............."diesel-ul polueaza la 5 metri de nasul nostru"...... asta este problema. Oricine merge, dau exemplu, dimineata pieton catre servici, va simti pregnant miros de diesel pretutindeni, eu personal foarte foarte rar am mai simtit un miros de catalizator de benzina. Du-te pieton daca vrei si fa testul. Sa ne zici rezultatul. Din punctul meu de vedere cei ce au cumparat diesel in prostie isi merita soarta la unison cu cei ce le-au dezvoltat, de ce?: 1. Daca nu achizitionau diesel in prostie, mai cheltuiau OEM urile bani garla pe dezvoltarea diesel? In caz ca nu, primea si benzina buget pt dezvoltare catre consum redus. 2. Ati vrut consum redus, dar cheltuiti pe injectoare, turbine si asa mai departe, la unii sta masina si 3 luni pe tusa ca nu-si permit componentele stricate de la diesel, poate benzina ar fi fost mai fiabila si la un consum simila, dar asta nu s-a intamplat datorita cello de la punctul 1. 3. Posesorii de diesel : va imbolnaviti de plamani? Well, so is life= Punctul 1. Tot voi sunteti de vina. Din punctul meu de vedere e ca si cand iti cumperi tigari stiind ca dai coltu la un moment dat mai devreme de a-ti trai viata. Mai grav e ca ne afectati si pe noi resul care n-am cumparat asemenea produse. 4. Autoritatile trebuiau sa puna de mult pumnu in gura interzicerii acestor motorizari asadar au parte de vina. 5. Posesorii de diesel, ma rog unii vreti sa treceti acuma la benzina si n-aveti parte de consumurile visate? Punctul 1, sa fiti sanatosi. Noroc ca a mai facut Mazda ceva pasi la benzinare, in rest nu-s alternative la consumul unui diesel. 6.Nu inteleg cum nu a dat lumea o sansa benzinei, o tehnologie mult mai rafinata in functionare, pt mine e o placere sa conduc o benzinara din punct de vedere al rafinamentului. Cred ca unii vor doar sa ajuna din A in B, nu conteaza cum suna motorul, ce transmite in habitaclu. 7. La un momenta dat cand va fi aproape moartea diesel si toti proprietarii vor vrea sa le vanda sa treaca pe altceva si nu vor mai obtine nici "poate" 20% din pret? V-o meritati din plin.
-
Kap, joi, 02.08.2018 09:03
Testarossa sper că la punctul 5 când zici că nu-s alternative te referi strict la consum și nu la costul combustibilului pe suta de km. Pentru că acolo există o alternativă mai curată care bate dieselul: GPL-ul. Iar dacă ai și instalalație cu injecție lichidă de gaz pe un motoraș turbo.......s-a terminat comparația.
-
Testarossa, joi, 02.08.2018 09:22
@Kap: Doar la consum
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
E ceva normal, aia contientizeaza pericolul diesel, faci ceva economie la bani dar pe de alta parte te imbolnaveste mai rau. Aia cu mintea limpede prefera sanatatea ailalti doar la bani se uita.