EuroNCAP: Producătorii trebuie să includă mai multe butoane fizice dacă vor notă maximă
Organismul de siguranță rutieră EuroNCAP îndeamnă producătorii de mașini să includă mai multe butoane fizice pentru siguranța șoferului. Acesta va fi un criteriu care va trebui respectat pentru ca modelele să fie notate cu 5 stele.
Din ce în ce mai multe mașini noi au renunțat la butoanele fizice din habitaclu în favoarea unor comenzi tactile pe volan și pe ecranele sistemelor multimedia. Un exemplu în acest sens este Tesla, cu mașini ale căror funcții sunt accesate aproape exclusiv prin comenzi tactile.
Deși tehnologia a evoluat într-un ritm foarte rapid pentru a putea permite activarea celor mai importante funcții doar prin atingere, organismele de siguranță rutieră avertizează că acestea pot fi un pericol. Unul dintre aceste organisme este și EuroNCAP, care precizează că șoferii nu sunt atenți la drum pentru câteva secunde doar pentru a accesa anumite funcții.
Din această cauză, EuroNCAP îi îndeamnă pe toți producătorii cu modele vândute în Europa să includă mai multe butoane și comenzi fizice în habitaclu, mai ales pentru funcțiile cele mai importante. Pe lista funcțiilor importante sunt: luminile de semnalizare, luminile de avarii, claxonul, ștergătoarele și funcția de apel de urgență.
„Aproape toți producătorii de vehicule mută comenzi importante pe ecrane tactile centrale, care îi obligă pe șoferi să nu mai fie atenți la drum și să crească riscul de accidente”, a spus Matthew Avery, directorul de dezvoltare strategică din cadrul EuroNCAP.
„Noile teste EuroNCAP din 2026 vor încuraja producătorii să utilizeze comenzi separate, fizice pentru funcții de bază într-o manieră intuitivă, care să limiteze timpul în care șoferul este neatent la drum și să promoveze șofatul mai sigur”, a mai adăugat acesta.
EuroNCAP va introduce reguli noi cu privire la acest aspect. Numărul butoanelor și comenzilor fizice pentru funcțiile de bază ale unei mașini va fi un criteriu important în acordarea notei maxime la testele de siguranță. Din spusele lui Matthew Avery, producătorii susțin aceste schimbări și vor efectua modificările necesare la viitoarele lor modele.
via The Verge
"Un fleac, m-au ciuruit!" Elon Musk in "EuroNCAP contraataca!"