EuroNCAP introduce testul de impact frontal defazat în 2015
EuroNCAP va introduce testul de impact frontal defazat 25% cu o barieră nedeformabilă în 2015. Procedura a apărut deja la americanii de la IIHS, iar rezultatele au fost surprinzătoare.
EuroNCAP introduce un nou test de siguranţă din 2015, impactul frontal cu barieră nedeformabilă suprapus 25%. Acest test simulează un impact la 64 km/h cu o barieră rigidă care suprapune doar 25% din suprafaţa frontală a maşinii, pe partea şoferului. Cei de la IIHS, primii care au introdus noua procedură de testare, spun că testul simulează un impact cu un pom, un alt vehicul sau un stâlp, scenariu responsabil pentru 25% dintre morţile şi rănirile grave de pe şoselele americane. În cazul şoselelor din Europa, oficialii EuroNCAP spun că datele lor nu sunt atât de clare, dar că 30% dintre morţile pe şoselele de pe Bătrânul Continent au loc în urma unui impact frontal complet cu o barieră nedeformabilă.
Cei de la EuroNCAP vor adopta modelul american de test, în ciuda faptului că 30% dintre morţile înregistrate în fiecare an pe şoselele europene au loc în circumstanţe diferite. Organismul independent le va acorda constructorilor timp să-şi pregătească noile modele, timp în care îşi va stabili procedura de testare şi va stabili ce nivel de siguranţă este adecvat şi ce nu este potrivit. Pe lângă asta, cei de la EuroNCAP trebuie să stabilească cum va afecta punctajul final noul test.
În cazul testului IIHS, primul lot a vizat 11 modele premium, dintre care doar trei au obţinut rezultate acceptabile. Infiniti G a primit calificativul "Acceptabil", în timp ce modelelele Lexus au primit calificativul "Poor", la fel ca Mercedes-Benz C-Klasse şi Audi A4. Doar Acura TL şi Volvo S60 au primit calificativul "Good" la noul test de impact al celor de la IIHS. Testul vine în completarea actualelor proble de siguranţă, pentru a le oferi consumatorilor atât un element de comparaţie cu vechile modele testate, cât şi o nouă probă în ecuaţie pentru constructorii de automobile, iar situaţia va fi identică şi pentru EuroNCAP.
Via AutoKompas.nl
Foarte corect ce vor sa faca!