EuroNCAP face din nou victime: Renault Twingo şi Toyota Aygo primesc patru stele

Publicat miercuri, 03.09.2014 13:03 de Bogdan Mirică

EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele ultimei sesiuni de teste. Renault Twingo şi Toyota Aygo au primit doar patru stele, în vreme ce Mercedes-Benz GLA a fost singurul care a bifat punctaj maxim.

La sfârşitul lunii iunie, EuroNCAP publica primele rezultate ale testelor de siguranţă desfăşurate după noi reguli stricte. Bilanţul era unul îngrijorător, cu mai multe modele populare etichetate cu doar patru stele.

Măcel la EuroNCAP: 3 stele pentru Megane, Citroen C-Elysee şi Peugeot 301

Printre ele şi Renault Megane, produsul popular al constructorului francez, recunoscut pentru progresele sale în materie de siguranţă.

Renault Twingo, doar patru stele

Istoria se repetă astăzi, când numele Renault apare din nou în comunicatul de presă al organizaţiei de siguranţă. Şi de această dată este vorba despre un punctaj de patru stele (Rezultate complete). Modelul vizat este însă micul Twingo, proaspăt introdus pe piaţa europeană săptămânile trecute.

Modelul urban, construit pe o platformă comună cu noul Smart Fortwo, a oferit o protecţie bună pasagerilor adulţi în cazul unui impact frontal. Doar pedala de frână a prezentat un pericol pentru piciorul şi glezna şoferului. Testul de impact lateral a trădat ceva slăbiciuni la nivelul pieptului. Aceleaşi slăbiciuni şi în cazul impactului cu un stâlp.

Twingo a fost sancţionat şi la nivelul sistemelor de siguranţă oferite, doarece EuroNCAP vizează acum echipare a modelelor cu sistem de frânare autonom. Twingo nu oferă această tehnologie, motiv pentru care a fost depunctat serios. Protecţia pentru pasagerii copii a fost ună, iar cea pentru pietoni a bifat 68%, un punctaj bun pentru testele EuroNCAP.

Toyota Aygo aduce patru stele fraţilor Peugeot 108 şi Citroen C1

Un alt model mini a fost etichetat şi el cu doar patru stele de EuroNCAP. Este vorba despre Toyota Aygo, care a înregistrat un procent de 80% pentru protecţia pasagerilor adulţi, cu 2% mai mult decât Twingo (Rezultate complete). Deşi celula de siguranţă a habitaclului a rămas stabilă, coloana de direcţie şi volanul au prezentat risc de rănire pentru şoferi de diferite mărimi. Impactul lateral a oferit protecţie bună, iar cel cu stâlpul a trădat câteva probleme la protecţia pieptului.

Nefiind echipat cu sistem automat de frânare, Aygo a fost şi el penalizat aspru la capitolul Sisteme de Siguranţă. A obţinut tot 56 de procente ca şi Twingo.

În comunicatul oficial emis astăzi de EuroNCAP, organizaţia susţine că cele patru stele obţinute de Aygo se aplică şi celorlalţi doi fraţi francezi: Citroen C1 şi Peugeot 107. Tripleta este identică din punct de vedere al nivelului de siguranţă oferit.

Mercedes GLA, premiantul sesiunii de teste

Fără îndoială premiantul acestei sesiuni de testare a fost Mercedes-Benz GLA. SUV-ul de mici dimensiuni a primit cinci stele, prezentând un comportament aproape exemplar (Rezultate complete). A existat o protecţie adecvată însă nu excelentă pentru zona inferioară a picioarelor pasagerilor din faţă. Chiar şi în cazul impactului cu stâlpul rezultatul a fost bun.

În total, GLA a obţinut 96 de procente pentru protecţia pasagerilor adulţi, 88% pentru copii şi 67% pentru pietoni. La capitolul sisteme de siguranţă, Mercedes GLA a obţinut 70 de procente, fiind echipat în standard cu un sistem de frânare automată.

Citroen Berlingo, rezultat ruşinos pentru protecţia adulţilor

Veşti proaste pentru Peugeot şi Citroen. EuroNCAP a acordat doar trei stele modelului Citroen Berlingo, punctaj care se aplică şi lui Peugeot Partner (Rezultate complete). Modelul utilitar a fost taxat aspru pentru protecţia oferită pasagerilor adulţi: numai 58%, unul dintre cele mai slabe punctaje. Maşina recuperează însă puţin la protecţia oferită pietonilor şi la nivelul sistemelor de siguranţă.

Taxiul din New York a primit doar trei stele

Tot în categoria modelelor utilitare testate în această sesiune intră şi electricul Nissan e-NV200, modelul care a fost recent ales să înlocuiască taxiurile londoneze. Modelul oferă o protecţie decentă pentru pasagerii adulţi (75%), protecţie bună pentru pasagerii copii şi pentru pietoni, dar un punctaj dezamăgitor la capitolul sisteme de siguranţă (38%). Acesta se datorează în principal lipsei unui avertizor pentru cuplarea centurii faţă şi pentru un limitator de viteză oferit opţional (Rezultate complete).

  • mishazaitev, miercuri, 03.09.2014 13:10

    Pai si vechiul Twingo tot 4 stele avea, la fel si tripleta C1-107-Aygo. Avand in vedere faptul ca noile criterii sunt mult mai drastice, mie nu mi se pare deloc un esec. Ar fi de urmarit punctajul pe care-l va obtine Smart. In situatia in care acesta va fi superior celui obtinut de Twingo, chiar ca se poate spune ca EuroNCAP are criterii absurde.

  • Sheitan, miercuri, 03.09.2014 14:12

    Pai eu as fi curios sa stiu cat de bine ma protejeaza o masina si nu cat de multa electronica are incorporata...... oricum legile fizicii sunt mai grozave decat tata lui ESP!

  • Sam, miercuri, 03.09.2014 14:25

    Degeaba are masina sistem de franare automata cand un bivol cu un Q7 sau X5 sau ceva mamut de genu se baga in tine. Accentul pe care Euroncap il pune pe electronice m-i se pare complet cretin.

  • lorinczi.thomas, miercuri, 03.09.2014 15:18

    aha Aflam din acest articol ca si cei de la EuroNCap sunt batuti... in cap sau la fund, tot aia. O ard ba cu sistemele electronice de siguranta, ba cu vechimea masinilor testate (Megane si Berlingo, in asteptarea noilor generatii, culmea), or li s-a pus pata pe francezi. Astept cu nerabdare niste sanctiuni de la UE, cu privire la aceste exagerari.

  • arogantul, miercuri, 03.09.2014 15:56

    or fi ei batuti in cap ca insista pe sistemele de protectie activa dar nici nu va doriti sa testeze ca americanii de la IIHS la sange siguranta pasiva ca ar iesi macel, si la masinile francezilor dar sila nemtesti . Small overlap test, adica genul de test care ar scoate in evidenta ce se intampla cand intra un berbec cu Q7 , asa un pic, un 25% sau mai putin din partea frontala a twingo-ului tau .

  • Pana, miercuri, 03.09.2014 16:09

    Oricat de stricte sunt testele de siguranta NU exista pretexte pentru a scuza o masina ca ofera siguranta mai mica. Consider ca siguranta este singurul capilot la care NIMENI nu trebuie sa faca nici un fel de compromis. Si sa spun drept este rusinos pentru un constructor care candva se lauda chiar si cu abtibilduri lipite in geam, ca este cel mai sigur din lume sa ia acum un rusinos scor de 4 stele. Twingo, la cum se stie despre Renault in privinta sigurantei, trebuia sa ia 5 stele indiscutabil.

  • ..., miercuri, 03.09.2014 16:20

    cumparati-ve Sandero .....in el se moare repede si fara sa-ti dai seama !!!!

  • xxx, miercuri, 03.09.2014 16:38

    @... In Sandero se va muri ca in Twingo............ ca are tot 4*

  • ShelbyV8, miercuri, 03.09.2014 18:04

    Ce tampenie & hidosenie e Nissan-ul taxi!

  • mda, miercuri, 03.09.2014 21:49

    Siguranta e importanta, EuroNcap a contribuit serios de-a lungul istoriei, insa la final cand omul ajunge in magazin sa cumpere masina, prea putin conteaza asta, sau mai bine zic are o pondere f mica in decizia de cumparare. Conteaza alte aspecte cum ar fi confortul, ergonomia, designul, motorizarile etc.

  • LUCCI, miercuri, 03.09.2014 21:50

    Interesant la Aygo ca la impact frontal se deschid toate airbagurile. Daca ai bafta de un maimutoi ce franeaza brusc si il ,,pupi,, pe la spate, te trezesti cu masina buna de dat la gunoi, ca de pus ,,baloanele,, la loc.....nu e afacere!

  • LauCalin, miercuri, 03.09.2014 22:45

    Deci Aygo, care ajuns la a doua generatie si este produs pe platforma primei generatii este la nivelul lui Twingo, care este o masina noua fata de fosta generatie. Concluziile le trage fiecare dupa cum il duce capul!

  • lorinczi.thomas, joi, 04.09.2014 08:06

    @ShelbyV8, sa vezi cum arata versiune pentru londonezi.

  • abc, joi, 04.09.2014 09:05

    Am mai "zis" de cateva ori. Nu va mai dati cu parerea aiurea. @ Pana Chiar crezi ca producatorii nu stiu ce fac, cand scot un model nou? Nu isi fac niste calcule sa se incadreze intr-un pret si asta ii conditioneaza sa nu echipeze masinile cu tot felul de sisteme pt ca ar ridica pretul masinii si nu s-ar mai cumpara. Apoi testarea modelelor mai vechi si puse in balanta cu unele noi e idioata. E cum as zice ca termopanele cu 3 camere, cum se produceau demult sunt mai proaste ca cele cu 5, 6 ...n camere, care se produc acum. Daaaah....e normal, e o evolutie....si nu are sens comparatia. Oare smartphone-urile sunt mai performante ca telefoanele cu disc? Ce-ar fi sa facem niste teste "Euronureche"... Cui nu-i convine ca masina x nu are 5 stele ci 4 si asta e problema lui majora sa nu cumpere masina. Altii or s-o faca. Exista loc pentru toata lumea. Ce te faci daca nu ai bani de merzan de 5 stele si esti nevoit sa iti iei Renault ? Vezi asta poate intelegi ceva: (quite big, quite expensive) https://www.youtube.com/watch?v=L_OLeeNsnF0

  • Pana, joi, 04.09.2014 11:22

    Prietene, cand tu vii si imi "spui" mie ca masina x este excelenta (asa cum ai mai spus tu) si cand o testeaza EuroNCAP se dovedeste a fi la nivelul unor masini a caror tehnica de baza este la nivelul anului 2006 de exemplu (cum este cazul lui Aygo), pai da-mi voie sa-ti spun ca este un motiv suficient sa fie o bila neagra prentu acel constructor excelent. Renault era un constructor de 5 stele... candva. Se pare ca acum nu mai e chiar asa. Iata dovada cu Twingo. Si hai sa nu fim mediocri si sa influentam aratand niste masini care luau o stea in plus la testele EuroNCAP de acum 10 ani, pentru ca aveau avertizor acustic pentru centuri necuplate. Oare daca cei de la TG testau un Golf 5 (ca ca nu zic Volvo S60 sau BMW Seria 3 care au luat pe vremea aia 4 stele) Richard Hammond era acum in pamant? Sau poate asta ai inteles tu dupa ce ai vazut acel filmulet din link.

  • 5 stele?, joi, 04.09.2014 16:47

    @Pana Cee?! "Se pare ca acum nu mai e chiar asa" Dar cand a fost vreodata cu twingo?! Esti pe dinafara ! Scrii ca sa te afli in treaba copile!

  • Pana, joi, 04.09.2014 18:00

    Bai, nenea! Ma referam la Renault ca marca IN ANSAMBLU. Nu se laudau ei inclusiv cu abtibilduri lipite in geam ca sunt cei mai siguri si ca este constructorul (din nou repet, IN ANSAMBLU, ADICA RAPORTAT LA NUMARUL DE MODELE) cu cele mai multe stele EuroNCAP? Nu se laudau ei ca prima masina care a luat 5 stele a fost Laguna 2 (bine, cu avertizor acustic pentru centuri necuplate, dar las-o asa). Acesta a fost unul din modurile lor de promovare ale modelelor. In mass media , pe langa faptul ca spuneam ca masinile lor sunt asa si pe dincolo, inevitabil aduceau aminte si de succesul de la EuroNCAP. Of, of. Fanii Renault sunt tot la fel de grei de cap. :))

  • C-G-C, vineri, 05.09.2014 12:18

    @Pana, Pai si nu a fost asa?! Laguna 2 a fost prima masina care a luat 5* si la un moment dat toata gama de modele primise 5*. Era si normal sa se laude cu asta. Acum s-au schimbat regulile si din moment ce actualele punctaje iau in calcul si diferite gadget-uri, este posibil ca in cazul marcilor de volum sa vedem o serie de modele care nu mai ating punctajul maxim, pentru ca anumete gadget-uri ar ridica in mod nejustificat pretul masinii. Tinand cont de categoria din care face parte, Twingo s-a descurcat onorabil, asa ca nu mai fiti idioti.

  • Pana, vineri, 05.09.2014 17:09

    Pai si ti se pare normal? Prietene, au fost constructori care au muncit pe branci, au bagat sute de milioane de euro in siguranta modelelor. Si vine EuroNCAP si spune "bah, va mai dam o stea daca montati avertizor acustic pentru centuri necuplate". Si Renault ce face? Este singurul, repet SINGURUL care se conformeaza si in nici o jumatate de an TOATE modelele au avertizor acustic. Si uite asa ajunge Renault sa mai ia o stea in plus, si uite asa Laguna 2 e prima masina de 5 stele, si uite asa punem abtibilduri in geam... imi pare rau, dar 5 stele cam pe nedrept luate. Pentru ca masina defapt tot 4 stele oferea. Constructori precum BMW, Peugeot sau Volvo nu s-au umilit de dragul de a avea 5 stele, motiv pentru care E46, 307 sau S60 au luat 4 stele. Nici nu au mai montat avertizor acustic. Un sofer nu are nevoie de asa ceva ca sa-si puna centura, e ceva ce trebuie sa intre in reflexul oricaruia care se urca la volan. Nu face asta? Sa fie sanatos. Ei, chestia asta, ce a facut Renault, se numeste smecherie. Si cand te gandesti ca erau unii pe-aici care spuneau cat de patetici sunt cei de la VW... Si inca ceva, referitor la linkul pe care mi l-a aruncat ca pretext un anume anonim (anonim a fost, anonim a ramas) @abc: 5 stele (de data asta pe bune... fara avertizor acustic ca Megane 2) a luat si Golf 5, iar becurile se schimba mult mai simplu ca la Megane 2... in conditiile in care Renault spune ca se schimba mai greu pentru ca masina are 5 stele...

  • @Pana, sâmbătă, 06.09.2014 17:15

    "IN ANSAMBLU" esti cam obtuz ! Ma faci sa rad...obiectivitate nema! Frustrari la greu!

  • Pana, duminică, 07.09.2014 23:38

    Asta e raspunsul tau? Adica explic ceva si tu spui doar ca sunt frustrat. Pai demonstreaza tu daca gresesc. Arata ca esti destept, ca de-aia esti fan Renault si orice ar face Renault... sunt fantastici si aia de la VW sunt patetici si stupizi. Asa, in ansamblu :))))

  • abc, joi, 11.09.2014 00:04

    @Pana Bine mah, ca sa fii tu fericit si implinit. Cumpara-ti masina cu 5 stele, margarete, leduri sau ce vrei tu. Altii o sa iti ia ce isi permit, indiferent ca are 3, 4 stele ...Whatever. PS: Daca Georgel de la VW pune 50 leduri (ca la tiruri) in plus pe lateralele masini si apoi se face un test EURONCAP si zic ca aduce o imbunatatire extraordinara la vizibilitatea din lateral si automat un aport la siguranta pasagerilor, nu inseamna ca Ionel de la Reno trebuie sa faca la fel pt ca nu e ca la romani (ce face omu face si maimuta). Fiecare firma isi are politica si planul ei in functie de studiile de piata si isi pozitioneaza produsele asa cum cred ei ca le aduce beneficii si daca ei considera ca inovatia lui Georgel nu le foloseste nu o implementeaza sau o impementeaza mai tarziu cand pretul acelei inovatii scade si merita aplicata si la produsele lor, adica in momentul in care inovatia nu afecteaza major pretul masinii. In concluzie: daca nu iti plac masinile cu mai putin de 5 stele sau cu tehnologie din 2006 nu te obliga nimeni sa le cumperi. Nu inseamna ca esti mediocru ca achizitionezi asa ceva. Poate iti place un model vechi, poate o masina cu tehnologie mai veche dar care isi face treaba foarte bine vine cu un pret bun si satisface nevoile clientului. Cand cumperi ceea ce iti trebuie se numeste pragmatism, cand cumperi ceea ce iti zic altii ca iti trebuie ca zic ei ca e mai bine asa se numeste mediocritate ca sa nu zic prostie. Deci...cumparati VW ca "e cele mai bune la stele"