EuroNCAP face din nou victime: Renault Twingo şi Toyota Aygo primesc patru stele
EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele ultimei sesiuni de teste. Renault Twingo şi Toyota Aygo au primit doar patru stele, în vreme ce Mercedes-Benz GLA a fost singurul care a bifat punctaj maxim.
La sfârşitul lunii iunie, EuroNCAP publica primele rezultate ale testelor de siguranţă desfăşurate după noi reguli stricte. Bilanţul era unul îngrijorător, cu mai multe modele populare etichetate cu doar patru stele.
Măcel la EuroNCAP: 3 stele pentru Megane, Citroen C-Elysee şi Peugeot 301
Printre ele şi Renault Megane, produsul popular al constructorului francez, recunoscut pentru progresele sale în materie de siguranţă.
Renault Twingo, doar patru stele
Istoria se repetă astăzi, când numele Renault apare din nou în comunicatul de presă al organizaţiei de siguranţă. Şi de această dată este vorba despre un punctaj de patru stele (Rezultate complete). Modelul vizat este însă micul Twingo, proaspăt introdus pe piaţa europeană săptămânile trecute.
Modelul urban, construit pe o platformă comună cu noul Smart Fortwo, a oferit o protecţie bună pasagerilor adulţi în cazul unui impact frontal. Doar pedala de frână a prezentat un pericol pentru piciorul şi glezna şoferului. Testul de impact lateral a trădat ceva slăbiciuni la nivelul pieptului. Aceleaşi slăbiciuni şi în cazul impactului cu un stâlp.
Twingo a fost sancţionat şi la nivelul sistemelor de siguranţă oferite, doarece EuroNCAP vizează acum echipare a modelelor cu sistem de frânare autonom. Twingo nu oferă această tehnologie, motiv pentru care a fost depunctat serios. Protecţia pentru pasagerii copii a fost ună, iar cea pentru pietoni a bifat 68%, un punctaj bun pentru testele EuroNCAP.
Toyota Aygo aduce patru stele fraţilor Peugeot 108 şi Citroen C1
Un alt model mini a fost etichetat şi el cu doar patru stele de EuroNCAP. Este vorba despre Toyota Aygo, care a înregistrat un procent de 80% pentru protecţia pasagerilor adulţi, cu 2% mai mult decât Twingo (Rezultate complete). Deşi celula de siguranţă a habitaclului a rămas stabilă, coloana de direcţie şi volanul au prezentat risc de rănire pentru şoferi de diferite mărimi. Impactul lateral a oferit protecţie bună, iar cel cu stâlpul a trădat câteva probleme la protecţia pieptului.
Nefiind echipat cu sistem automat de frânare, Aygo a fost şi el penalizat aspru la capitolul Sisteme de Siguranţă. A obţinut tot 56 de procente ca şi Twingo.
În comunicatul oficial emis astăzi de EuroNCAP, organizaţia susţine că cele patru stele obţinute de Aygo se aplică şi celorlalţi doi fraţi francezi: Citroen C1 şi Peugeot 107. Tripleta este identică din punct de vedere al nivelului de siguranţă oferit.
Mercedes GLA, premiantul sesiunii de teste
Fără îndoială premiantul acestei sesiuni de testare a fost Mercedes-Benz GLA. SUV-ul de mici dimensiuni a primit cinci stele, prezentând un comportament aproape exemplar (Rezultate complete). A existat o protecţie adecvată însă nu excelentă pentru zona inferioară a picioarelor pasagerilor din faţă. Chiar şi în cazul impactului cu stâlpul rezultatul a fost bun.
În total, GLA a obţinut 96 de procente pentru protecţia pasagerilor adulţi, 88% pentru copii şi 67% pentru pietoni. La capitolul sisteme de siguranţă, Mercedes GLA a obţinut 70 de procente, fiind echipat în standard cu un sistem de frânare automată.
Citroen Berlingo, rezultat ruşinos pentru protecţia adulţilor
Veşti proaste pentru Peugeot şi Citroen. EuroNCAP a acordat doar trei stele modelului Citroen Berlingo, punctaj care se aplică şi lui Peugeot Partner (Rezultate complete). Modelul utilitar a fost taxat aspru pentru protecţia oferită pasagerilor adulţi: numai 58%, unul dintre cele mai slabe punctaje. Maşina recuperează însă puţin la protecţia oferită pietonilor şi la nivelul sistemelor de siguranţă.
Taxiul din New York a primit doar trei stele
Tot în categoria modelelor utilitare testate în această sesiune intră şi electricul Nissan e-NV200, modelul care a fost recent ales să înlocuiască taxiurile londoneze. Modelul oferă o protecţie decentă pentru pasagerii adulţi (75%), protecţie bună pentru pasagerii copii şi pentru pietoni, dar un punctaj dezamăgitor la capitolul sisteme de siguranţă (38%). Acesta se datorează în principal lipsei unui avertizor pentru cuplarea centurii faţă şi pentru un limitator de viteză oferit opţional (Rezultate complete).
Pai si vechiul Twingo tot 4 stele avea, la fel si tripleta C1-107-Aygo. Avand in vedere faptul ca noile criterii sunt mult mai drastice, mie nu mi se pare deloc un esec. Ar fi de urmarit punctajul pe care-l va obtine Smart. In situatia in care acesta va fi superior celui obtinut de Twingo, chiar ca se poate spune ca EuroNCAP are criterii absurde.