EuroNCAP: 5 stele pentru Audi A3, Ford B-Max, Renault Clio, Volvo V40 şi Kia Cee'd
Noua sesiune de teste a celor de la EuroNCAP a relevat un rezultat de excepţie pentru Volvo V40, alături de cinci stele pentru Audi A3, Ford B-Max, Renault Clio şi Kia Cee'd. Noul Isuzu D-Max a obţinut doar patru stele de siguranţă.
EuroNCAP, organizaţia independentă specializată în teste de siguranţă, a publicat astăzi rezultatele ultimei sesiuni de teste. Organismul independent a pus la încercare şase modele noi, dintre care cinci au obţinut cinci stele de siguranţă. Dintre acestea, trei au avut rezultate bune pentru protecţia pasagerilor adulţi, iar două au avut rezultate foarte bune pentru nivelul de sisteme de asistenţă electronică a şoferului.
Audi A3
Noua generaţie a lui Audi A3 a primit cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP. Modelul din Ingolstadt a obţinut un punctaj foarte bun pentru protecţia ocupanţilor adulţi, 95%, iar nivelul echipamentelor de siguranţă activă a fost cotat şi el destul de bine, cu 86%. Protecţia copiilor a fost notată cu 87%, în timp ce protecţia pietonilor a fost notată cu 74% din punctajul total. Modelul german a fost penalizat la punctaj la mai multe categorii, dar penalizările au fost minore. Astfel, protecţia pieptului şoferului şi al genunchiului drept al pasagerului au fost "adecvate" în cazul unui impact frontal, protecţia toracelui a fost cotată tot cu "adecvat" în cazul unui impact lateral cu un stâlp, iar modelul nu a primit punctajul maxim la Safety Assist pentru că nu avea şi un sistem de limitare a vitezei.
Ford B-Max
B-Max a obţinut cinci stele de siguranţă în cadrul primei sesiuni de teste de siguranţă la care a participat. Modelul produs în Craiova a primit 92% pentru protecţia pasagerilor adulţi, 84% pentru protecţia copiilor, 67% pentru protecţia pietonilor şi 71% pentru nivelul de echipamente de asistenţă activă. Totodată, modelul se mândreşte şi cu distincţia "EuroNCAP Advanced" din 2011, pentru sistemul Ford Active City Stop, pe care îl împarte cu Focus. B-Max a pierdut puncte pentru nivelul "adecvat" de protecţie al genunchilor şoferului şi al pieptului şoferului în cazul impactuluo frontal, precum şi din cauza nivelului "marginal" de protecţie în cazul unui impact cu un stâlp.
Isuzu D-Max
Noul D-Max a fost singurul model testat în această sesiune care a obţinut mai puţin de cinci stele. Vehiculul utilitar al celor de la Isuzu a obţinut patru stele, deoarece oferea un nivel marginal de protecţie pentru pieptul, genunchii şi coapsele şoferului în cazul unui impact frontal, iar pasagerul avea şi el o serie de probleme de protecţie. Astfel, protecţia ocupanţilor adulţi a fost notată cu 86%, protecţia copiilor a fost notată cu 67%, protecţia pietonilor a fost notată cu 51%, iar nivelul echipamentelor de siguranţă activă a fost notat cu 71%.
Kia Cee'd
Noua generaţie a lui Cee'd a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP. Modelul produs la Zilina a fost notat cu 89% pentru protecţia pasagerilor adulţi, 88% pentru protecţia copiilor, 61% pentru protecţia pietonilor şi 86% pentur nivelul echipamentelor de siguranţă activă.
La capitolul penalizări, Cee'd a avut un calificativ "adecvat" la protecţia pieptului şoferului în cazul unui impact frontal, iar situaţia s-a repetat şi pentru pasagerul din dreapta, care a avut şi protecţie "marginală" pentru genunchiul dinspre consola centrală.
Cel mai slab rezultat al lui Cee'd a fost la protecţia la impactul cu un stâlp, aceasta fiind "marginală" pentru zona de deasupra centurii şi "slabă" pentru zona toracică.
Renault Clio
Noua generaţie a lui Clio a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP, reuşind să obţină punctaje interesante la unele categorii. Mai precis, Clio are 99% din puncte la Safety Assist, dar protecţia adulţilor a fost notată cu 88%. Protecţia copiilor a fost notată cu 89%, în timp ce protecţia pietonilor a fost notată cu 66%.
Subcompacta franţuzească a fost depunctată pentru protecţia marginală oferită la testul de impact din spate, nivelul de protecţie "slab" pentru cavitatea toracică în cazul impactului lateral cu un stâlp, protecţia "adecvată" a toracelui şi a tibiei şoferului în cazul unui impact frontal şi pentru aceeaşi situaţie în cazul pasagerului din dreapta.
Volvo V40
V40 se poate considera vedeta acestei sesiuni de teste, dacă nu chiar vedeta all-time a testelor de siguranţă EuroNCAP. Modelul a primit cinci stele de siguranţă, aşa cum era de aşteptat din partea lui, dar acesta a surprins la trei categorii: Safety Assist, Protecţia Ocupanţilor Adulţi şi Protecţia Pietonilor. Modelul suedez a primit punctajul maxim la Safety Assist, 100% din puncte, 98% la protecţia pasagerilor adulţi - cel mai mare punctaj acordat de EuroNCAP în istoria organizaţiei europene, 88% la protecţia pietonilor - din nou o premieră EuroNCAP - şi 75% la protecţia copiilor.
În ciuda punctajului foarte bun, V40 a primit calificativul "adecvat" la protecţia toracelui şoferului şi a genunchiului şoferului, iar protecţia genunchiului pasagerului din dreapta a fost şi ea notată cu "adecvat".
OPINIE: "Cinci stele pe linie de partid"
Via EuroNCAP
Cum fac cei de la EuroNCAP mereu reclama "degeaba" la Volvo. Auzi tu la ei, V40 - vedeta acestui test :) Daca facea testul AndreiRN, sigur iesea ultimul model si cel mai slab, datorita pieselor Made in China de pe el :)) Acum lasand gluma la o parte, era normal acest rezultat, avand in vedere traditia Volvo in domeniul sigurantei. Este o confirmare a muncii in acest domeniu. Sa o tina tot asa si sub patronajul chinezilor si vor ajunge departe.