EuroNCAP: 3 stele pentru "tripleţii" Aygo, C1 şi 107
EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele testelor de siguranţă pentru Citroen C1, Toyota Aygo şi Peugeot 107. Cele trei modele au obţinut doar trei stele de siguranţă.
EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele testelor de siguranţă pentru tripleta franco-niponă formată din Citroen C1, Peugeot 107 şi Toyota Aygo. Din păcate pentru cele trei modele proaspăt restilizate, fiecare dintre acestea a obţinut doar trei stele de siguranţă. Fiind vorba de o platformă identică, toate modelele au primit acelaşi punctaj, deoarece au acelaşi comportament în caz de accident. Astfel, protecţia pasagerilor adulţi a fost cotată la 68 procente, protecţia copiilor a fost notată la 73%, iar protecţia pietonilor a fost punctată cu 53% din punctele disponibile. În ceea ce priveşte rubrica safety assist, cele trei modele au obţinut 71% din puncte. Versiunea testată a modelelor prezenta pachetul de siguranţă opţional, care includea elemente precum airbag-uri laterale şi ESP, dar care nu este prezent pe majoritatea unităţilor vândute.
4 STELE ÎN 2005, 3 STELE ÎN 2012
Versiunile pre-facelift ale acestor trei modele au obţinut patru stele EuroNCAP la sesiunea de teste din 2005. Cei de la EuroNCAP spun că punctajul acestor modele a scăzut deoarece procedurile lor de testare au evoluat între timp, fiind mai stricte decât erau la vremea respectivă. Noul sistem de punctare pune mai multă importanţă pe prezenta ESP-ului şi a altor sisteme de siguranţă de acest gen, dar nu uită de siguranţa pietonilor sau de la comportamentul la impactul din spate. Noile criterii ale EuroNCAP privind siguranţa pietonilor au fost implementate în 2012 şi spunea că un automobil trebuie să obţină minimum de 60% din punctajul maxim la testul de impact cu pietonii pentru a fi eligibil pentru clasificarea de cinci stele EuroNCAP. În plus, organismul independent a decis ca automobilele testate să nu primească cinci stele de siguranţă dacă nu oferă ESP în standard, de unde şi clasificarea cu patru stele a unor modele care nu ofereau acest sistem de siguranţă pe toate versiunile.
Unul dintre motivele pentru care tripleta franco-niponă a fost penalizată la EuroNCAP a fost lipsa airbag-urilor laterale şi a ESP-ului în standard. Cei de la Toyota au anunţat că se angajează să ofere în standard airbag-uri laterale pentru torace, airbag-uri cortină pentru cap, ESP în standard, sistem de avertizare privind portul centurii de siguranţă şi sistem de fixare ISOFIX pentur locurile din spate. Partenerii de la Peugeot şi Citroen s-au angajat şi ei să facă aceleaşi îmbunătăţiri până în iulie 2013.
Via Euroncap
URAAA! Au LED-uri!.... si proiectoare! Acu pe bune, eu unul m-am cam saturat de moda asta cu LED-urile.