Euro NCAP extinde gama de teste de siguranță în 2020: organizația va evalua salvarea pasagerilor blocați în mașină după accident
Organizația Euro NCAP va introduce în acest an un test prin care va verifica opțiunile pentru salvarea rapidă și în siguranță a pasagerilor care rămân blocați în mașină în urma unui accident.
Euro NCAP, organizația care se ocupă cu testele de siguranță pentru mașinile disponibile pe teritoriul Europei, a anunțat miercuri că va introduce noi teste începând din acest an.
Pentru prima oară, Euro NCAP va acorda puncte suplimentare pentru mașinile care sunt echipate cu diverse opțiuni pentru salvarea rapidă și în siguranță a pasagerilor care rămân blocați în urma unui accident.
Pentru moment, Euro NCAP nu a oferit detalii despre modul în care vor fi punctate mașinile la acest capitol, însă organizația a menționat că noul test de "supraviețuire post-accident" este doar una dintre noutățile pregătite pentru acest an.
Euro NCAP va introduce de asemenea și noi teste de siguranță pentru accidente și punctaje noi pentru o serie de sisteme de asistență care permit evitarea accidentelor.
De altfel, Euro NCAP amintește că Uniunea Europeană a aprobat la sfârșitul anului trecut lista sistemelor de siguranță care vor deveni obligatorii pe toate mașinile comercializate începând din 2022, iar printre acestea se numără frânarea automată de urgență (AEB) și sistemul pentru menținerea benzii de circulație.
Informațiile apar într-un comunicat de presă în care Euro NCAP face o scurtă radiografie a testelor realizate anul trecut: dintre cele 55 de modele testate, 75% au primit 5 stele, iar sistemul AEB a fost prezent în echiparea standard pe 90% dintre modele. De asemenea, 85% dintre mașini au avut standard și sistemul AEB cu funcție de detecție a pietonilor, iar 80% au avut implementat sistemul AEB cu funcție de detecție a bicicliștilor.
Via Euro NCAP
Adica daca i-au sarit usile Golfului 8 e de bine? Euro-in-cap-cazutii astia au ajuns un fel de curte constitutionala, dau fara s-o zica sau sa aiba dreptu legi mai ceva ca UE cu rol mai ales sa scumpeasca masinile noi, mai slabe dar cu electronica la greu.