Este oficial. UE renunță la interzicerea mașinilor termice din 2035
În urmă presiunilor venite din toate părțile, Uniunea Europeană renunță la planul de a interzice mașinile cu motoare termice din 2035. În schimb, obiectivul este de a reduce emisiile de CO2 cu 90% comparativ cu nivelul din 2021.
În urmă cu ceva timp, Uniunea Europeană a anunțat că vrea să interzică vânzarea de mașini noi cu motoare termice din 2035, iar această decizie a stârnit tot felul de reacții pe întreg globul.
Numai că, de atunci lucrurile s-au mai schimbat. Vânzările de mașini pur electrice au încetinit, constructorii de automobile au început să investească din nou în motoarele termice și nume mari din industrie au început să facă un lobby agresiv pentru a forța UE să revină asupra deciziei inițiale.
Din câte se pare, planul a funcționat. Uniunea Europeană a renunțat la planul de a interzice mașinile cu motoare termice din 2035, dar, în schimb, propune un plan de reducere a emisiilor de CO2 cu 90% comparativ cu nivelul din 2021.
Așadar, mașinile echipate cu sisteme de propulsie hibrid, cu sau fără încărcare la priză, dar și electricele cu range extender vor fi comercializate și după 2035. Mai mult, constructorii vor fi nevoiți să utilizeze combustibili sintetici pentru a se încadra în noua marjă.
Potrivit celor mai recente informații, producătorii de automobile vor avea la dispoziție trei ani, între 2030 și 2032, să reducă emisiile de CO2 cu 55% comparativ cu nivelul din 2021. Pentru vehicule comerciale, procentajul a scăzut de asemenea de la 50% la 40%.
via Reuters
-
Seriff, miercuri, 17.12.2025 11:12
@MarS dar de ce sa fie interzis? Ca vrei tu? Sa iti interzica tie accesul la internet sa nu mai postezi idei comuniste.
-
DAN, miercuri, 17.12.2025 11:45
Renuntarea la electrificarea totala in mod fortat e un prim pas bun in a scapa de ideologia asta paguboasa si halucinanta a Comisiei Europene, referitoare la emisiile de CO2. Dupa acest precedent sper ca dupa un timp sa scapam si de prostia cealalata ramasa pe tapet, cu 90% reducere de CO2 din 2035. In ideologia asta verde se face o amestecare propagandistica a doua aspecte total diferite. Unul e o problema reala si anume poluarea cu substante daunatoare (oxizii de azot adica compusii de tip NOx, azbestul, pulberile, particulele micronice, gazele toxice de tot felul etc). In plus poluare exista nu numai in aer, ci si in apa si sol. Si lovite sunt in primul trand orasele aglomerate si zonele industriale. Cu ASTA trebuie luptat, evident, fiindca e o problema reala grava. Dar cand vorbeste de poluare, Comisia Europeana scoate in fata CO2-ul, ceea ce e o mizerie propagandistica fara suport real. CO2-ul nu numai ca nu e daunator sanatatii, ba chiar in procentul existent acum in natura e un gaz VITAL, esential pentru plante (in procesul fotosintezei). Fara CO2 nu ar exista plante, deci nici animale si evident nici omul. Singurul asa zis pacat al CO2-ului e ca e un gaz cu efect de sera. Adica contribuie la incalzirea globala, dar intr-o masura nedeterminata exact din punct de vedere stiintific. Prcatic actuala situatie climatica poate sa fie datorata cauzelor pur naturale, nu neaparat omului. Cu alte cuvinte, de dragul combaterii unor efecte climatice discutabile si oricum fara prea mare importanta pentru societatea umana (care se poate adapta cu usurinta cam la orice fel de clima) Comisia Europeana isi taie craca de sub picioare si ia masuri care distrug economia si chiar civilizatia moderna, la care s-a ajuns asa de greu in timp si cu atatea sacrificii ale inaintasilor. In plus, din intreaga omenire se pare ca numai bucatica reprezentata de Europa e preocupata de lupta cu CO2-ul, de parac ar putea face ceva ea singura in lipsa cooperarii intregii omeniri. Iata un exemplu de ideologie pura, total rupta de realitate si contraproductiva. E ceva incredibil!!!!
Dutz, miercuri, 17.12.2025 16:40Subscriu… dar focile, tot foci rămân. Au zero emisii de rațiune. ;)
-
Hipoacuzicu', miercuri, 17.12.2025 12:07
Raţiunea a învins ! Atat France 2 cat si France24, in regim de Breaking News, titrau cu litere de-o șchioapă încă de ieri: "C'est fini la comédie"
-
@Seriff, miercuri, 17.12.2025 12:53
Ca să întrebe pr... șerifii :)
-
@DAN, miercuri, 17.12.2025 13:26
Bravo, tati, ai învățat poezia. 100 de ruble pe pârț anti UE. Te așteaptă inexopixu' la dezbatere.
-
ignis, miercuri, 17.12.2025 13:57
Ursula a devenit și ea putinistă și nu vrea să mai reducă codoiul cu barda. Păi când spuneau pe aici userii că măsurile cu "decarbonizarea" sunt aberante, fără bază reală, că sunt făcături, că realitatea te pleznește peste față, voi ce făceați? Ștergeați comentarii. NU a fost vorba de electrificare, ci despre poiliticile aberante clocite de Comisie, băgate pe gât cu forța propagandei, care nu aveau nicio bază reală. Apropo, nu uitați să vă mai vaccinați anti COVID și să purtați mască. Hai băieți, ștergeți comentariile.
-
xxx, miercuri, 17.12.2025 14:01
Nu va lasati luati de val, sa vedem ce modificari sunt necesare pentru : Obiectivul este de a reduce emisiile de CO2 cu 90% comparativ cu nivelul din 2021 ! Va garantez ca nu sunt gratis ! Doamne fereste sa nu fie mai ieftina electrica ! Eu cred ca este o operatiune contra electricelor chineze
-
Matei_cel_nou, miercuri, 17.12.2025 14:16
Trompetele nu trec de titlu, se vede imediat după cum debordează de extaz. Dacă puneți în titlu 90% și combustibili sintetici nu mai era magnet pentru analfabeți functionali.
-
Snow, miercuri, 17.12.2025 14:32
Pe 15 Feb 2023 scriam aici: "Europa se impusca singura in picior. Cu 15 ani in urma ni se promitea tehnologie miraculoasa si preturi in scadere. Tehnologia a ramas aceeasi iar preturile (mari deja) au crescut si mai mult. In plus in tari/teritorii mai avansate (California, Elvetia, Germania etc) se ating limitele tehnologice ale retelelor electrice existente. E bine sa anunti viziunea din timp dar si sa recunosti cand ai gresit. In 3-4 ani ar trebui sa vina acel moment de recunoastere a greselii si de reversare/adaptare la realitate a deciziei." Momentul reversarii deciziei a venit !!
-
@snow, miercuri, 17.12.2025 14:53
Se revarsă prostia aici :))
-
Hipoacuzicu', miercuri, 17.12.2025 14:55
Giardia de la ora 14:11 se dovedește scârbită de deciziile firesti in automotive. E de inteles, decepția cretinoidului este la cote uriașe.... Propun să-l scutim de suferință și să-i legăm câteva motoare electrice de grumaz ca să poată staționa in tihnă chiar pe fundul șenalului navigabil al Tamisei.
-
@Hipoacuzicu', miercuri, 17.12.2025 15:21
lasa propunerile, tu ai grija sa te faci bine la creieri si apoi mai vedem
-
Dutz "Genius Han", miercuri, 17.12.2025 16:47
Nu se cumpără focile cu geniul vântului de noapte :))
-
Dutz, miercuri, 17.12.2025 16:57
Lucrez de peste 20 de ani in automotive diverse țări și am trecut prin perioade dramatice, ultima este chiar cea pe care o traversam, cu concedieri de zeci de mii (probabil sute de mii) de oameni, in principiu din forțarea fără nici un sens a electrificării. Rezultatul actual se putea obține cu investiții sensibil reduse (sub 10%) și fără a creea capacități adiționale. Unde naiba și-au închipuit că vor vinde? Pe ce s-au bazat când au estimat că vor “ucide” concurența cu BEV-uri care costau dublu (cel puțin) și care au nevoie de încărcare pe durata nopții (garaj, parcare individuală asigurată etc)? Planeta este complexa cu diferențe enorme iar tranziția spre o infrastructură care să suporte 100% BEV-uri va dura mulți, mulți ani. În unele țări nu se va întâmpla nici în următorii 100 de ani. Nu se pot face șosele, nu sunt fonduri suficiente pentru pensii, asistență medicală, educație… unde mai pui că avem și dezaxați debilitate mintal, care visează război așa de plictiseală. Cel mai probabil toate obiectivele “de mediu” din UE se vor prăbuși pentru că sunt doar sloganuri triste și fără fundament științific. Asocieri de conjunctură idem religiilor. Nu-mi dau seama cum de încă avem atâtea foci care să le susțină… asta este!!! :(
Citeste si
-
INDUSTRIE | marţi, 16 decembrieNissan vrea să lanseze 10 modele Nismo până în 2028Nissan își va dubla gama globală de modele de performanță Nismo, ajungând la 10, ca parte a unui amplu plan de redresare al producătorului japonez. Citeste tot -
INDUSTRIE | marţi, 16 decembrieHonda sărbătorește 60 de ani de la prima victorie din F1 cu un ceas specialAceastă colaborare în ediție limitată marchează 60 de ani de la prima victorie a Honda în Formula 1. Pe 24 octombrie 1965, Honda RA272 a câștigat Marele Premiu al Mexicului, devenind prima mașină japoneză care a obținut o victorie în F1. Citeste tot -
INDUSTRIE | luni, 15 decembrieVolkswagen va închide, pentru prima dată, o fabrică din GermaniaVolkswagen va închide, pentru prima dată în cei 88 de ani de existență, una din fabricile sale din Germania. Fabrica din Dresda, cunoscută mai bine ca Fabrica Transparentă, va fi închisă definitiv în această săptămână. Citeste tot -
INDUSTRIE | sâmbătă, 13 decembrieSeat și Cupra inaugurează uzina de baterii din Barcelona: 1.200 de baterii produse zilnicSeat și Cupra au început producția de baterii la noua uzină din Martorell (Barcelona). Aici vor fi asamblate bateriile care, ulterior, vor echipa modelele Cupra Raval și Volkswagen ID.Polo. Citeste tot -
INDUSTRIE | vineri, 12 decembrieBMW marchează 50 de ani de la startul producției Seriei 3Constructorul german de automobile marchează 50 de ani de la startul producției Seriei 3. În tot acest timp au fost asamblate peste 18 milioane de exemplare. Citeste tot
Macar diesel sa fi interzis pt autoturisme