Emisiile de dioxid de carbon ale mașinilor noi au crescut cu 1.8% în Europa în 2018: România a avut emisii de 121.5 grame pe kilometru, peste media UE
Emisiile de dioxid de carbon ale mașinilor noi comercializate în Europa au crescut cu 1.8% în Europa, pe fondul creșterii vânzărilor de mașini cu motoare pe benzină. În România, mașinile noi au emis în medie 121.5 grame pe kilometri, peste media raportată în UE.
Agenția Europeană pentru Mediu (EEA) a publicat în această săptămână un raport cu privire la evoluția emisiilor de dioxid de carbon ale mașinilor noi care au fost comercializate în Uniunea Europeană în anul 2018.
Conform așteptărilor, emisiile au înregistrat o creștere comparativ cu 2017, ca urmare a creșterii vânzărilor de mașini cu motoare pe benzină, în detrimentul celor diesel, care emit mai puțin dioxid de carbon.
Astfel, pe parcursul anului 2018, mașinile noi au înregistrat în medie emisii de 120.6 grame de dioxid de carbon pe kilometru, în creștere cu 1.8% comparativ cu anul 2017, când media a fost de 118.5 grame.
În acest context, șansele ca producătorii auto să reușească să respecte ținta de 95 de grame stabilită de Uniunea Europeană pe kilometru în anul 2021 sunt tot mai scăzute.
România se află în "clubul" statelor în care emisiile au înregistrat creșteri. Astfel, emisiile medii ale mașinilor noi vândute în România în 2018 au fost de 121.5 g/km, în creștere ușoară de la cele 120.6 g/km înregistrate în 2017, dar în scădere comparativ cu anul 2016, când media a fost de 122 g/km. Practic, România are în continuare emisii mai mari decât media Uniunii Europene.
Cele mai scăzute emisii medii au fost obținute de Olanda, cu numai 105.5 g/km, în timp ce la polul opus se află Germania, cea mai mare piața auto europeană, cu emisii medii de 129.9 g/km. Cel mai probabil, cele mai mici emisii în Europa sunt înregistrate de Norvegia, însă această țară nu a fost inclusă în raportul EEA întrucât nu face parte din Uniunea Europeană.
Via ACEA
-
Rudolf D., vineri, 28.06.2019 13:48
Prea multe benzinare... :)
-
LLK, vineri, 28.06.2019 14:14
Motoarele diesel nu sunt mai poluante, ci sunt cancerigene. Ce este asa greu de inteles ? De asta se doreste interzicerea lor in orase, pentru ca sunt generatoare de afectiuni asupra sanatatii populatiei. Si da, de acord, daca se gandea cineva la sanatatea populatiei, problema era rezolvata de mult.
-
Octavian, vineri, 28.06.2019 14:41
De la ~120 la 95 e cale lunga. Nicio sansa sa se atinga acea tinta. PS: Citeam dimineata un articol cum ca "Producţia de ciment este responsabilă pentru 7% din emisiile globale de dioxid de carbon, mai mult decât toate camioanele din lume la un loc" In lumea fake news in care traim nu pot sa bag mana in foc ca stirea este reala dar este clar ca productia industriala in general este producatoare de CO2.
-
Octavian, vineri, 28.06.2019 14:46
Solutia pt CO2 e relativ simpla - plantarea de paduri si stoparea taierilor. Ma refer worldwide nu doar in RO. Si cred ca una peste alta ar fi mai ieftin sa plantezi paduri decat sa faci tot felul de artificii ca sa scazi emisiile de CO2.
-
Bogdan, vineri, 28.06.2019 14:56
Tot pe automarket citeam deunazi ca s-a reusit producerea de combustibil din CO2 extras din aer. Sunt solutii multe si relativ ieftine pentru diminuarea CO2 din atmosfera. Iar pentru populatia din orase, nu CO2 este problema, ci microparticulele si Nox emise de motoarele diesel. Sunt multi care spun ca de la EURO 6, motoarele diesel sunt curate. Fals, motoarele euro 6 diesel sunt mai curate cu conditia sa functioneze in parametrii normali, respectiv la cald. Si stim cu totii cat de greu se incalzesc motoarele diesel, mai ales iarna.
-
inexorabil, vineri, 28.06.2019 16:19
Da, @Octavian, demult am subliniat şi eu că o reîmpădurire masivă ar echivala cu remediul ideal de anihilare a excesului de dioxid de carbon, dar treaba nu pare atât de simplă, fiindcă, unu la mână, n-ai cu cine (iubitori de natură cică suntem toţi, dar să contribuim la ocrotirea ei efectivă…prea puţin în ţara gunoaielor aruncate la întâmplare şi a amatorilor de grătare “la iarbă verde”) şi, doi la mână, vine valvârtej habsburgicul “occidental” (situat dincolo de meridianul Greenwich, carevasăzică :D) şi ne predă lecţii de etică “eco” pe baza principiului original şi avansat “Ne menţinem intact propriul nostru mediu prin deteriorarea mediului fraierilor dornici de integrare în raiul consumerist european, care, în schimbul umplerii stomacului nesătul, acceptă să se întâmple orice cu ţara lor şi apoi privesc impasibili, ca nişte curci plouate, fără pic de credinţă şi demnitate”. Da, România semnifică patria materialului lemnos foarte “accesibil”, dar drama este că tot de lemn par şi capetele slugilor jurate care ne conduc (de Stânga sau de Dreapta sau de amândouă fuzionate şi bramburite, că oricum nu contează la noi decât “banu’, tati”, care, precum prea bine ştim, nu cunoaşte culoare politică) şi care ne tot duc cu zăhărelul “valorilor democraţiei europene” (apropo, aud mereu de “europenism” la unii…analfabeţi cu pretenţii erudite, ba încă nici “cotata” doamnă Wiki nu se sfieşte). Tactică care (pardon de cacofonie!) va “prinde” perpetuu la acest popor de paie (scuzaţi duritatea exprimării, dar, dacă admitem onestitatea faţă de sine, cam asta suntem şi vom rămâne…doar Dumnezeu ştie câtă vreme). De fapt, este dovedit “genetic” că noi nu dintr-o voinţă fermă şi din proprie iniţiativă, ci numai cu ciomagul pe spinare şi împinşi/împunşi din spate “funcţionăm” la parametri optimi – întrebaţi-i pe alde Burebista, Ţepeş, Antonescu, Ceauşescu şi alţii asemenea. La urma urmei, de-aia ne este atât de dragă “libertatea” : fiindcă suntem lăsaţi “constituţional” şi “legal” fix de capul nostru. Iar aparenta (a se citi: înşelătoarea) ordine publică este asigurată tocmai de frenezia cu care ne folosim “uman” unii de alţii – practic, ne conjugăm “libertăţile”.
-
Valius, vineri, 28.06.2019 17:01
Motoarele pe benzina emit mai mult dioxid de carbon, pe când cele diesel dioxid de azot. Dioxidul de azot e mai cancerigen, ce e asa de greu de inteles? Se stia de asta.
-
dan_grc, vineri, 28.06.2019 17:40
In Romania, 85-90 % dintre cazurile de cancer la plamani sunt cauzate de fumat, restul din alte motive, conditii de lucru toxice, poluarea dieselului, etc...Aproape la fel si-n restul Europei. Stirile prezentate de " cercetatori englezi " care au gasit legaturi intre decesele a zeci de mii de persoane anual in Europa si particulele de la diesel, sunt putin dubioase pentru ca n-au demonstrat ca exista o legatura reala, nu ca poluarea oraselor ar fi benefica pentru organism, dar se exagereaza mult de tot cu diesel=cancer.
-
Crm, vineri, 28.06.2019 21:06
@Dan_grc Ai mers vreodata in spatele unui diesel pe bicicleta in oras? Te-ai simtit bine?
-
VJ, sâmbătă, 29.06.2019 02:13
@Valius Zi-mi cine a murit de cancer de la motoarele diesel? Da, motoarele diesel sunt cancerigene, dar probabil daca ai sta cu gura deschis la teava de esapament, si ai trage din fumul respectiv. Ca altfel nu inteleg ce mare pericol este. Eu n-am auzit pe nimeni ca a facut cancer de la motoarele diesel. In schimb, au facut multi cancer de la tigari si tot nu s-au interzise tigarile. Sau si aditivii din alimente sunt cancerigene si tot sunt pline alimentele cu tot feluri de chimicale. Faza asta ca, motoarele diesel sunt cancerigene este o politica. Mai intai sa interzica aditivii din alimente care sunt mult mai periculoase si pe urma sa vina UE si sa ne spuna cat de nociva este diesel-ul. Este o ipocrizei totala. Chimicalele din alimente care sunt mult mai nocive sunt permise, dar in schimb, trebuie sa dam in motoarele diesel, si sa le interzicem. Asta inseamna dubla masura!
-
mircea badea, sâmbătă, 29.06.2019 05:12
deci daca dispar de tot diesel mai creste inca 2%. deal!
-
mircea badea, sâmbătă, 29.06.2019 18:01
ar fi buna o lege pt dealeri mai responsabili, sa te chestioneze la ce iti trebuie masina si sa-ti dea de oras sau berlina, nu suv/4x4 aiurea cum isi ia tot manelistul..
-
laurentiu 29, sâmbătă, 29.06.2019 22:36
cred ca automobilele sint doar o parte o intregului....cit la suta din acesta, nu stiu.....dar stiu ca mai zboara si avioane.....stiu ca mai navigheaza si vapoare.....da, in marea libera....acolo unde nici o legislatie nu are competenta teritoriala si nu e acoperita de nici o legislatie internationala..... asa ca de ce sa masor cit emite un vapor? sau un avion?...hmmmm, mi se pare ca bagam gunoi (muuuult) sub pres si toata lumea - dar absolut toata lumea - zice : "vai, la mine e curat, doar daca nu ar fi nenorocitele astea poluante de masini"!!!!!!!!!!!!....hai, pe ele cu tot ce avem.....si noi discutam in contradictoriu ca prostii - no offense....cam asa vad eu lucrurile
-
lul, sâmbătă, 29.06.2019 23:00
cei de mai sus au dreptate, scopul e unul singur, niste taxe in plus la stat! reteta e simpla, presa face popaganda si fraierul plateste! Ca doar nu a vazut nimeni sa se planteze paduri din banii colectati pe taxa de poluare!!!
-
Clique, duminică, 30.06.2019 08:43
Eu sunt deținător de SUV, mai bine spus SAV, însă nu mi-am cumpărat mașina pentru fițe, am luat-o din cauza drumurilor proaste pe care sunt obligat să merg, în special când trebuie să merg la țară și pentru siguranța mea. Mașina este mai mult folosită pe exterior, deci nu mă simt vinovat că aș polua în mediul urban, fiindcă majoritatea timpului merg pe jos, orașul fiind unul mic.
Citeste si
-
MEDIU | joi, 14 martieOFICIAL: Parlamentul European a aprobat noile norme de poluare Euro 7Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. Citeste tot
-
MEDIU | vineri, 10 noiembrieNoile norme Euro 7 au fost aprobate și sunt mai blândeParlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. Citeste tot
-
MEDIU | luni, 27 martieDacia Spring, cea mai eficientă mașină electrică din Europa la testele GreenNCAPPotrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. Citeste tot
-
MEDIU | sâmbătă, 28 ianuarieMașinile diesel mai vechi de 18 ani vor fi interzise în Varșovia din 2024Autoritățile din capitala Poloniei au anunțat, recent, un plan de reducere a poluării provenite de la autovehicule. Astfel, începând din 2024 se vor aplica anumite restricții pe drumurile publice din Varșovia. Citeste tot
-
MEDIU | duminică, 22 ianuarieAsics a creat o pereche de pantofi sport din airbaguri reciclateCompania japoneză Asics, specializată în producția de pantofi sport, a lansat un produs în colaborare cu un producător de airbaguri. Pantofii folosesc airbaguri reciclate. Citeste tot
Deci, asta este o gândire de copil de 10 ani, era clar de la bun început că așa va fi, cu cât se vor vinde mașini mai multe pe benzină, cu atât emsiile de carbon vor crește. Înainte urlau la oameni să nu mai cumpere motoare diesel fiindcă sunt cele mai poluante, acum ce, acum urlă că motoarele pe benzină sunt poluante. Deja m-am plictisit de treburile astea, asta este doar politică. Dacă s-ar fi gândit cu adevărat la mediul înconjurător și la sănătatea populațiilor, treburile astea erau rezolvate de muulți ani. Cine mai crede că bazaconiile astea cum că liderii țărilor se gândesc la mediu & populație să creadă în continuare în acest miraj.( in special in Europa si SUA) Dar asta este, conducerile au nevoie de oi, nu de oameni capabili.